درویش سیم بمب را اشتباه قطع نکند!


سرویس خبر شماره: 1996117
30 ژانویه 1402 در 9:34 ب.ظ.
4.4K امتیاز خبر|

2نقطه نظر

انتخاب ها و گزینه هایی که صدای طرفداران را در می آورد

برخلاف تصور برخی از هواداران پرسپولیس، روزهای بعد از یحیی گل محمدی چندان خوب و امیدوارکننده نبود.

درویش سیم بمب را اشتباه قطع نکند!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، می خواهیم ماجرای جدایی یحیی گل محمدی را از زاویه ای دیگر بررسی کنیم؛ از نگاه منتقدان این مربی که بدون توجه به جام های کسب شده از نوع بازی و برخی مشکلات دیگر تیم تحت هدایت یحیی انتقاد کردند و رفتن این مربی را یک اتفاق روشن می دانستند. به خصوص اینکه ساعت پایان قرارداد برانکو ایوانکوویچ با عمان هم شروع شده بود و پیش بینی می کردند با پایان کار عمان در جام ملت ها، او به زودی به پیشنهاد برگشت قرمزها پاسخ مثبت بدهد.

یحیی گل محمدی استعفا داد و با توجه به 40 روز مانده به شروع لیگ از پایان همکاری، سران پرسپولیس این فرصت را پیدا کردند تا با انتخاب مربی-سرپرست جدید، بازیکن جذب و تمرین کنند. و شرایط تمرین، و از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.

روزها گذشت و در حالی که آنها نتوانستند برانکو ایوانکوویچ را برای بازگشت متقاعد کنند، به گزینه هایی هم رسیدند که به سرعت با موضع تند هواداران مواجه شد. از همان لحظه مشخص شدن سه گزینه نهایی سرمربیگری این تیم، فضای مجازی بسیار حرفه ای خود را نشان داد و نقاط ضعف و قوت مربیان را که در اوج جاه طلبی در نظر نمی گیرند، برجسته کرد.

1975853

این در حالی است که از لحظه استعفای یحیی گل محمدی و پایان همکاری، هشتگ «یا برونکو یا بهتر از برونکو» ترند هواداران پرسپولیس بود. اما حالا کسانی که برانکو را شکست خورده می بینند، هیچ یک از سه گزینه پیشنهادی برای نیمکت نشینی این تیم (دی بیاسی، پسیرو و ولادیمیر پتکوویچ) را تا جایی که بتوانند به جاه طلبی مورد نظر خود برسند، در نظر نمی گیرند.

پیچ مسی رفسنجاننکته جالب توجه این است که به نظر می رسد سران پرسپولیس در انتخاب سه گزینه نهایی خود فقط شرایط مالی را در نظر گرفته اند. این نام ها ممکن است به دلیل جایگاه اروپایی شان بزرگ و جذاب باشند، اما نگاهی به کارنامه آنها نشان می دهد که آنها ممکن است فاقد جاه طلبی و عامل قهرمانی باشند و بزرگترین چالش آنها فرار از منطقه سقوط با تیم های قدیمی شان است. در پرونده هر یک از آنها «اخراج» و «برکناری» یکی از موارد تکراری است. یکی دیگر از عوامل مقابل آنها این است که نمی توانند دید مثبتی نسبت به این انتخاب و البته انتخاب داشته باشند و حالا بحث انتخاب بد مدیران این تیم داغ شده است.

هرچند که البته نمی توان آنها را در دوران مربیگری شکست کامل اعلام کرد و موفقیت های جزئی را نیز در دوران مربیگری مشاهده کرد، اما نمی توان ویژگی اصلی “مربی برنده” بودن را به عنوان برچسب جلوی نام آنها قرار داد. . ویژگی که عنصر اصلی انتخاب برای هر تیمی به خصوص تیم های رقیب در هر رده ای محسوب می شود.

1963117

پیچ مسی رفسنجانهمین سوال در ساعات اخیر به عاملی تبدیل شده و درست با فاش شدن نام “گزینه های مد نظر سران پرسپولیس” فضای مجازی کاملا مخالف تصمیم آنها بوده و به پرونده مراجعه می کند، هرچند که به دلیل حضور در اروپا مثمر ثمر است. فوتبال اما با مشاهده هر بار که به دلیل “اخراجی” همکاری قطع می شود، موضع تندی اتخاذ کرده و با اشاره به هشتگ معروف خود پس از قطع همکاری با یحیی گل محمدی “یا برونکو، از او بهتر و موفق تر است” آنها تیم را می خواهند. رهبران باید تجدید نظر کنند.

1980916

البته سران باشگاه پرسپولیس که برخلاف خواسته هواداران این تیم که اولویت آنها انتخاب سرمربی خارجی برای تغییر دیدگاه فنی و کسب موفقیت های بیشتر است، در این راستا گام برداشتند و بر این اساس بوده اند. تمام تحقیقاتشان روی این اصل، حالا باید وسواس بیشتری داشته باشند. انتخاب خود را دنبال کنید. انتخابی که با یک تصمیم بد و یک معامله بد می تواند سرنوشت چندین ساله این تیم و هواداران میلیونی اش را تحت تاثیر قرار دهد.

آیا درویش و مدیران پرسپولیس در هر زمینه ای به انتخاب خود فکر می کنند یا به عملی ترین مربی رای می دهند که به دلیل فشار نداشتن سرمربی و فرصت کم، فقط شرایط منطقه ای و مالی را بپذیرد. البته شاید بهتر است نگاهی به سرنوشت مدیرانی که در سال های بعد با انتخاب نامناسب خود در انتقال مربی و بازیکن برون مرزی بار سنگینی بر دوش این باشگاه گذاشتند، بیاندازند و به دنبال این باشند. مرد اول روی نیمکت قرمزها با تفکر و برنامه ریزی بهتر. .

مجله اخبار فوتبال داخلی