درس های ارزشمند اسمار ویرا از پیروزی ده نفره


سرویس خبر شماره: 2020118
20 اردیبهشت 1403 ساعت 06:27
265

0نقطه نظر

بازگشت به تیم جذاب زمستانی:

پرسپولیس در نیمه اول بازی با نساجی که مدتی غایب بود، فوتبال باکیفیتی ارائه کرد، اما عثمر در لحظات کلیدی و سرنوشت ساز این دیدار تصمیمی بسیار دیرهنگام و عجیب گرفت و او یک بازیکن بود. کمی خوش شانس بود که خلاقیت و تجربه بازیکنانش و البته ضعف نساجی در فاز حمله به او کمک کرد.

درس های ارزشمند اسمار ویرا از پیروزی ده نفره

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اسمار ویرا در آستانه امتیاز دادن به نساجی و واگذاری جام به حریف قدیمی خود در قائم شهر بود و شاید خوش شانس بود که برخلاف یحیی گل محمدی بازیکن خلاقی چون آستون اورونوف را در اختیار دارد که قادر است فني گليم در بدترين لحظات و در سخت ترين شرايط روحي و رواني تيمش را از آب بيرون مي کشد و آنها را در مسير قهرماني نگه مي دارد.

بازی پرسپولیس در قائم شهر دو نکته جسورانه داشت که می توانید روی آن سنجیده و درباره آن صحبت کنید. اولاً بازگشت پرسپولیس به فرم تهاجمی و جذاب دو ماه ابتدایی حضور عثمر در این تیم که باعث بازگشت جذابیت و شور و نشاط به فوتبال سرخ ها شد و شاگردان عثمر نمایشی در سطح قهرمانی از خود به نمایش گذاشتند.

پرسپولیس در ماه‌های بهمن و اسفند، ضمن برد، فوتبالی کاملاً متفاوت با آنچه در نیم فصل اول ارائه کرد، ارائه کرد. تغییراتی که بخشی به دلیل حضور عثمار در راس کادر فنی و بخشی دیگر به حضور چند بازیکن تاثیرگذار مانند ارونوف، عبدالکریم حسن و آل کثیر مرتبط بود.
پرسپولیس اما در سال جدید و با حساس‌تر شدن مسابقات، با این فوتبال جذاب که بیشتر از تیم یحیی حساب می‌کرد و در انتقال از دفاع به دفاع سریع بود، توجه‌ها را به خود جلب کرد. پرسپولیس در دو دیدار جذاب مقابل فولاد و پیکان با کسب موقعیت های متعدد رکورد امید دو گل را شکست اما به تدریج از این مدل جذاب فوتبال کنار رفت. تا جایی که بعد از بازی در سیرجان شرایط مقابل ملوان عجیب تر شد و حتی در روز پیروزی قاطع و تاریخی مقابل صنعت نفت هم خبری از حملات پیاپی نبود.

2019886

در دیدار مقابل سپاهان نیز این روند ناامیدکننده ادامه داشت اما در قائم شهر تیم عثمر به روزهای آفتابی زمستان بازگشت و در نیمه اول بیش از 10 شوت زد و در نیم فصل نیز بیش از 6 گل برای قرمزها به ثمر رساند. . .
با وجود این اتفاق مثبت، آنچه عثمر پس از برکناری سروش رفیعی نشان داد، گواه تردید او برای تصمیم گیری در شرایط حساس و حساس است. مشخص نیست چرا در زمانی که پرسپولیس ده نفره شده بود، اسمار برای اینکه تیمش را تحت فشار قرار دهد و با توجه به فضای ایجاد شده اجازه دهد حریف بدون ایجاد موقعیت گلزنی کند، تغییری برای بستن کمربند مرکزی به تاخیر انداخت. مرکز منطقه رشته.
شاید اگر عثار بلافاصله پس از اخراج رفیعی با رفتن امیری یا ترابی اسدبیگی را به زمین می فرستاد، اینقدر تحت فشار نبود و همچنین آن گل دوردست را دریافت نمی کرد. در عین حال تغییرات بعدی او نیز عجیب بود. عثمر به جای اینکه در بیست دقیقه پایانی بازیکنانی مثل خدابندلو و صادقی را به زمین بیاورد و بازی را به زمین حریف بکشاند، در دقیقه 90 آنها را به زمین آورد تا تنها شش دقیقه در زمین نمانند.
در عوض، جانشین دوم او فرشاد فرجی بود. بازیکنی که بین مدافعان میانی پرسپولیس قرار گرفته بود و ناخودآگاه پرسپولیسی ها با وجود قدرتی که در ارسال پاس ها داشت به عقب برگشت تا وقتی خط هافبک خالی بود فرصت فشار به خط دفاع و پاس دادن به دروازه اش را پیدا کند. تهیه شده بود.
با مرور این قرائت مشخص شد که سورپرایزهای عثمر در تصمیمات و تعویض هایش همچنان ادامه دارد. در عین حال با توجه به این تغییرات شاید اگر تیمی باکیفیت تر از نساجی در فاز هجومی مقابل پرسپولیس قرار می گرفت به این راحتی تسلیم نمی شدند، اما نگران کننده ترین نکته این است که در چهار بازی باقی مانده، این تیم در مرحله حمله قرار می گرفت. جایی برای این تاخیرها و تغییرات بی دلیل نیست و پرسپولیس این برزیلی پرتلاش را شکست خواهد داد. او می خواهد تصمیمات آگاهانه و موثرتری بگیرد.

مجله اخبار فوتبال داخلی