جذب استقلال شبیه تیم های انتهایی است/ بازیکنان گران قیمت برای استقلال کار نمی کنند/ ظاهرا پول برای مدیران باشگاه مهمتر از هر چیز دیگری است.

از تمدید نشدن قرارداد وریا غفوری صحبت می کنید؟

بسیاری از بازیکنانی که در آن سال ها به استقلال آمدند شعار «من استقلالی هستم» را داشتند و با این شعار دل هواداران را به دست آوردند، اما پس از یک فصل که با استقلال نامی دست و پا کردند، به محض دریافت، استقلال را ترک کردند. اولین پیشنهاد مالی خوب این نشان می دهد که پول برای آنها مهم بوده است، در حالی که شاید اگر آنها مستقل نبودند، هیچ کس از آنها خبر نداشت. متاسفانه در استقلال ستاره می شوند و بعد از این تیم می روند. شاید اگر همین بازیکنان در تیم های دیگر بودند، هیچ وقت رویای چنین اعدادی را هم نمی دیدند.

اگر شما سرمربی استقلال بودید و تیمتان با کمترین گل بدون باخت قهرمان لیگ می شد، آیا اجازه می دادید مدافعانی مثل دانشگر و سیلوا از استقلال بروند یا عارف غلامی به پیشنهاد قطری او فکر می کرد؟

علیرضا اکبرپور پیشکسوت استقلال در گفت و گو با خبرزاشی درباره آخرین وضعیت این تیم در روزهای اخیر اظهاراتی را بیان کرد:

نمی دانم این افراد رفته اند یا نه! اما آنهایی که جدا شدند ظاهراً استقلال خود را با مبالغ هنگفتی که به آنها پیشنهاد شده بود مهر و موم کردند. البته طبیعی است بازیکنی که برای پول فوتبال بازی می کند به خاطر پول از استقلال جدا شود. اما بازیکنانی را دیده ایم که با وجود پیشنهادات مالی خوب، به دلیل عشق و علاقه به استقلال، پول را زدند و در این تیم ماندند. البته در آن روزها زندگی گران است و همه فوتبالیست ها خانواده دارند اما گاهی می توان با پول کمتر در یک تیم ماند و به جای ثروت هنگفت آبرو و اعتبار خرید.

با این شرایط چه شرایطی در انتظار استقلال است؟ آیا می دانید که برخی از بازیکنان یکی پس از دیگری ترک می کنند؟

جذب استقلال شبیه تیم های انتهایی است/ بازیکنان گران قیمت برای استقلال کار نمی کنند/ ظاهرا پول برای مدیران باشگاه مهمتر از هر چیز دیگری است.

جذب استقلال شبیه تیم های انتهایی است/ بازیکنان گران قیمت برای استقلال کار نمی کنند/ ظاهرا پول برای مدیران باشگاه مهمتر از هر چیز دیگری است.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

بله، من هم نام آنها را شنیده ام، اما نمی دانم می روند یا نه. ما هم دوست داریم که بازیکنان استقلال در تیم بمانند و اسکلت اصلی تیم حفظ شود. ظاهرا از باشگاه پول زیادی طلب کرده اند اما به هر حال مدیریت باید به فکر بستن زودهنگام تیم باشد.

ما هم دوست داریم هر چه زودتر تمرینات استقلال را شروع کنیم اما بستگی به این دارد که آقای ساپینتو چه زمانی به تهران بیاید و چه کسانی را جذب کند. گفته می شود او بازیکنانی را با خود خواهد آورد. امیدواریم استقلال در این مسیر جلو برود تا از رقبای خود عقب نماند. در حال حاضر از نظر جذب نیرو از رقبای خود عقب هستیم. از طرفی با شروع تمرین زمان را از دست می دهیم. حداقل قرارداد بازیکنانی که نیاز به تمدید دارند را تمدید کنید.

معمولا بازیکنان به دلایل فنی و اخلاقی باشگاه را ترک می کنند. چرا مدیران استقلال درباره دلایل تمدید نشدن قرارداد وریا غفوری توضیحی نمی دهند؟

طبیعی است که اگر اسکلت تیم حفظ شود و باشگاه نقاط ضعف را تقویت کند، شرایط بهتر می شود. در روزهای اخیر صحبت های زیادی در مورد آن شده است اما در نهایت باشگاه طبق برنامه های خودش جلو می رود.

در حالی که تمرینات تیم پرسپولیس آغاز شده، سرمربی استقلال همچنان در ایران نیست. به نظر شما این تیم در فصل نقل و انتقالات چقدر می تواند کار خود را به موقع تمام کند؟

در این مورد بیشتر توضیح می دهید؟

مردم حرف ها را جلوی باشگاه زدند، دیگر چه باید گفت؟ یا چند بار این مشکلات را تکرار می کنیم!

نظر شما درباره جدایی احتمالی حسین زاده و عارف غلامی چیست؟

طبیعی است که این سوال را از سران باشگاه بپرسید. مدیریت باید در همه شرایط مسئولیت پذیر باشد. آقایان پارسال آمدند و خوب کار کردند اما ماه گذشته اصلاً انتظار عملکردشان نبود. مردم استقلال تا کی باید منتظر بمانند؟ متاسفانه تیم قهرمان در حالی که باید در نقل و انتقالات قهرمانانه عمل می کرد، مثل یک تیم معمولی در انتهای جدول عمل کرد. تمرین هایی که هنوز شروع نشده و بازیکنان خوبی که توسط رقبا خریداری شده اند. ظاهرا پول برایشان مهم نیست اما پول برای مدیران استقلال خیلی مهم است. تا اینجای کار فرصت از دست رفته است و باید هر چه زودتر تیم را جمع کنند.