جام جهانی ۲۰۲۲ قطر | akhbarfootball

آلمان‌غربی پس از مجارستان به عنوان تیم دوم به یک چهارم نهایی رسید. این 2 تیم در فینال مقابل هم قرارگرفتند و با اینکه مجارستان در دور مقدماتی 8 بر3 آلمان‌غربی را شکست داده بود، در فینال با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد. برای نخستین بار در تاریخ مجله اخبار فوتبال، قهرمان دوره گذشته و میزبان بازی‌ها بدون انجام بازی‌های مقدماتی به مرحله نهایی راه‌یافتند. اولین دوره جام جهانی در ۱۳ ژوئیه سال ۱۹۳۰ در مونته‌ویدئو اوروگوئه آغاز شد و بیش از ۲ هفته طول کشید و نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از این مسابقات دیدن کردند. در این دوره ۱۳ تیم شرکت کردند که از اروپا فقط تیم‌های بلژیک، یوگسلاوی، رومانی و فرانسه حضور داشتند.

  • به همین بهانه به همراه تیم ملی به تهران برگشت و بی آنکه با فدراسیون فوتبال ایران تسویه حساب کند، به زادگاهش برگشت.
  • اولین دیدار بین دو تیم ملی فوتبال در سال 1872 و بین تیم‌های انگلستان و اسکاتلند انجام گرفت اما در آن سال‌ها فوتبال خارج از بریتانیای کبیر بعد زیادی نداشت.
  • ۲ تیم ایران و تونس به عنوان نمایندگان آسیا و آفریقا برای نخستین‌بار به جام‌جهانی راه‌یافتند.
  • تیم مصر، نخستین تیمی بود که از خارج از این ۲ قاره به جام جهانی راه می‌یافت.
  • بازی فینال پس از ۱۲۰ دقیقه بدون گل پایان یافت و برزیل موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر ۲ ایتالیا را شکست دهد و برای چهارمین‌بار قهرمان جهان شود.

خطوط هواپیمایی مراکش اعلام کرد که ۳۰ پرواز ویژه را برای انتقال هواداران تیم ملی مراکش از کازابلانکا به دوحه اختصاص داده است تا آنان تیم خود را در مسابقه حساس روز چهارشنبه در برابر فرانسه تشویق کنند. “گل روح” اسمی مناسب برای گل فرانک لمپارد به آلمان در جام جهانی 2010 که شاید یکی از دلایل به وجود آمدن سیستم VAR باشد. در صورت پیش‌بینی صحیح صعود تیم‌هایی که با علامت مشخص شده‌اند، امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد. این تیم‌ها به نسبت همگروهی‌های خود امتیاز پایین‌تری در رتبه‌بندی فیفا دارند. امتیاز پیشبینی صعود این تیم‌ها به جای یک امتیاز 2 امتیاز خواهد بود. فدراسیون جهانی فوتبال به خاطر واکنش هواداران رونالدو، پست تمجیدی خود از برنده هفت توپ طلا را حذف کرد.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ آرژانتین فرانسه را شکست داد و قهرمان جهان شد

شکل برگزاری این مسابقات مانند مدل مردان است و هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شوند. آمریکا، آلمان، چین و نروژ تا به حال از موفق‌ترین تیم‌های جام جهانی زنان بوده‌اند. کامرون در 1990 تا یک چهارم نهایی بالا آمد و کره جنوبی،سنگال و آمریکا در 2002 همه حداقل تا یک چهارم نهایی بالا آمدند (کره جنوبی نهایتا چهارم شد). 197 کشور برای راه‌یابی به جام جهانی 2006 آلمان با هم دیگر رقابت کردند. از تمامی 207 عضو فیفا تا به حال تنها سه کشور برای راه‌یابی به جام تلاش نکرده اند. گرچه صورت امتیازها به طوری شد که عملا بازی برزیل و اروگوئه به صورت بازی فینال درآمد.

پربازدیدهای سایت خوان

تا پایان جام تیم‌های صعود کننده و رتبه‌ی آنها را در هر مرحله به صورت رایگان پیش‌بینی کنید و جایزه ببرید. شما می‌توانید پیش از اتمام زمان هر مرحله پیش‌بینی خود را ثبت کنید؛ و به ازای هر پیش‌بینی صحیح امتیاز کسب کنید. امتیازات شما در هر مرحله با هم جمع خواهند شد و در پایان جام به نفرات برتر جایزه اعطاء خواهد شد . هر ستاره، یک قهرمانی و حالا آرژانتینی‌ها ستاره سوم را به پیراهن تیم‌ ملی فوتبال‌شان اضافه کرده‌اند. میروسلاو کلوزه با ۱۶ گل در چهار جام جهانی، بهترین گلزن جام جهانی است.

هک خبرگزاری فارس؛ افشای فایل صوتی برنامه‌ریزی حکومت در جام جهانی قطر

استرالیا تا پیش از سال ۲۰۰۶ عضو کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه بود اما در ۱ ژانویه ۲۰۰۶، آنها کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه را ترک کردند و به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیوستند. کریستیانو رونالدو اولین و تنها بازیکنی است که در پنج دوره گلزنی کرده‌است. احمد نوراللهی، مهدی قایدی و احسان حاج‌صفایی هم با ابتلا به کرونا در قرنطینه‌اند. در تیم عراق هم بازیکنان مطرحی مانند امجد اطوان و سعد ناطق به دلیل مشابه، بازی را از دست دادند. ایران که در دور رفت نیز عراق را شکست داده بود، با پیروزی مجدد مقابل همسایه‌اش به نوزدهمین امتیاز رسید تا سه دیدار باقی مانده‌ را تشریفاتی کند.

http://3dmark.ir