جام جهانی فوتبال ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | akhbarfootball

رحیم استرلینگ، عضو تیم ملی فوتبال انگلستان به‌دلیل سرقت از خانه اش در غرب لندن، مجبور شد جام جهانی قطر را ترک کند. سارقان مسلح شنبه‌شب به خانه او داخل شدند، جواهرات و ساعت‌های قیمتی را با خود بردند. پولیس گفته است که خانواده استرلینگ در خانه نبوده و به کسی به آسیب نرسیده است. تیم فوتبال کرواسیا با شکست مراکش مقام‌ سوم رقابت‌های جام جهانی را از آن خود کرد.

  • کره جنوبی با یک گل لبنان را مغلوب کرد و باز هم با دو امتیاز اختلاف نسبت به ایران در رده دوم گروه ب قرار دارد.
  • بعد از مشخص شدن گروه ها و برگزاری مرحله گروهی، 2 تیم از هر گروه به مرحله حذفی صعود می کنند.
  • تیم فوتبال کرواسیا با شکست مراکش مقام‌ سوم رقابت‌های جام جهانی را از آن خود کرد.
  • تیم ملی فوتبال قطر به عنوان میزبان به‌طور خودکار به مسابقات راه یافت.
  • آلمان با 8 حضور در فینال و 13 بار حضور در میان 4 تیم برتر جام جهانی، رکورددار است.
  • پس از افزایش محبوبیت فوتبال در آغاز قرن بیستم، این ورزش در المپیک‌های تابستانی 1900 و 1904 و المپیک میانی 1906 به عنوان ورزش ناظر (بدون اهدای مدال) شرکت کرد.

شکل برگزاری این مسابقات مانند مدل مردان است و هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شوند. آمریکا، آلمان، چین و نروژ تا به حال از موفق‌ترین تیم‌های جام جهانی زنان بوده‌اند. کامرون در 1990 تا یک چهارم نهایی بالا آمد و کره جنوبی،سنگال و آمریکا در 2002 همه حداقل تا یک چهارم نهایی بالا آمدند (کره جنوبی نهایتا چهارم شد). 197 کشور برای راه‌یابی به جام جهانی 2006 آلمان با هم دیگر رقابت کردند. از تمامی 207 عضو فیفا تا به حال تنها سه کشور برای راه‌یابی به جام تلاش نکرده اند. گرچه صورت امتیازها به طوری شد که عملا بازی برزیل و اروگوئه به صورت بازی فینال درآمد.

پیشنهاد کاربران

پس از مسجل شدن قهرمانی ارجنتاین در جام جهانی ۲۰۲۲، پیش از مراسم اهدای جام به رسم معمول بهترین‌های این تورنمنت معرفی شدند که البته تیم قهرمان با کسب سه جایزه پیشتاز بود. لیونل مسی بهترین بازیکن جام و کیلیان امباپه با ۸ گل، آقای گل مسابقات و برنده کفش طلا شد. جام جهانی با حضور 13 تیم کار خود را آغاز کرد و در دومین دوره، تعداد تیم ها به 16 افزایش پیدا کرد و تا سال 1982 همین تعداد باقی ماند.

جدول جام جهانی 2022 (قطر) – گروه E

در این مرحله برزیل مقابل هلند در ضربات پنالتی به پیروزی رسید و فرانسه میزبان بازی‌ها کرواسی را شکست داد. در فینال فرانسه موفق شد با 3 گل برزیل را شکست دهد و قهرمان جهان شود. در آن دوره کشورهای اوروگوئه و آرژانتین به نشانه اعتراض به میزبانی مجدد اروپا، از حضور در این بازی‌ها انصراف دادند و از قاره آمریکا کشورهای برزیل و کوبا حضور داشتند که برزیل تا نیمه نهایی صعود کرد و در آن مرحله مغلوب ایتالیا شد.

جام جهانی ۲۰۲۲؛ نگاهی به شش ستاره نوظهور مسابقات

تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره ۱۶ تیم بود که از میان ۳۲ تیم حاضر در مرحله مقدماتی به بازی‌ها راه یافتند. با وجود تعداد بیشتر تیم‌ها نسبت به دوره قبل، اما مسابقات تماشاچی کمتری داشت. میزبان دوره بعدی مجله اخبار فوتبال (دوره بیست و دوم) در سال ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. برای نخستین بار قرار است یک زن داوری یک مسابقه فوتبال مردان در جام جهانی را به عهده بگیرد. داوری مسابقه روز پنجشنبه میان کاستاریکا و آلمان به عهده استفانی فراپارت خواهد بود.

http://3dmark.ir