رویارویی تلخ رامین با شکست پرسپولیس در فینال آسیا


سرویس خبر شماره: 1974723
2 نوامبر 1402 ساعت 7:20 ق.ظ.
2.3 هزار امتیاز خبر|

1نقطه نظر

زمانی که ازبک ها نیز شکست مداوم را زیر سوال می برند.

رامین رضاییان در نشست خبری پس از دیدار مقابل المالیق در پاسخ به سوالی درباره علت ناکامی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا؟

رویارویی تلخ رامین با شکست پرسپولیس در فینال آسیا

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سال ها از آخرین قهرمانی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا می گذرد; آخرین بار تیم فوتبال پاس که دیگر در خارج از کشور وجود ندارد و کاملا هویت خود را از دست داده است، در سال 1371 با فیروز کریمی قهرمان آسیا شد و اکنون بیش از 30 سال و 3 دهه از این اتفاق می گذرد.

در طول 30 سال گذشته، استقلال، سپاهان، ذوب آهن و پرسپولیس 5 بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده اند، اما هر بار این تابو مهم به نوعی برای فوتبال ایران ثابت مانده است!

1943963

این دقیقا همان سوالی است که خبرنگار ازبکستانی پس از پیروزی سپاهان مقابل المالیک در ازبکستان از رامین رضاییان پرسید. رامین در واکنش به این موضوع ابراز تاسف کرد و با اشاره به تیم های عربستانی و قوانین جدید فدراسیون فوتبال ایران، کار ایرانی ها برای رسیدن به این مهم را بسیار سخت توصیف کرد.

رامین رضاییان البته در مورد حضور پرسپولیس با یحیی گل محمدی در فینال آسیا در سال 2020 صحبت کرد و تاکید کرد که اگر ایرانی ها تسلیم نشوند بالاخره به این مهم دست خواهند یافت.

1943964

طی سه دهه گذشته، تیم‌های ایرانی از نظر زیرساختی با محدودیت‌های زیادی برای رقابت‌های بین‌المللی مواجه بوده‌اند و در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری اماراتی‌ها، قطری‌ها و اکنون سعودی‌ها، این رقابت بسیار دشوارتر شده است. در حالی که امروز حتی در تهران ورزشگاه استانداردی وجود ندارد و کنفدراسیون فوتبال آسیا تجهیزات VAR را به فدراسیون فوتبال قرض می دهد. بنابراین نباید انتظار پایان یک دوره سه دهه قهرمانی در آسیا را داشته باشیم.

مجله اخبار فوتبال داخلی