خمس – یحیی: فوتبالی که زیبا شود

1808033
خمس بعد از جام جهانی آمد و بازی پرسپولیس یازدهمین بازی او به عنوان سرمربی تراکتورسازی است اما یحیی دو بار تیمش را به لیگ رسانده است. پرسپولیس از نظر مالکیت برترین تیم لیگ است و طبیعتا در پاس و دقت پاس پیشتاز است اما خمس که از کشور تیکی تاکا آمده بود در این ماده توانست تیمش را به رتبه ششم برساند. از نظر شوت و شوت به سمت دروازه وضعیت تیم خمس به مراتب بهتر است اما تیم یحیی از نظر میزان تبدیل تیم اول است و ضربات بازیکنان یحیی دقیقتر است. با توجه به تعداد دریبل های موفق، تیم یحیی کمی فنی تر است، اما با وجود اینکه پرسپولیس به طور قابل توجهی کمتر از تراکتور امتیاز کسب کرد، تیم خمس در نبردهای هوایی و تکل های موفق رتبه بالاتری دارد. عجیب است که در نبردهای هوایی تراکتور پیشرو است و پرسپولیس تیم سیزدهم.
توضیح: اعداد داخل پرانتز با رتبه تیم در لیگ برای این عنصر مطابقت دارد. آمار مربوط به هر مورد به طور میانگین محاسبه می شود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، خمس برای فوتبالدوستان ایرانی که به دلیل علاقه به رئال مادرید و بارسلونا هر هفته بازی های لالیگا را دنبال می کنند چهره ای آشنا و استثنایی نبود، اما حالا با توجه به اصلاحاتی که در نوع بازی ایجاد کرده است. تراکتور درست شد، خمس بیشترشون رفت. او از کجا آمد، کجا بود و چه می کرد؟ جدای از آن، آنچه در تیم خمس دیده‌ایم، فوتبال شناور است که نتایج خوبی به همراه دارد چرا که او تراکتور را از تیمی در نیمه پایین جدول به گروهی که خواهان کسب سهمیه آسیایی است، رساند. فوتبالی که تراکتور بازی می کند قابل احترام است و از تیم خمس باید فوتبال مدرن را انتظار داشت.
اما اشتباه نکنید. این مشکل پرسپولیس را نمی ترساند اما یحیی و بازیکنانش آن را دوست خواهند داشت چون قرار است فوتبال ببینیم و به این ترتیب پرسپولیس راحت تر موقعیت ایجاد می کند و احتمال گلزنی و برد بیشتر می شود. یحیی شیفته تیکی تاکا است. همان چیزی که خمس از بدو ورودش به دنبالش بوده است. پرسپولیس برگشته است و به نوعی به کورس قهرمانی بازگشته است و تراکتورسازی در شرایط خوبی قرار دارد پس انتظار تماشای فوتبال جذاب را از دو مربی با علاقه به فوتبال پویا داشته باشیم که انتظار می رود مالکیت توپ بالایی داشته باشند و توپ را در خلق متفاوت بچرخانند. موقعیت ها نباید یک انتظار بیهوده باشد.

منبع: ایران ورزش



مجله اخبار فوتبال داخلی

پاکو خمس از جایی است که برای اولین بار به فوتبال جهان عنوان جذاب «تیکی تاکا» را داد. اسپانیا.

خمس - یحیی: فوتبالی که زیبا شود


سرویس خبر شماره: 1873690
13 مارس 1401 ساعت 04:00
283 امتیاز خبر

0نقطه نظر