جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | akhbarfootball

اما آرژانتین با زدن 2 گل در وقت اضافی، پس از اوروگوئه و برزیل، سومین کشور آمریکای لاتین بود که به جام‌جهانی دست می‌یافت. در سال 1929 فیفا برای برگزاری نخستین دوره مجله اخبار فوتبال و تعیین محل برگزاری بازی‌ها در نشستی در بارسلون اعضای خود را گرد هم آورد. در این کنگره، تصمیم بر آن شد که اوروگوئه قهرمان فوتبال المپیک 1924، در سال بعد به مناسبت صدمین سالگرد استقلال خود، میزبان نخستین دوره جام جهانی فوتبال باشد. در فینال هلند که برای بار دوم به فینال رسیده بود با تیم جوان و ناشناخته آرژانتین با بازیکنانی، چون دانیل پاسارلا، دانیل برتونی، ماریو کمپس و اسوالدو آردیلس تقابل سختی داشت و در پایان وقت قانونی ۱ بر ۱ مساوی شدند. اما آرژانتین با زدن ۲ گل در وقت اضافی، پس از اوروگوئه و برزیل، سومین کشور آمریکای لاتین بود که به جام‌جهانی دست می‌یافت.

  • همچنین برزیل‌ها تنها تیم در دنیا هستند که در تمام ۲۰ دوره رقابت‌ها حضور داشتند.
  • ۷۴ تیم در مرحله انتخابی شرکت کردند که ۱۰ تیم از اروپا، ۵ تیم ار آمریکای‌جنوبی و ۱ تیم از آسیا به مسابقات نهایی راه‌یافتند.
  • بجز کرواسی که در اولین حضور خود، توانسته بود به نیمه‌نهایی راه‌یابد، برزیل، فرانسه و هلند دیگر تیم‌های راه‌‌‌یافته به این مرحله بودند.
  • تیم های کره جنوبی و اسکاتلند مشترکا با 8 بار حذف شدن در مرحله گروهی جام جهانی از این حیث رکورد دار هستند.

در فینال با ۲ گل رونالدو، برزیل برای پنجمین‌بار قهرمانی‌اش را جشن گرفت و فاصله خودش را با رقیبانش آلمان و ایتالیا که ۳ بار جام را به خانه برده‌اند، افزایش داد. در آغاز هزاره سوم میلادی برای اولین‌بار جام‌جهانی در خارج از ۲ قاره آمریکا و اروپا و همچنین به طور مشترک در ۲ کشور برگزار شد. در این مرحله ایتالیا، برزیل و سوئد تیم‌های اسپانیا، هلند و رومانی را شکست دادند و بلغارستان، آلمان را شکست داد و به نیمه نهایی رفتند. بدین شکل که ۱۶ تیم در ۴ گروه ۴ تیمی بازی کردند که تیم‌های اول و دوم هر گروه به دور بعد راه یافتند و دوباره به ۲ گروه ۴ تیمی تقسیم شدند که ۲ تیم اول مستقیما به فینال و ۲ تیم دوم به بازی رده‌بندی راه‌یافتند. در سال‌های اخیر علاقه عربستان به میزبانی مسابقات ورزشی به شدت بالا رفته و میزبانی جام ملت‌های آسیا 2027 و بازی‌های آسیایی 2034 را نیز به دست آورده است. آرژانتین به لطف درخشش دروازه‌بان خود، عنوان قهرمانی جام جهانی 2022 قطر را به خود اختصاص داد.

چهره خبرساز جام جهانی تماشاگر تقابل رونالدو و مسی شد/ عکس

بازی فینال پس از 120 دقیقه بدون گل پایان یافت و برزیل موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر 2 ایتالیا را شکست دهد و برای چهارمین‌بار قهرمان جهان شود. بازی فینال با حضور بیش از 75 هزار نفر در استادیوم المپیک مونیخ برگزار شد. از 16 تیم راه‌یافته به مرحله نهایی، 6 تیم از آمریکای‌جنوبی و 10 تیم اروپایی بودند.

حقوق زنان

واران در سال 2013 اولین بازی ملی خود را انجام داد و 93 بازی ملی و 5 گل در کارنامه دارد. مدیران فدراسیون فوتبال از زمان حذف تیم ملی در جام جهانی 2022 به جای روشن کردن تکلیف نیمکت این تیم، برنامه های مسافرتی برای خود ترتیب داده اند. هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در بیش از دو ماهی که از حذف تیم ملی در جام جهانی گذشته، جلسات متعددی برگزار کرده، اما براساس اظهارات اعضایش … ایران پس از گذر از چندین مسابقه نفسگیر در مرحله انتخابی آسیا تقریبا امیدش را از دست داده بود، چین، کره‌جنوبی، ژاپن و عربستان‌سعودی به جام فرانسه راه پیدا کرده بودند و ایران با شکست استرالیا به عنوان تیم پنجم راهی فرانسه شد. ایران در دور مقدماتی با 2 باخت در مقابل یوگسلاوی و آلمان و 1 پیروزی مقابل آمریکا حذف شد. در نیمه نهایی ایتالیا مقابل بلغارستان پیروز شد و برزیل، سوئد را شکست داد.

بهترین‌های جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی شدند

برای مشاهده جداول و برنامه کامل لیگها از قسمت لیگ کشورها که در سمت راست سایت قابل مشاهده است، استفاده نمایید. آرژانتین با مارادونا، در ۲ بازی اول پیروز شد، اما پس از اینکه جواب آزمایش مارادونا در خصوص استفاده از دارو‌های نیروزا مثبت درآمد و این بازیکن از ادامه بازی‌ها محروم شد، شیرازه این تیم از هم پاشید. در بین ۱۶ تیم راه یافته، تیم‌های ایرلندشمالی، ولز و اتحاد جماهیر شوروی نخستین حضور را تجربه می‌کردند.

http://3dmark.ir