جهانبخش: می خواهیم بهترین نسل فوتبال ایران باشیم


سرویس خبر شماره: 2000127
17 فوریه 1402 در 10:57 ق.ظ |
1.7 هزار امتیاز خبر|

دهنقطه نظر

هر لحظه سپری شده در بازی با ژاپن لذت بخش بود.

ستاره تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن در گفتگو با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهارات جالبی کرد.

جهانبخش: می خواهیم بهترین نسل فوتبال ایران باشیم

به گزارش “ورزش”، علیرضا جهانبخش، هافبک تیم ملی فوتبال در گفت و گو با کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص دیدار مقابل ژاپن گفت: هر لحظه مایه لذت بود، ما به عنوان یک نسل فعلی فوتبال، تجربیات زیادی داشته ایم. جام جهانی و … شادی را برای مردم به ارمغان می آورد.” هدیه دادن اما بازی با ژاپن فرق می کرد و با تیمی روبرو شدیم که همه آن را مدعی اول جام می دانستند. قبل از بازی، من میل و قدرت را در چشمان بچه ها می دیدم و آن را به هم منتقل می کردیم که به من به عنوان کاپیتان تیم این اطمینان را داد که می توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

او اضافه کرد: حتی در ایران هم قبل از بازی خیلی ها فکر نمی کردند که اینطوری بازی کنیم اما نشان دادیم که چقدر میل در بین بچه ها وجود دارد و همین باعث شد نتیجه بگیریم. ما هنوز راهی طولانی برای پیمودن داریم. هنوز دو دیدار باقی مانده و بازی با قطر بسیار سخت است. مقابل قطر با تمام وجود و احساسی که از مردم داریم به میدان خواهیم رفت تا نتیجه خوبی بگیریم.

جهانبخش در ادامه به عملکرد تیم ملی در جام ملت ها اشاره کرد: مسابقات را خیلی خوب شروع کردیم و سعی کردیم بازی به بازی بهتر شویم، من فقط در دیدار مقابل هنگ کنگ خوب بازی نکردم، بلکه در سه بازی دیگر قبل از رویارویی با ژاپن خیلی خوب بازی کردیم. بهترین عملکرد ما در جام ملت ها به صورت انفرادی و گروهی برابر ژاپن بود. در بازی بعدی به مصاف قطر خواهیم رفت و بازی بسیار سختی خواهد بود، من به این تیم احترام می گذارم، آنها مدافع عنوان قهرمانی هستند و بازیکنان بسیار خوبی دارند.

1987561

او بیان کرد: در این سال ها، قطری ها هم در بخش فنی و هم در بخش زیرساخت پیشرفت کرده اند. با این حال با توجه به حس و انرژی ای که در بازی با ژاپن تجربه کردیم و همچنین حمایت هواداران که بیشتر هم می شود، با قدرتی که قطر داشت به میدان می رویم.

بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان درباره واکنش هواداران در جام ملت ها گفت: هنوز هم انتظارات از فوتبال، ورزش برتر ایران بالاست. نسل های مختلفی از فوتبال وجود داشته است، اما از نسل فعلی به دلیل کیفیت فنی و همچنین تجربه ای که در این سال ها به دست آورده، توقعات بالاست و امیدوارم کارهای بزرگی بسازیم و برای آن زحمت کشیدیم. . در جام جهانی مردم انتظار دارند از مرحله گروهی خارج شوند. اما در جام ملت ها مردم همیشه انتظار قهرمانی دارند.

جهانبخش افزود: در جام ملت های قبلی سعی کردیم با قهرمانی نشان دهیم که این نسل می تواند کارهای بزرگی انجام دهد و بهترین نسل فوتبال ملی است. متاسفانه در دوره گذشته این اتفاق نیفتاد. در حال حاضر در شرایط مشابه دوره قبل هستیم و امیدواریم بتوانیم از تجربیات دوره قبل و همچنین اعتماد به نفس اضافه شده به تیم و همچنین دعا و انرژی مردم استفاده کنیم و به نتایج خوبی برسیم.

1987562

او از تجربه بازی در فوتبال هلند در 19 سالگی گفت. رفتن به فوتبال هلند اتفاق بسیار خوبی در زندگی من بود و اگر برگردم در 19 سالگی دوباره به هلند خواهم رفت. من زندگی ام را قبل و بعد از پیوستن به فوتبال هلند به دو قسمت تقسیم می کنم. در ایران چیزهای زیادی یاد گرفتم، از خانواده گرفته تا فوتبال، باورهایی که همراهم است و در هلند هم یاد گرفتم که داشتن قلب بزرگ باعث موفقیت می شود. من در طول دوران فوتبالم فراز و نشیب های زیادی را در زندگی شخصی ام تجربه کرده ام، اما این به من کمک کرد تا به فرد بزرگتری تبدیل شوم. اگر به عقب برگردم همین تصمیم را خواهم گرفت و زندگی در هلند و قطر چیزهای زیادی به من آموخت.

بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان باز هم درباره دیدار مقابل قطر در نیمه نهایی صحبت کرد: من برای تیم قطر احترام زیادی قائل هستم، آنها تیم بسیار خوبی دارند، در مقدماتی جام جهانی و در بازی دوستانه امسال دو بار به قطر گل زدم، اما این ذهنیت در تیم وجود دارد که در این شرایط و در نیمه نهایی -بازی فینال مهم نیست که چه کسی گل بزند و برنده شود. ارزش تیم بیشتر است. قول گل زدن یا پاس گل نمی دهم اما قول می دهم با تمام وجود تلاش کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم و عملکرد بسیار خوبی داشته باشیم.

مجله اخبار فوتبال داخلی