جام‌ جهانی هاکی پیروزی قاطع ایران مقابل آمریکا برد یاران نورانی در دومین گام خبرگزاری فارس | akhbarfootball

بدین شکل که 16 تیم در 4 گروه 4 تیمی بازی کردند که تیم‌های اول و دوم هر گروه به دور بعد راه یافتند و دوباره به 2 گروه 4 تیمی تقسیم شدند که 2 تیم اول مستقیما به فینال و 2 تیم دوم به بازی رده‌بندی راه‌یافتند. تعداد تیم های شرکت‌کننده در این دوره 16 تیم بود که از میان 32 تیم حاضر در مرحله مقدماتی به بازیها راه یافتند. تیم ملی هاکی ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های جا‌م‌جهانی 2023 توانست حریف خود را شکست دهد. فرانسه علی‌رغم تمام شایستگی‌ها در ضربات پنالتی مغلوب شد و ایتالیا برای چهارمین‌بار فاتح مجله اخبار فوتبال شد.

  • تعداد شرکت کنندگان مرحله انتخابی در این دوره برای نخستین بار از عدد ۱۰۰ گذشت.
  • بدین شکل که 16 تیم در 4 گروه 4 تیمی بازی کردند که تیم‌های اول و دوم هر گروه به دور بعد راه یافتند و دوباره به 2 گروه 4 تیمی تقسیم شدند که 2 تیم اول مستقیما به فینال و 2 تیم دوم به بازی رده‌بندی راه‌یافتند.
  • مسابقات جام جهانی فوتبال هر چهار سال یک بار در کشوری که قبلاً با آراء اکثریت اعضای فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) انتخاب شده است، برگزار می شود و پرطرفدارترین، درآمدزاترین و معتبرترین جام جهانی است.
  • در یکی از نادرترین اتفاقات تاریخ فوتبال، آندرس اسکوبار مدافع تیم ملی کلمبیا در بازی مقابل آمریکا گلی را به اشتباه وارد دروازه خودی کرد که منجر به شکست و حذف کلمبیا از بازی‌ها شد.
  • چهار روز بعد برت پاتناد از آمریکا اولین هت-تریک تاریخ جام را در برد 3 بر صفرآمریکا مقابل پاراگوئه ثبت کرد.

قهرمانان دوره‌های گذشته جام‌جهانی آلمان و اروگوئه هر دو در مرحله گروهی حذف شدند – که آلمان برای دومین دوره متوالی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. همچنین تیم دوم رده بندی کنونی جهان و تیم سوم مسابقات ۲۰۱۸، یعنی بلژیک در مرحله گروهی حذف شد. آرژانتین که از ابتدا از گزینه‌های قهرمانی بود، در بازی نخست خود از عربستان شکست خورد و آن‌ها را به دومین کشوری تبدیل کرد که پس از شکست در بازی اول خود، قهرمان جام جهانی شدند.

پایان شگفتی آفرینی مراکش؛ فرانسه با شکست مراکش به مرحله نهایی جام جهانی قطر رسید

فرانسه و برزیل در یکی از مهیج‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال جهان مقابل هم قرارگرفتند. بازی در 90 دقیقه قانونی با گل‌های کاره‌کا و پلاتینی 1 بر 1 تمام شد و پس از 30 دقیقه وقت اضافی بدون گل به ضربات پنالتی رسید. برای این بازی‌ها بزرگترین ورزشگاه جهان با ظرفیت 220 هزار نفر در ریودوژانیرو ساخته شد.

فرار دختر زیبای پادشاه اسپانیا از قصر برای قرار با گاوی ملی پوش ! / دستور ممنوعیت پدر را نپذیرفت !

32 تیم صعود کننده در 8 گروه 4 تیمی قرارگرفتند و رقابت‌ها 19 خرداد سال 1385 با بازی آلمان – کاستاریکا در ورزشگاه مونیخ آغاز شد. فرانتس بکن باوئر، ستاره فوتبال آلمان مشهور به قیصر که در سال 1974 به عنوان کاپیتان آلمان‌غربی با این تیم قهرمان شده بود، در جام 1990 ایتالیا، در نقش مربی این تیم بار دیگر به این عنوان دست‌یافت. در فینال در دقیقه 85 خطای مدافع آرژانتین روی یورگن کلینزمن، 1 پنالتی برای آلمان‌غربی به ارمغان داشت که آندریاس برمه آن را به گل تبدیل کرد و همراه برزیل و ایتالیا با 3 بار فتح جام، عنوان پرافتخارترین تیم را از آن خود کرد. در 2 بازی دیگر یک چهارم نهایی، آلمان‌غربی و بلژیک با پیروزی بر حریفان خود به نیمه‌نهایی رسیدند. در نیمه‌نهایی مانند سال 1982 فرانسه مغلوب آلمان‌غربی شد و آرژانتین هم مقابل بلژیک پیروز شد. 4 تیم انگلستان، آلمان‌غربی، پرتغال و اتحاد جماهیرشوروی به مرحله نیمه نهایی راه‌یافتند و آلمان‌غربی و انگلستان با نتیجه مشابه 2 بر1 حریفان را از پیش رو برداشتند.

قهرمان یا گناهکار؟ “دست خدا” شاید خاص ترین گل تاریخ جام جهانی باشد که دیگو آرماندو مارادونا مقابل انگلستان در جام جهانی 1986 به ثمر رساند. تیم های کره جنوبی و اسکاتلند مشترکا با 8 بار حذف شدن در مرحله گروهی جام جهانی از این حیث رکورد دار هستند. تیم ملی فوتبال کشورمان در رده‌بندی پیش‌روی فیفا، چهار پله سقوط خواهد کرد و صدرنشینی‌اش در آسیا را تقدیم سامورایی آبی می‌‌کند. پسر اسطوره فقید فوتبال آرژانتین به پیام کاپیتان تیم ملی این کشور پس از فتح جام جهانی 2022 واکنش نشان داد. چگونگی برگزاری فعلی مسابقات به این ترتیب است که مرحلهٔ مقدماتی، طی ۳ سال پیش از آغاز مسابقات اصلی برگزار می‌شود تا مشخص شود کدام تیم‌ها واجد شرایط حضور در مرحلهٔ گروهی مسابقات هستند. ایران با سرمربیگری دراگان اسکوچیچ، اولین تیم آسیایی است که جواز حضور در جام جهانی را دریافت می‌کند.

http://3dmark.ir