جزئیات برنامه امیر قطر برای تصرف منچستریونایتد/ جنجال خاورمیانه جدید در لیگ برتر

گری نویل، فیل نویل، رایان گیگز، نیکی بات و پل اسکولز، بازیکنان سابق یونایتد، در سال 2015 هتل فوتبال 133 اتاقه مشرف به اولدترافورد را افتتاح کردند، اما مشاوران شیخ معتقدند جا برای یک هتل مجلل تر در این منطقه وجود دارد.

ورزشگاه اولدترافورد منچستریونایتد

گلیزرها که از سال 2005 مالک یونایتد هستند، حداقل 6 میلیارد پوند برای فروش باشگاه می خواهند، اگرچه گروه مورد حمایت قطر ارزش باشگاه را حدود 4.5 میلیارد پوند ارزیابی می کند. راتکلیف، ثروتمندترین مرد بریتانیا و مدیر اجرایی گروه مواد شیمیایی INEOS، ماه گذشته به طور رسمی علاقه خود را برای خرید یونایتد اعلام کرد.

انتظار می رود گروهی از سرمایه گذاران ثروتمند قطری به سر جیم رتکلیف در روند خرید رسمی باشگاه از گلیزر بپیوندند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، یکی از افراد مستحکم یونایتد است و مشاوران مالی وی در ماه های اخیر به او توصیه کرده اند در منطقه اولدترافورد سرمایه گذاری کند. این مکان ایده آلی برای سرمایه گذاری است و شیخ از پتانسیل توسعه آگاه است زیرا مالکان منچسترسیتی ابوظبی منطقه اطراف ورزشگاه اتحاد را بازسازی و توسعه داده اند.

اما گروه قطری که به دنبال مالکیت یونایتد است، به جای اتکا به سرمایه گذاری ورزشی قطر (یک صندوق سرمایه گذاری مستقل) از سرمایه خود برای خرید استفاده می کند.

شیخ در حال بررسی پتانسیل ساخت یک هتل لوکس سطح بالا با اتصالات حمل و نقل به اولدترافورد است تا از جذابیت جهانی منحصر به فرد یونایتد سرمایه گذاری کند و آن را به مقصدی برای بازدیدکنندگان و گردشگران تبدیل کند.

منچستریونایتد امیدوار است پیشنهاد پیشنهادی کنسرسیوم قطری باعث ایجاد جنگ پیشنهادی برای باشگاه شود و قیمت درخواستی آنها را 6 میلیارد پوند افزایش دهد.

پیشنهاد دیگری که به شیخ ارائه شد، ساخت یک هتل مجلل پنج ستاره در نزدیکی اولدترافورد است که مسافرانی را که از شهرها یا کشورهای دیگر برای تماشای مسابقات سفر می کنند و همچنین خود شهر منچستر را در خود جای دهد.

گفته می شود کسانی که پشت پیشنهاد قطر هستند، مطمئن هستند که مالکیت قطر (سرمایه گذاری ورزشی قطر) باشگاه پاریس سن ژرمن فرانسه مانع خرید یونایتد نخواهد شد. طبق مقررات، هیچ ارگانی نمی‌تواند در یک رقابت مالک دو تیم باشد، زیرا این امر می‌تواند منجر به تضاد منافع و به خطر افتادن یکپارچگی ورزش شود و احتمال رویارویی منچستریونایتد و پاری سن ژرمن در رقابت‌های اروپایی وجود داشته باشد. . بالا است.

این مقالات را نیز بخوانید:



سرویس اخبار فوتبال خارجی

گروه Reign که سال گذشته بر خرید چلسی توسط تاد بولی نظارت داشت، توسط گلیزرها برای نظارت بر فروش یونایتد منصوب شد و می خواهد که فروش این باشگاه در چند ماه آینده تکمیل شود.