رقیب سال های اخیر قلعه نویی: نگران تیم ملی هستم


سرویس خبر شماره: 1996276
1 فوریه 1402 در 4:39 بعد از ظهر |
2000 |

1نقطه نظر

پرویز مظلومی که در اوایل دهه 90 با قلعهنویی برای نیمکت نشینی استقلال رو به رو شد، معتقد است انتظارات از تیم ملی ایران زیاد است و باید کم شود.

رقیب سال های اخیر قلعه نویی: نگران تیم ملی هستم

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم ملی ایران روز جمعه در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی جام ملت های آسیا به مصاف تیم ملی هنگ کنگ رفت که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی به پایان رسید. با وجود قهرمانی شاگردان امیر قلعه نویی در مرحله دوم جام ملت ها، انتقادات زیادی درباره نحوه رفتار تیم ملی در این دیدار مطرح شد. در حالی که خیلی ها انتظار داشتند ملی پوشان در این دیدار بتوانند با نمایشی قدرتمند از سد حریف بگذرند، اما این تیم هنگ کنگ بود که تیم ملی کشورمان را به دردسر انداخت و حتی فرصت گلزنی و تغییر شرایط را پیدا کرد. تغییر به طور کلی.

این اتفاق حتی امیر قلعه نویی را در جریان بازی به واکنش واداشت. سرمربی تیم ملی در جریان این دیدار به دلیل اتفاقاتی که در عملکرد شاگردانش رخ داد، بازی چندان خوبی نداشت و حتی در نشست خبری پس از بازی نیز به این عملکرد واکنش نشان داد و گفت: یکی از مشکلات بازیکنان ایرانی این است که آنها کیفیت ندارند: آنها آنچه را که باید در هر مسابقه داشته باشند ندارند، من به عنوان مربی با این نوع بازیکنان مشکل دارم، بازیکنان معمولاً 70 تا 80 درصد کیفیت دارند، اما من ندارم. نمی دانم امروز چه اتفاقی افتاد. “شاید این تاثیر بازی ژاپن بود یا اینکه ما تیم هنگ کنگ را دست کم گرفتیم.”

پرویز مظلومی پیشکسوت فوتبال ایران در گفتگویی درباره شرایط این روزهای تیم ملی در رقابت های جام ملت های آسیا سوالات مختلفی را مطرح کرد. وی معتقد بود برای قهرمانی نباید فشاری به ملی پوشان وارد شود و این فشار باید کاهش یابد تا توان فنی ملی پوشان افزایش یابد و عملکرد موفقی را مقابل حریفان ارائه دهد. این گفتگو را در ادامه می خوانید؛

آقای مظلومی عملکرد تیم ملی در دیدار مقابل هنگ کنگ را چگونه ارزیابی کردید؟
برای بازیکنان آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم بازیکنان آخرین بازی خود مقابل هنگ کنگ را فراموش کنند، اما فکر می کنم بازیکنان در این دیدار کمی بی انگیزه بودند و کادر فنی باید دلیل آن را بفهمند. از این مسابقه کمی ناامید شدیم. مسابقات مقدماتی به گونه ای است که حتی تیم های بزرگ آسیایی هم دچار مشکل می شوند، چرا که تمام تیم خود را در زمین نمی گذارند، از همه توانایی های خود استفاده نمی کنند و با احتیاط بیشتری بازی می کنند. ملی پوشان در دیدار مقابل هنگ کنگ نیز محتاطانه بازی کردند.

دیدار تیم ملی و امارات در دیدار پایانی مرحله گروهی را چگونه می بینید؟
مردم انتظار نتایج خوب را دارند. تیمی که قصد قهرمانی را دارد ربطی به تیمی که با آن روبرو است ندارد. گروه اول ایران با تساوی مقابل امارات قطعی می شود و امارات تیمی نیست که برای تیم ملی مشکلی ایجاد کند و بازیکنان ما به شرط بازی قدرتمندتر می توانند عملکرد موفقی داشته باشند. با نتایجی که کره و ژاپن کسب کردند مشخص نیست کدام تیم برنده می شود اما مردم و ما نگران هستیم و امیدوارم تیم ملی در مسابقات بعدی شرایط خوبی داشته باشد.

آیا عملکرد بازیکنان تا کنون مطلوب بوده است؟
در دیدار تیم ملی مقابل هنگ کنگ بازیکنان احتیاط نشان دادند اما تیم ما نشان داد که در دفاع آشفته است. البته در بازی آخر کل تیم مشکل داشت و ما در مقاطع مختلف مشکل داشتیم. طارمی مثل روزهای قبلش نبود و انتظار می رفت بهتر از این باشد. البته این را هم بگویم که توقعات از تیم ملی بالاست و باید این توقعات را کم کنیم. الان همه می گویند تیم ملی باید قهرمان شود که این به بازیکن فشار می آورد و اگر بازیکن تحت فشار باشد نمی تواند توانایی های فنی خود را ارائه کند. امیر قلانویی مربی باتجربه ای است و دستیارانش می توانند به او کمک کنند تا تیم ملی به شرایط خوب بازگردد.

مهدی قیدی در 2 بازی اخیر تیم ملی در جام ملت های آسیا موفق به زدن 2 گل شد و در بازی دوم تک گل سه امتیازی را به ثمر رساند. عملکرد این بازیکن چگونه بود؟
گلی که مهدی قیدی در دیدار مقابل هنگ کنگ به ثمر رساند برای یک مهاجم حرفه ای دشوار است. قیدی بازیکن تاثیرگذاری خوبی است و کمی دیر در تیم ملی از او استفاده شد. این بازیکن به راحتی با دیدارهای تک به تک روبرو می شود، از نظر روحی در شرایط خوبی قرار دارد و می تواند در دیدارهای آینده به تیم ملی کمک کند. ما در خط حمله نفرات خیلی خوبی داریم اما در دفاع برخی از شرایط ما نگران کننده است و می توانیم در بازی های سنگین مشکل داشته باشیم. اول از همه باید دفاع تیم را اصلاح کنیم و تاکتیک هایمان را در کارهای دفاعی تقویت کنیم. ما نباید بگوییم که فقط مدافعان باید کار دفاع را انجام دهند و کل تیم باید شرایط دفاعی را بهبود ببخشد تا فشار روی مدافعان ما کم شود.

در این دو دیدار سامان قدوس نبض بازی و هافبک را در مسیر درست گرفت. نظر شما در مورد این بازیکن چیست؟
قدوس در این دو دیدار عملکرد خوبی داشت. من دیگر هافبک ها را همین طور می بینم و مدل کارشان هم همین طور است. قدوس بازیکن پیشرفته ای است و تکنیک خوبی دارد که می تواند به ما کمک کند. بقیه هافبک های ما بیشتر دفاعی هستند و به همین دلیل عملکرد سامان قدوس مورد توجه قرار می گیرد.

با توجه به اینکه مرحله پلی آف مسابقات در راه است، به نظر شما تیم ملی می تواند در دیدارهای آینده نمایش خوبی مقابل تیم های بزرگ آسیا ارائه دهد؟
تیم ایران همیشه مقابل تیم های بزرگتر بهتر بازی می کند و عملکرد ما مقابل تیم هایی مثل کره جنوبی مثل این دیدارهای گذشته نخواهد بود و انگیزه و تاکتیک ما در مقابل تیم های بزرگ متفاوت است، البته تیم هایی مانند ایران عراق و اردن تاکنون عملکرد خوبی داشته اند. و عملکرد موفقی ارائه دهد. ضمن اینکه در تیم های گروه ما بسیاری از بازیکنان فلسطینی لژیونر هستند و بازیکنان تیم هنگ کنگ به کشورهای دیگر می روند که نشان می دهد تیم ها برای این مسابقات بزرگ آماده می شوند.

در نهایت چه امیدی به قهرمانی کشور در جام ملت های آسیا دارید؟
ما برای کسب عنوان قهرمانی رفتیم، البته آمادگی خیلی ایده آل نبود، اما تیم ملی می تواند قهرمان شود و این بستگی به حریفانی دارد که در مرحله حذفی با آنها روبرو خواهیم شد و شرایط این مسابقات بسیار خواهد بود. تعیین کننده گاهی شرایط برای موفقیت یک تیم مساعد نیست و روز آنها نیست و روز تیم ملی در بازی تیم ملی مقابل هنگ کنگ نبود. به نظر من قهرمانی بازی به بازی مشخص می شود و هیچکس نمی تواند از روز اول بگوید فلان تیم قهرمان می شود اما امیدوارم تیم ملی بتواند در این مسابقات عملکرد خوبی از خود نشان دهد و به قهرمانی برسد چرا که مردم نیاز دارند. شادی و دعای مردم پشت سر بازیکنان تیم ملی است.

منبع: شهروند

مجله اخبار فوتبال داخلی