زمانی که استقلالی ها به جای گلزنی به دنبال پنالتی بودند!



فوتبال ورزشی است که در تمام دنیا قوانین ثابتی دارد. برای پیروزی در فوتبال باید گل زد و دروازه حریف را باز کرد. در فوتبال، بازیکنان متعهد به بازی فوتبال در زمین هستند، سعی می کنند بدون توجه به موقعیتی که در آن قرار دارند، گل بزنند و به تیم خود برای پیروزی کمک کنند.

اما به نظر می رسد این اصول و قوانین ثابت در درون باشگاه استقلال تغییر کرده و رفتارهای بد به حدی تکرار شده که ذهنیت بازیکنان این تیم نسبت به پیروزی و گل تغییر کرده است. به نظر می رسد بازیکنان استقلال تنها با رسیدن به محوطه جریمه حریف به وظیفه خود عمل کرده اند.

گویی استقلالی ها فکر می کردند به جای ضربه زدن به توپ و بازکردن دروازه حریف باید خود را به داخل محوطه جریمه بیندازند و جالب است که بعد از هر بار افتادن در محوطه جریمه چهره آنها حس رضایت را نشان می دهد.

در دیدار حساس لیدر در تبریز مقابل تراکتور، بازیکنان استقلال به محض ورود به محوطه جریمه میزبان خود را به زمین انداختند و تنها هدفشان زیباتر کردن این سقوط بود! حتی زمانی که فرصت تعقیب توپ و بهره برداری را پیدا کردند، سقوط را ترجیح دادند و کاری برای ادامه مسابقه نداشتند.

این نتیجه رفتار بدی است که در طول این فصل بارها نسبت به آن هشدار داده ایم. زمانی که مدیران و مربیان باشگاه استقلال بعد از هر مسابقه انگشت خود را به سمت داور نشانه رفته و چشم بر تقصیر بازیکنان خود می بندند، این خطر وجود دارد که بازیکن احساس کند مسئولیت خود را انجام داده است.

کما اینکه استقلالی ها ربطی به نتیجه نداشتند و باخت یا مساوی هم فرقی نمی کرد. گویی می دانند به محض پرتاب خود به محوطه جریمه حریف بازوهای اجرایی و فنی باشگاه به حرکت در می آیند و با سر و صدا و جست و جوی پنالتی های خیالی کار رسانه ای خود را تمام می کنند و نه از سوی هواداران و هواداران. زیبایی فوتبال آنها هیچ مسئولیتی ندارند.

و چند بار در تراکتورسازی این اتفاق افتاد. کادر فنی استقلال بعد از بازی اعلام کرد که مشکل داوری وجود ندارد، اما باشگاه استقلال در مورد سه پنالتی از دست رفته در این دیدار صحبت کرد و البته همه می دانیم که در فوتبال این نتیجه است که باقی می ماند. در این بازی به قول قدیمی ها استقلال برنده نمی شود و هزاران توجیه از این دست در صورت سقوط مجدد و از دست دادن امتیاز، تاثیری در کسب مجدد صدر جدول و جام در پایان مسابقات نخواهد داشت. فصل …

بیشتر بخوانید: هنرهای رزمی، تهاجم و جنگ اعصاب; این لیگ را زود جمع کنید/ استقلال و پرسپولیس فرقی با هم ندارند; کسب یک جام دیگر به شایستگی نیاز ندارد!



سرویس داخلی اخبار فوتبال