رودخانه عمیق، کوه کای | آرسبلاگ … وبلاگ آرسنال

آرتتا می‌خواهد یک استراتژی با ریسک بالا/پاداش بالا بازی کند که هاورتز، اودگارد و عیسی را بالا می‌برند و به دکلان رایس اعتماد می‌کنند تا فضای بیشتری را پشت سرشان نگه‌داری کنند. من فکر می‌کنم یکی دیگر از جنبه‌های جذاب این تغییر بالقوه این است که وقتی آرسنال مالکیت توپ را در اختیار ندارد، هاورتز چگونه می‌تواند با ژاکا مقایسه شود.

میکل آرتتا واقعا کای هاورتز را در آرسنال می خواهد. این مهاجم همه کاره دنیا را در چلسی روشن نکرده است، پس چرا ممکن است در شمال لندن کار کند؟

🗣 @jj_bull توضیح می دهد

با این حال، امضای Havertz بسیار جذاب تر است. برنج آنالوگ پارتی (احتمالا کمی بهتر) است. هاورتز با گرانیت ژاکا که به نظر می رسد در تابستان امسال باشگاه را ترک کند بسیار متفاوت است. هیچ کس در چند ماه گذشته بلندتر از من “عمق SQUAD” را فریاد نزده است، که باید ایده یک یازده ابتدایی را که روی دیوار اتاق رختکن حک شده است، از دست بدهیم.

— afcstuff (@afcstuff) 21 ژوئن 2023

عیسی در ایجاد فضا برای دیگران نخبه است (اودگارد، ساکا و مارتینلی همگی 15 گل در لیگ برتر فصل گذشته زدند). فکر می‌کنم ایده این است که گابریل عیسی انحراف را ایجاد می‌کند، در جلوی در را می‌کوبد در حالی که هاورتز بی‌صدا از در پشتی می‌لغزد. واضح است که برای این کار، مسئولیت کمی بیشتر بر عهده عمیق ترین هافبک خواهد بود تا در برابر ضد حریف ها محافظت کند و اگر قرار بود با یک هافبک فعلی برای آن نقش به خدمت بگیرید، احتمالاً دکلن رایس خواهد بود.

دو بازیکنی که آرسنال برای آنها “بزرگ” شده است، دکلان رایس و کای هاورتز هستند. فکر می‌کنم اکثر ما می‌توانیم دکلن رایس را در نقش پارتی ببینیم که در زمین‌های بایر دور دایره مرکزی پرسه می‌زند و هر اسب ولگردی را که جرأت می‌کنند در یک سوم میانی زمین لمس کنند، می بلعد. برنج بهترین کار در این تجارت است که می تواند چیزهای سرگردان را بخورد و آنها را به عنوان شام خرچنگ کاملاً آبکاری شده استفاده کند. (و او چرخش خودش را نیز به نقش اضافه می کرد، با نحوه رانندگی با توپ در پایش).

گرافیک: کای هاورتز از نظر دویدن خارج از توپ در فصل گذشته رتبه بالایی داشت. [Sky] #afc pic.twitter.com/85w6kJmb1J

چند هفته پیش در مورد اینکه احساس می‌کردم ژاکا احتمالا همیشه یک «هشت چپ» بود نوشتم که آرسنال قبلاً به‌عنوان یک بازی‌ساز دروغگو اشتباه می‌کرد. اعداد هاورتز نشان می دهد که او یک پرس کننده عالی است و به وضوح در هوا بسیار قوی است که کاربردهای دفاعی و همچنین هجومی آن را خواهد داشت. اما، واضح است که او به اندازه ژاکا محکم نخواهد بود، وقتی صحبت از لحظه‌های «دستکش دور» بیشتر در زمین می‌شود.

من نمی دانم که آیا آرتتا فقط کمی بیشتر به “بار کردن بیش از حد” دکلان رایس در نقش جهنده هافبک ایمان دارد. چیزی که واقعاً برای من در ویدیوی جی جی بول جالب بود، ایده هاورتز و عیسی بود که با حرکت خود هرج و مرج بیشتری ایجاد کردند. من واقعاً (حداقل در تئوری) ایده عیسی و هاورتز را به عنوان نوعی شراکت تهاجمی دوست دارم.

عیسی یک آهنربای توپ است. او عاشق تماس است، او عاشق دریبل زدن است، او عاشق درگیر شدن است. هاورتز به مراتب بیشتر یک بازیکن از نوع “شبح در ماشین” است، کسی که دوست دارد مخفیانه به مناطقی نفوذ کند و توپ را خراب کند. در سال 2016، زمانی که آرسنال به طور خلاصه با الکسیس به عنوان یک 9 کاذب آزمایش کرد، من رابطه او با اوزیل را به عنوان یک شراکت 9 کاذب توصیف کردم.

تابستان گذشته این بار، هیچ کس پیش بینی نمی کرد که الکساندر زینچنکو به ترکیب آرسنال بیاید و خط هافبک را متحول کند. اما این کاری است که او انجام داد. این بازیکن اوکراینی یک دفاع چپ بود که اصلاً دفاع چپ نبود و در کنار توماس پارتی به هافبک میانی رفت و او در کنار سالیبا و گابریل ژسوس، شیوه بازی آرسنال را کاملاً تغییر داد.

این ویدئو نقش را کمی بیشتر شبیه به یک مهاجم حمایتی توصیف می کند. من مطالب زیادی در مورد دویدن هاورتز در خارج از زمین و توانایی او در دریافت توپ در فضا خوانده ام. هاورتز نیز به عنوان یک پرس کننده بسیار مورد توجه است و جالب است که ببینیم چگونه می تواند شیوه عملکرد آرسنال خارج از توپ را تغییر دهد. اودگارد در سال‌های اخیر در قالب پرسینگ 442 آرسنال، مطبوعات را رهبری کرده است، این نشان می‌دهد که هاورتز ممکن است این نقش را با سقوط اودگارد بر عهده بگیرد. مگر اینکه…



https://arseblog.com/2023/06/river-deep-mountain-kai/ منبع:

— تیفو فوتبال (@TifoFootball_) 20 ژوئن 2023

الکسیس مانند دونده جاده ای به سمت توپ جذب می شد، در حالی که اوزیل بی سر و صدا به فضاهای مرکزی می رفت و از یک گلزنی عالی لذت می برد. فکر می‌کنم این ایده در پشت Havertz و عیسی شبیه هم هستند، که عیسی زنبور در پیک نیک است در حالی که هاورتز روح در جشن است. نقشی که عیسی سال‌ها برای برزیل عالی بازی کرد، به‌عنوان یک مهاجم سبک NFL بود تا نیمار بتواند کمی فضا پیدا کند.

گفته می شود، پول سرنخ خوبی برای جایگاه مورد نظر بازیکنان است. تروسارد و ژورژینیو بازیکنان بسیار خوبی در ترکیب تیم بوده اند. آنها دقایق زیادی بازی می کنند و به آرسنال اختیاری می دهند. اما برخی از بازیکنان و برخی از قیمت ها چیزی بیش از انعطاف پذیری و اختیاری بودن هستند. آرسنال بیش از 60 میلیون پوند برای هاورتز می پردازد و من فکر نمی کنم که او بتواند به بازی الا تروسارد متصل شود. این پول “شروع اکثر بازی ها” است.

در واقع، در تابستان 2020، آرسنال گابریل و توماس پارتی را به خدمت گرفت، که هر دوی آنها نیز در این تغییر اساسی نقش مهمی داشتند. بنابراین در تابستان امسال، من مصمم بودم که در مورد جذب آرسنال ذهن باز داشته باشم. با ورود توماس پارتی و گرانیت ژاکا به 30 سالگی، الننی و حتی جذب جورجینیو در ژانویه نیز در 30 سالگی، خط هافبک همیشه مانند قسمت بعدی خانه به نظر می رسید.