روح در کای

کای هاورتز به عنوان یک راز پیچیده در یک معما وارد انگلستان شد. کیفیت فنی او به اندازه کافی آشکار بود. اما چلسی به سادگی نمی دانست او را کجا قرار دهد یا چگونه از او استفاده کند. آرسنال تابستان گذشته گرانیت ژاکا را فروخت و با جذب دکلان رایس و کای هاورتز پاسخ داد. آرتتا به تطبیق پذیری هاورتز پس از امضای قرارداد اشاره کرد و او را به عنوان یک مهاجم مرکزی برای بازی Community Shield مقابل منچسترسیتی در ماه آگوست آغاز کرد.

کای بازیکن با کیفیتی است. او تطبیق پذیری بالایی دارد و بازیکن باهوشی است. او مقدار زیادی قدرت اضافی به خط هافبک و تنوع در بازی ما خواهد آورد. در حالی که آرتتا به تطبیق پذیری هاورتز اشاره کرد، کلمات “او مقدار زیادی قدرت اضافی به هافبک ما خواهد آورد” نشان می دهد که او اساساً به عنوان یک هافبک در نظر گرفته می شود که می تواند در صورت لزوم در جلو بازی کند.

زانوی گابریل ژسوس نیاز به هاورتز را برای بازی در خط مقدم تسریع کرده است و در حال حاضر، این بازیکن آلمانی با گذراندن بیشتر نیم فصل اول در پست افسانه‌ای “چپ هشت”، این نقش را برای خود ساخته است. وقتی آرتتا در مورد تطبیق پذیری یک بازیکن صحبت می کند، او فقط در مورد موقعیت های تعیین شده صحبت نمی کند، بلکه در مورد انعطاف پذیری بازیکنان در بازی و حرکت هوشمندانه با توجه به مکان ها صحبت می کند.

میکل آرتتا در مصاحبه اخیر با اسکای اسپورت به این ویژگی در هاورتز اشاره کرد که بهترین ویژگی این بازیکن را پرسیدند. هوش فوتبالی او، نحوه خواندن فضاها، زمان استفاده از آن فضاها، نحوه حرکت او نسبت به حریفش. این نکته کلیدی است که هاورتز به عنوان یک مهاجم مرکزی در سیستم فعلی آرسنال درخشیده است.

در حالی که چلسی نتوانست تشخیص دهد که هاورتز 8، 9 یا 10 است (مشکلی که به نظر می رسید آرسنال به سادگی در هفته های ابتدایی فصل به ارث برده است)، پاسخ آرتتا این بوده است که او همه این نقش ها را بسته به فاز انجام دهد. از بازی

یکی از اساسی‌ترین اصول مربیگری برای هر تیمی این است که آنها می‌خواهند وقتی توپ را در اختیار دارند، زمین تا حد امکان طولانی و عریض باشد و وقتی توپ را در اختیار ندارند، تا حد ممکن کوچک و باریک باشد. در هفته های اخیر، آرسنال توانسته است این کار را با استفاده از انعطاف هاورتز به عنوان پیشرفته ترین بازیکن انجام دهد.

هاورتز اغلب به آرسنال کمک می کند تا یک شکل باکس میانی ایجاد کند که پارتی، رایس، اودگارد و هاورتز را در زمانی که شرایط ایجاب می کند نزدیک به هم نگه می دارد. در بازی‌های مقابل چلسی و اسپرز، پارتی و رایس به عنوان دو محور میانی با پارتی در سمت راست و رایس در سمت چپ نقش داشتند.

جلوتر از آنها هاورتز به عنوان 10 چپ عمل می کند و اودگارد 10 سمت راست است. این به آن چهار بازیکن کمک می کند تا در برابر تیم هایی که معمولاً با سه تیم هافبک بازی می کنند برتری ایجاد کنند. او و اودگارد همچنین اغلب می توانند از مالکیت خود خارج شوند و یک بلوک 442 را تشکیل دهند.

سه گانه چلسی متشکل از کایسیدو، انزو و گالاگر سه شنبه گذشته به طور کامل توسط این چهار نفر غلبه کردند و در حالی که هویجرگ، بنتانکور و مدیسون روز یکشنبه عملکرد بهتری داشتند، خط میانی آرسنال توانست در میانه زمین از تاتنهام پیشی بگیرد. اما وقتی آرسنال بخواهد، آن جعبه میانی می تواند به الماس تبدیل شود.

بنابراین هاورتز در نوک الماس (بیشتر اوقات) با اودگارد در سمت راست، رایس در سمت چپ و پارتی در پایه ظاهر می شود. والری لوبانوفسکی، مربی افسانه‌ای اوکراینی دهه‌های 1950 و 1960، گفت که تیم‌های خوب باید مانند آکاردئون باشند، با توانایی انقباض و گسترش هر زمان که لازم باشد.

هاورتز به آرسنال در انجام این کار در مراحل مختلف بازی کمک می کند. او می تواند به موازات اودگارد به عنوان یک 10 چپ بایستد و مدافعان را به سمت خود بکشاند. برای تلاشی که زودهنگام او مقابل اسپرز در روز یکشنبه لغو شد، به این نگاه کنید که چگونه هاورتز ابتدا در حالی که پارتی توپ را جمع‌آوری می‌کند، ابتدا از خط حمله دور می‌شود و فضا را برای اودگارد باقی می‌گذارد تا پشت سر او در کناره‌های کور مدافعان اسپرز بدود، قبل از اینکه به محوطه جریمه برگردد. از یک موقعیت عمیق برای اودگارد از طریق توپ.

او همچنین وظایف دیگری را برای آرتتا انجام می دهد. آرسنال نقطه ضعفی را در پست دفاع چپ تاتنهام شناسایی کرد، جایی که آنها مجبور بودند گزینه همیشگی خود، Destiny Udogie را با بن دیویس یا امرسون رویال جایگزین کنند، که هیچ یک از آنها در هوا خوب نیستند.

هاورتز اغلب زمانی که رایا توپ را در اختیار داشت، از سمت راست “پست” می زد و او چندین بار به خصوص در نیمه اول توپ را برای ساکا به سمت او می زد. گرافیک زیر، از بازی عالی آدریان کلارک Breakdown of the Spurs، چند عملکرد هاورتز را به شما نشان می دهد که در دربی شمال لندن نمایش داده شد، حضور هوایی در سمت راست زمانی که رایا طولانی شد، اما همچنین برای کمک به آرسنال به منطقه دفاع چپ افتاد. ساخت زمانی که آنها از پشت بازی می کنند.

این موقعیت خارج از چپ، البته نقطه‌ای است که هاورتز با یک پاس میدانی عالی، دروازه ساکا را بالا می‌برد. اگر کمی کوچک‌تر شویم، می‌توان گفت بخشی از پیشرفت آرسنال در سال 2024 این بوده است که یک نقش ترکیبی محوری اما دشوار را از زینچنکو بگیرد و آن را به هاورتز بدهد.

آرسنال به جای داشتن یک دفاع چپ که به مناطق میانی می‌رود، اکنون یک مهاجم مرکزی دارد که در نقشی ترکیبی بازی می‌کند و این برای آرسنال راحت‌تر و امن‌تر است. زیرا بازی Havertz در جلو در هر بازی موثر نبوده است. بایرن مونیخ و پورتو هر دو کار خوبی انجام دادند تا از نفوذ او بکاهند و از خط مقدم دور شدن او و ایجاد شکاف در سازمانشان غافل نشوند.

وقتی این اتفاق می‌افتد، برای آرسنال اهمیت کمتری دارد که بداند کاملاً کارساز نیست، هاورتز را به خط میانی برگرداند و گابریل ژسوس را در خط مقدم قرار دهد. زمانی که زینچنکو در یک نقش ترکیبی بسیار سخت بازی دشواری دارد، امنیت دفاعی آرسنال را به خطر می اندازد.

وسوسه انگیز است که Havertz را به عنوان یک 9 کاذب توصیف کنیم، اما برای من، “9 نادرست” معمولاً عبارتی است برای مهاجمانی که می توانند بازی را پیوند دهند اما تهدیدی در پشت خود ندارند. اغلب برای توصیف الکس لاکازت استفاده می‌شد، زمانی که مردم واقعاً روشی مودبانه برای گفتن «نمی‌توانم دویدن» اتخاذ می‌کردند. هاورتز می تواند و اغلب حریفان را از پشت دراز می کند.

اخیراً در نیمه اول مقابل استون ویلا این کار را زیاد دیدیم و از آن خوشایندتر، دیدیم که او این کار را برای اولین گلش مقابل باشگاه سابقش چلسی نیز انجام داد- اما این بار او توانست پایان را به کار گیرد. او تمایل دارد که حس خوبی داشته باشد که چه زمانی به عمق بیفتد و متصل شود و چه زمانی از پشت دراز بکشد.

عملکرد او در اسپرز به عنوان یک خروجی، چه از نظر فیزیکی و چه از نظر خلاقانه، در آن روز بی‌ارزش بود. چند ماه پیش، آرسنال ممکن بود به پرداخت پول هنگفتی برای یکی از امثال ایوان تونی فکر کند تا این کار را انجام دهد و احتمالاً اکنون می‌تواند آن منبع را در جای دیگری تخصیص دهد.

با این حال، در مورد رد کردن شخصی مانند گابریل عیسی محتاط هستم. این تصویر می تواند خیلی سریع در فوتبال تغییر کند – این واقعیت که زینچنکو و ژسوس در روز یکشنبه زیرمجموعه های بلااستفاده بودند و اظهار نظر بسیار کمی داشتند، یک سال پیش به سختی قابل باور بود. در حال حاضر، آرسنال به این سوال که آیا هاورتز یک هافبک است یا یک مهاجم، با استفاده همزمان از او به عنوان هر دو پاسخ داده است.

The Spirit in the Kai first on Arsblog … یک وبلاگ آرسنال.

https://arseblog.com/2024/05/the-spirit-in-the-kai/ منبع: