چهار هفته نفس گیر برای دستکش طلایی لیگ برتر


سرویس خبر شماره: 2020121
20 مه 1403 ساعت 7:00 ق.ظ.
286

0نقطه نظر

با رقابت حسینی و پورحمیدی

مدعیان اصلی جدول کلین شیت های لیگ برتر میان حسینی و پورحمیدی هستند.

چهار هفته نفس گیر برای دستکش طلایی لیگ برتر

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تنها چهار هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده و یکی از مهم ترین و ارزشمندترین عناوین هر تورنمنت، کسب دستکش طلا است.

دروازه بان ها همیشه یکی از جذاب ترین بازیکنان فوتبال به حساب می آیند. کاریزما آنها اغلب شخصیت یک تیم را ایجاد می کند و معمولاً این دروازه بان ها هستند که از نظر ذهنی از سایر بازیکنان حمایت می کنند. در دیدارهای حساس به خصوص در مسابقاتی که منجر به پنالتی می شود، این دروازه بانان هستند که بار اصلی را برای تیم به دوش می کشند و بی شک حضور آنها وزنه سنگینی برای تیم است.

در یک قانون نانوشته آمده است که دروازه بان خوب مهمتر از نان است. یک دروازه بان بد می تواند به تنهایی تلاش های کل تیم را هدر دهد. حتی می توانند تیم را به لیگ پایین بیاندازند یا برعکس باعث رد شدن قهرمانی یک تیم شوند. شاید به همین دلیل است که قالنوئی می گوید: «ولی خوب بهتر از پدر و مادر خوب است».

در حالی که چهار هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده است، دو دروازه بان لیگ برتری برای کسب دستکش طلای فصل رقابت تنگاتنگی دارند و هنوز لیگ به پایان نرسیده است و شانس زیادی برای قهرمانی خواهند داشت. عنوان بهترین دروازه بان لیگ بیست و دوم. گزارش علما در این زمینه را در زیر می خوانید:

حسین پورحمیدی
در ابتدای فصل و در شرایطی که رقابت تنگاتنگی بین حسین پورحمیدی و محمدرضا اخباری برای تصاحب دروازه تراکتورسازی وجود داشت، اخباری در نهایت عقب نشینی کرد و راهی گلگره شد. آن زمان خیلی ها فکر می کردند ممکن است تراکتور آسیب ببیند. اتفاقا در هفته های اول عملکرد این دروازه بان جوان اصلا خوب نبود و تراکتور در چندین مسابقه به خاطر اشتباهاتش گل های وحشتناکی به ثمر رساند. با این حال پورحمیدی به سرعت جای خود را در توری تراکتورسازی پیدا کرد و حالا در فاصله چهار هفته مانده به لیگ برتر با 15 کلین شیت در صدر رده بندی بهترین دروازه بانان ایران قرار دارد. اگرچه تراکتور تاکنون 21 گل دریافت کرده است، اما اگر این دروازه بان در 4 بازی باقی مانده مقابل تیم های گلغر، پیکان، ملوان و صنعت نفت آبادان بتواند دروازه خود را محکم نگه دارد، بدون شک صاحب دستکش طلا خواهد شد. او احساس می کند رقیبی مثل حسین حسینی در یک قدمی او قرار دارد، اگر می خواهد در این فصل آقای کلین شیت شود باید در هر چهار مسابقه دروازه اش را بسته نگه دارد. این دروازه بان در دو فصل اخیر همیشه به ترتیب با 17 و 14 کلین شیت از دروازه بان های استقلال و پرسپولیس عقب بود اما این بار از دروازه آلومینیوم جدا شده و به نظر می رسد تا کسب این عنوان یک قدم فاصله داشته باشد. با پیراهن تراکتور

1971364

حسین حسینی
بدون محرومیت حسین حسینی در هفته بیست و پنجم شاید این دروازه بان از پورحمیدی عقب نمی افتاد. مدافع استقلال با وجود 15 گلزنی، هفته ها در صدر جدول کلین شیت باقی ماند، اما محرومیت از بازی تراکتورسازی این فرصت را از او گرفت و از رقیب دیرینه اش عقب افتاد. حسینی در حال حاضر با 14 کلین شیت و یک فاصله بازی در رده دوم قرار دارد. او در کنار استقلال باید به مصاف فولاد، نساجی مازندران، گلگهار سیرجان و پیکان برود و گلزنی در هر یک از این دیدارها می تواند جایگاه او را در جدول کلین شیت به خطر بیندازد. چون علیرضا بیرانوند و محمدرضا اخباری را در تعقیب او می بیند. حسینی در دیدار هفته گذشته مقابل ذوب آهن این فرصت را داشت تا با بسته نگه داشتن دروازه پورحمیدی، زمین را جبران کند اما شانس با او یار نبود و با وجود اینکه موقعیت های خوبی برای ذوب آهن گرفت و در موفقیت او نقش داشت. او از پورحمیدی عقب افتاد و اکنون در رده دوم قرار دارد. حسینی فصل گذشته عملکرد خوبی در دروازه استقلال نداشت و تنها 12 کلین شیت به جا گذاشت و در رده هفتم قرار گرفت. این در حالی است که او با 18 کلین شیت به استقلال دستکش طلای لیگ بیست و یکم را از آن خود کرد و حالا در تلاش برای تکرار این عنوان است.

2017482

علیرضا بیرانوند
دروازه بان ملی پوش پرسپولیس که در فصل گذشته با 19 کلین شیت رکورددار بیشترین کلین شیت در فصل های اخیر است، در این فصل بدشانس بوده است. این دروازه بان علاوه بر اینکه نتوانست رکورد خود را حفظ کند، با دریافت 20 گل در چند دیدار نتوانست دروازه را محکم نگه دارد. از طرفی مصدومیت اخیر این دروازه بان و حضور رفیعی جوان به جای او در دروازه پرسپولیس فرصت رقابت را از بین برد. با این حال، او با 11 کلین شیت در جایگاه سوم قرار دارد. اگر بیرانوند خوش شانس باشد و بتواند در چهار بازی آینده مقابل هوادار، استقلال خوزستان، شمس آذر و مس رفسنجان دروازه خود را حفظ کند، شاید بتواند به پورحمیدی و حسینی نزدیک شود. الان هم حسین پورحمیدی با 15 کلین شیت در جایگاه اول قرار دارد. در خوشبینانه ترین حالت، اگر بیرانوند در چهار دیدار آینده کلین شیت کند، می تواند به پورحمیدی برسد و این عنوان را با خود به همراه داشته باشد. با این حال، با توجه به مسابقات پیش رو، اگر نگوییم غیرممکن، بعید به نظر می رسد. مشخصا پورحمیدی و حسینی تمام تلاش خود را برای افزایش رکورد خود انجام می دهند و در این بین بیرانوند شانس کمتری برای رقابت دارد.

2017699

محمدرضا اخباری
محمدرضا اخباری اگرچه در فصل گذشته عملکرد خوبی در دروازه تراکتورسازی داشت اما عنوانی بالاتر از مقام پنجمی کسب نکرد. اما بازی خوب اخباری او را به بازیکن محبوب تراکتورسازی تبدیل کرد و خیلی ها از رفتن او ناراضی بودند. اما شرایط در باشگاه تراکتورسازی برای این گل خوب پیش نرفت و در حالی که فکر می کردیم حسین پورحمیدی قرار است نیمکت نشین و ذخیره آنها شود، ناگهان همه چیز به خرابی ختم شد. این دروازه بان به گلگره رفت و همه فکر می کردند تراکتور از این جدایی متضرر می شود اما هدایت حسین پورحمیدی در جدول کلین شیت ثابت کرد که تراکتور اشتباه نکرده است. این در حالی است که اخباری با 11 کلین شیت در کنار علیرضا بیرانوند در رده سوم قرار دارد. تیم گل گهر تاکنون 20 گل دریافت کرده و به ترتیب با تیم های تراکتور، آلومینیوم اراک، استقلال تهران و ذوب آهن به میدان می رود. به جز بازی تراکتورسازی که جنبه خبری دارد، سایر بازی ها نیز بسیار رقابتی هستند. چرا که سه رقیب این تیم گلزنان کینه توز دارند و می توانند دروازه اخباری را به طور جدی تهدید کنند. بنابراین بسیار بعید است که این دروازه بان بتواند به آرزوی دیرینه خود یعنی کسب دستکش طلا در پایان این فصل جامه عمل بپوشاند.

1960656

ظاهر یک جوان و عدم استعداد
شاید برایتان جالب باشد که بدانید بعد از این دروازه بان های مدعی، یک دروازه بان جوان با 9 کلین شیت در جایگاه چهارم قرار گرفت. علیرضا جعفرپور 23 ساله از تیم شمس آذر قزوین که اولین سال حضورش در لیگ برتر را سپری می کند در دروازه این تیم تازه وارد خوش درخشید. 9 کلین شیت برای چنین دروازه بانی که تیمش تاکنون 26 گل دریافت کرده رکورد قابل توجهی است و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند در آینده بیشتر از او خواهیم شنید و می تواند به مدعی جدی مدعیان تبدیل شود. دستکش طلایی. در سال های آینده، حتی اگر کریستوفر کنت را از این تیم بشناسید، در حالی که تیمش در رده پانزدهم جدول قرار دارد و در آستانه سقوط قرار دارد، علیرغم به ثمر رساندن 37 گل، فولاد 8 کلین شیت کرده و در رده پنجم قرار دارد. اگر خط دفاعی شکننده و بی نظم فولاد نبود و ویسی او را با گردان جایگزین نمی کرد، شاید فولاد علیرغم توانایی های این دروازه بان اتریشی وضعیت بهتری داشت و در آنجا برای زنده ماندن تلاش نمی کرد. . هیئت مدیره

1973775

نقطه تاریک جدول کلین شیت فصل جاری نبود پیام لازم در بین بهترین دروازه بانان است. اگرچه این دروازه بان در مقطعی به دلیل فوت پدرش روحیه خود را از دست داد و چند هفته ای به دلیل مصدومیت با یک دروازه بان دیگر سپاهان جایگزین شد، اما غیبت او اتفاق خوبی نیست. نظم در لیگ نوزدهم با 17 کلین شیت به عنوان بهترین دروازه بان انتخاب شد و صاحب دستکش طلا شد. او در سال های دیگر همیشه به عنوان رقیبی جدی با سایر دروازه بانان رقابت می کرد. بنابراین غیبت او و سایر دروازه بان های خوب لیگ در بین بهترین دروازه بان های لیگ برتر برای فوتبال خوب نیست.

2014551

مجله اخبار فوتبال داخلی