راستی آزمایی کردیم: ابهامات حکم جنجالی عبدالله!


سرویس خبر شماره: 2019314
16 مه 1403 در 9:24 ب.ظ.
10.3K |

5نقطه نظر

بدون دادگاه یا قاضی دادگاه و جریمه را مشاهده کنید

جریمه دو میلیارد تومانی عبدالله وایسی مستقیماً از سوی سازمان لیگ اعلام شد اما در کمیته انضباطی تایید نشد.

راستی آزمایی کردیم: ابهامات حکم جنجالی عبدالله!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سازمان لیگ فوتبال عصر امروز در خبری عجیب از جریمه 2 میلیارد تومانی سرمربی فوتبال خوزستان عبدالله ویسی به دلیل مصاحبه ای که بعد از بازی با آلومینیوم اراک انجام داد، خبر داد!

این اقدام در حالی صورت گرفت که هفته گذشته سازمان لیگ اعلام کرد در صورت انجام مصاحبه از سوی فعالان تیم های مختلف و موضوعات غیر مرتبط با فوتبال، به شدت محکوم خواهند شد. چنین تصمیمی مورد تایید هیات مدیره سازمان لیگ قرار گرفت و متعاقبا رسانه ای شد.

مشکل اصلی این است که سازمان لیگ در صورت مشاهده تخلف از سوی مربیان، مدیران و بازیکنان شاغل در باشگاه ها باید این موضوع را به کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال گزارش دهد و کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال در این خصوص تصمیم گیری و رأی صادر کند. . در مورد تخلف

در ماجرای حکم عجیبی که علیه عبدالله ویسی سرمربی فولاد صادر شد اما قانون رعایت نشد؛ سازمان لیگ در سایت رسمی خود جریمه دو میلیارد تومانی عبدالله ویسی را اعلام کرد که کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال از این اتفاق اطلاعی نداشت و گواه این ماجرا عدم اطلاع رسانی در سایت است. . از فدراسیون فوتبال

2018593

در این بین کمیته انضباطی ساعتی پس از مصاحبه عبدالله ویسی از سرمربی تیم دعوت کرد تا پاسخگوی اظهاراتش باشد. با توجه به فشار مسابقات لیگ برتر، حضور ویسی در جلسه انضباطی این کمیته به بعد از دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر موکول شد.

یکی از اعضای کمیسیون انضباطی به خبرنگار ما گفت که پرونده عبدالله وایسی در این کمیسیون مفتوح است و هنوز تصمیمی گرفته نشده است. به نام اعضای کمیته انضباطی از جریمه دو میلیارد تومانی اعلام شده از سوی سازمان لیگ چشم پوشی می کنند! ویسی حتی قرار است بعد از بازی فولاد مقابل تراکتورسازی به کمیته انضباطی برود و پاسخگوی اظهاراتش باشد.

از سوی دیگر، تنها یک نهاد قضایی فدراسیون فوتبال می‌تواند برای افرادی که در فوتبال فعالیت می‌کنند، حکم مجازات صادر کند. کمیته های انضباطی، اخلاق و استیناف سه رکن قضایی فدراسیون هستند که تنها نهادهایی هستند که در موارد تخلف تصمیم گیری و قضاوت می کنند. بنابراین به عبارتی می توان گفت علیرغم تایید هیات مدیره این سازمان در خصوص رسیدگی به مصاحبه ها و اظهارات، سازمان لیگ از نظر قانونی نتوانست تصمیم گیری کند و این سوال باعث ناراحتی مسئولین کمیته انضباطی شده است. .

با تمام این تفاسیر باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده در خصوص سنگین ترین جریمه تاریخ فوتبال ایران برای عبدالله ویسی چه اتفاقی می افتد. بدون شک حضور ویسی در جلسه کمیته انضباطی که تا چند روز دیگر برگزار می شود بسیاری از مسائل را روشن خواهد کرد و به نظر می رسد خیلی زود شاهد صدور رای واقعی از سوی رکن قضایی در خصوص سرمربیگری فولاد باشیم.

مجله اخبار فوتبال داخلی