داور دربی باز هم در آزمون مردود شد!


سرویس خبر شماره: 1972097
20 مهر 1402 ساعت 11:12 |
1.1 هزار |

1نقطه نظر

پذیرش چند داور و بازگشت به لیگ؛

محمدحسین زاهدی فر بار دیگر در تست آمادگی جسمانی داوران مردود شد.

داور دربی باز هم در آزمون مردود شد!

در ابتدای ورزش سوم که بازی های آسیایی هانگزو در حال برگزاری بود و همه نگاه ها به این رقابت ها بود، داورانی که تست اولیه فصل خود را قبول نکرده بودند در تست آمادگی جسمانی کمیته داوران شرکت کردند اما برخی از آنها موفق به قبولی نشدند. آزمون، حفظ شد و برای بار دوم رد شد.
علی صفایی، محمدحسین زاهدی فر، اشکان سهری، روح الله شریفی، علی اصغر مومنی، سعید رحیمی مقدم، حمید حاج مالک و رحیم مهرپیشه هشت داوری بودند که در ابتدای فصل نتوانستند نمره قبولی بگیرند و در جمع داوران لیگ برتر حضور داشتند. به همین دلیل حدود یک هفته است. پیش از این و در سکوت خبری، این داوران بار دیگر در حضور مسئولان کمیته داوران حاضر شدند و مجددا آزمون دادند و واقعیت این بود که چهار داور پذیرفته شده و چهار داور دیگر عقب مانده اند!

1873299

البته در بین داوران ذکر شده اشکان سهری اصلا در آزمون شرکت نکرد و به نظر می رسید شرایط شرکت در آزمون را نداشته باشد. سهری همان داوری است که برای قضاوت دربی جام حذفی انتخاب شد و به دلیل آسیب دیدگی پایش در جریان بازی زمین را ترک کرد و نتوانست ادامه دهد و زاهدی فر دقایق باقی مانده را قضاوت کرد زیرا گفته می شد مسئولان کمیته داوران برنامه ریزی کرده بود. داور دربی را به سهری دادند تا او با این قضاوت از داوری خداحافظی کند، اما او با توجه به اینکه مصدومیتش از بازی دربی برطرف نشده و نتوانسته بود، حاضر به خداحافظی زودتر نشد. برای شرکت در آزمون کمیته داوران آنها اشاره می کنند که اشکان سهری به زودی از داوری خداحافظی می کند اما نزدیکان داور هنوز ماجرای خداحافظی او را تایید نکرده اند.

علاوه بر صحار که پرونده عدم قبولی او در آزمون به طور کامل بررسی شد، هفت داور دیگر از سوی کمیته داوران در این آزمون حضور داشتند و در نهایت علی صفایی، روح الله شریفی (داماد افشاریان)، مهرپیشه و رحیمی مقدم. توانست آزمون را پشت سر بگذارد اما محمدحسین زاهدی فر داور بوشهری که یکی از داورانی است که در رتبه اول قرار دارد نتوانست آزمون خود را پاس کند، داوران خاطرنشان می کنند که زاهدی فر علی رغم شایستگی هایش همیشه در آزمون مردود می شود. کمیته داوران به دلیل فوبیای تست او، و حتی شانس خود را برای رفتن به مسابقات بین المللی به دلیل آن از دست داد. علاوه بر زاهدی فر، حمید حاج ملک، داوری که حرفه اصلی او آتش نشانی است نیز به دلیل مصدومیت جزئی موفق به قبولی در آزمون نشد و علی اسفر مومنی که در رزومه خود نیز در لیست بین المللی قرار دارد، در این آزمون مردود اعلام شد و به دلیل مصدومیت جزئی موفق به قبولی نشد. نمی تواند به لیگ بپیوندد

1799519

کمیته داوران در نهایت داورانی که آزمون را پس داده بودند را برای قضاوت مسابقات لیگ یک تعیین کرد و با شروع مسابقات لیگ برتر این داوران نیز به لیگ برتر بازمی گردند و برای همیشه کادرفنی افشاریان می شوند. تاکنون قضاوت داوران در لیگ برتر چندان تعریف نشده است و خطای فاحش چند داور سر و صدای زیادی به پا کرده است.

خیلی ها معتقدند تا ورود VAR به لیگ با همین مشکلات مواجه خواهیم بود اما شواهد نشان می دهد که امکان حضور سامانه رادیویی در فصل بیست و سوم وجود ندارد و به جز مدنی فر هیچ داوری در این زمینه آموزش ندیده است. به عبارتی حتی در صورت خرید این سیستم، گذراندن دوره های آموزشی و آشنایی با واقعیت مجازی برای تمامی داوران لیگ برتری الزامی است. فعلا تنها خبر خوب برای خداداد افشاریان این است که چهار داور به لیگ برتر بازگشته اند و داورانی مثل علی صفایی می توانند بازی مجاری را قضاوت کنند. باید دید این چهار داور در لیگ برتر در چه دیدارهایی شروع می کنند و تکلیف داورانی مثل زاهدی فر و حاج ملک چه خواهد بود؟

ورزش ایران

مجله اخبار فوتبال داخلی