جدیدترین‌های «جام جهانی 2022» خبر فارسی | akhbarfootball

مکزیک در آن زمان نخستین کشور جهان بود که ۲ بار میزبانی بازی‌های جام‌جهانی را برعهده گرفته بود. بازی دو تیم فرانسه و آلمان‌غربی پس از ۱۲۰ دقیقه با نتیجه ۳ بر ۳ به تساوی رسید که آلمان‌غربی موفق شد فرانسه را در ضربات پنالتی شکست دهد و به فینال برود. ۷۴ تیم در مرحله انتخابی شرکت کردند که ۱۰ تیم از اروپا، ۵ تیم ار آمریکای‌جنوبی و ۱ تیم از آسیا به مسابقات نهایی راه‌یافتند.

  • مکزیک در آن زمان نخستین کشور جهان بود که ۲ بار میزبانی بازی‌های جام‌جهانی را برعهده گرفته بود.
  • آلمان و ایتالیا با چهار قهرمانی، دومین تیم‌های پرافتخار دنیا هستند، آرژانتین، اروگوئه و فرانسه با ۲ قهرمانی و کشور‌های انگلیس، فرانسه و اسپانیا کشور‌های دیگری هستند که تجربه کسب عنوان قهرمانی را دارند.
  • صحبت‌های المسحل نشان می‌دهد که ارسال درخواست از سوی عربستان سعودی دور از انتظار نیست، اما در صورت موفقیت این کشور، به دلیل دمای بالای هوا، مسابقات باید در زمستان برگزار شود.
  • در این دوره از مسابقات ۳۲ تیم حضور داشتند و در ۸ کروه ۴ تیمی به رقابت پرداختند و در نهایت اسپانیا به مقام قهرمانی رسد.

آخرین دور مسابقات هر گروه به‌طور همزمان برنامه‌ریزی‌شده‌است تا عدالت بین هر چهار تیم حفظ شود.[۵۴][۵۵] دو تیم برتر هر گروه به مرحلهٔ حذفی راه می‌یابند. از جام جهانی ۱۹۹۴، ۳ امتیاز برای برد، ۱ امتیاز برای تساوی و صفر امتیاز برای باخت در نظر گرفته شده‌است؛ تا پیش از این، هر برد ۲ امتیاز و تساوی ۱ امتیاز داشت. فوق ستاره پاری سن ژرمن درباره قهرمانی تیم ملی فوتبال آرژانتین در جام جهانی 2022 قطر و حواشی مربوط به آن سخن گفت. برخلاف دوره گذشته که اکثر تیم‌ها از آمریکای جنوبی بودند، در این دوره اکثریت با اروپایی‌ها بود. به‌جز 12 تیم اروپایی، برزیل و آرژانتین از آمریکای جنوبی و ایالات‌متحده از آمریکای شمالی و مرکزی از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها بودند.

پیش به سوی جام جهانی

اما آلمان‌غربی که ۳ بار پی‌در‌پی به فینال رسیده بود، حریف سختی برای آرژانتین به حساب می‌آمد. این تیم با ۱۰ گل زده و ۵ امتیاز به عنوان تیم اول از گروهش صعود کرد و با شکست دادن تیم‌های هلند، چکسلواکی و انگلستان به فینال رسید. ۱۲۱ کشور عضو فیفا برای ورود به جام سیزدهم در دور مقدماتی به رقابت پرداختند که ۲۴ تیم موفق به سفر به مکزیک شدند.

گروه A

از سال 1982 تعداد تیم های مجله اخبار فوتبال به 24 تیم رسید و از سال 1998 تا به امروز نیز این مسابقات با حضور 32 تیم برگزار می شود. در سال 2017 تصمیم بر این شد که از سال 2026، جام جهانی فوتبال با حضور 48 تیم برگزار شود. مسابقات المپیک از سال 1896 برگزار می شد و از دومین دوره آن که در سال 1900 برگزار شد، فوتبال نیز بخشی از این مسابقات بود. با هماهنگی و برنامه ریزی فدراسیون فوتبال انگلیس، فوتبال از المپیک 1908 شکل رسمی و متفاوتی به خود گرفت و با حضور بازیکنان آماتور برگزار شد.

پربازدیدهای سایت خوان

از آمریکای شمالی و مرکزی 3 تیم به صورت مستقیم صعود می کنند و یک تیم به پلی آف بین قاره ای می رود و آسیا نیز 4 سهمیه مستقیم دارد و یک تیم راهی پلی آف درون قاره ای می شود. برای هر تورنمنت، فیفا از قبل تعداد سهمیه‌هایی را که به هر یک از مناطق قاره‌ای تعلق می‌گیرد، معمولاً بر اساس قدرت نسبی تیم‌های کنفدراسیون‌ها تعیین می‌کند. تا به امروز 17 کشور مختلف میزبان جام جهانی فوتبال بوده اند و کشورهای برزیل، فرانسه، ایتالیا، آلمان و مکزیک، هر کدام سابقه 2 بار میزبانی این مسابقات را دارند.

http://3dmark.ir