زنده: نشست خبری امیر قلعه نویی


سرویس خبر شماره: 2000140
17 فوریه 1402 در 12:07 ب.ظ |
27.4K امتیاز خبر|

29نقطه نظر

به حساس ترین مسابقه مسابقات رسیده ایم

امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل قطر حضور داشت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

زنده: نشست خبری امیر قلعه نویی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، یکی از حساس ترین دیدارهای سال های اخیر فوتبال ایران فردا در ورزشگاه التمامه برگزار می شود. تیم ملی فردا به مصاف قطر میزبان می رود و در این دیدار حساس به دنبال پیروزی و راهیابی به فینال است تا ایران پس از سال ها قهرمان شود.

نشست خبری این دیدار با حضور جمع کثیری از خبرنگاران برگزار شد و امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از بازی حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که در ادامه می خوانیم. جزئیات زیر:

پیچ فولادیاین حساس ترین مسابقه این مسابقات است
بازی در این مرحله حساس ترین مسابقه است. تلاش پنج مسابقه اخیر شما روی این مسابقه است تا به نتیجه برسید. بعد از بازی قبلی با بازیکنان در مورد نحوه رسیدن آنها به این مرحله در فصل های قبل صحبت کردیم. مهم این است که آنها بازی با ژاپن را فراموش کنند و به دیدار مقابل قطر میزبان مسابقات فکر کنند. خوشبختانه بازیکنان شرایط حساس و مهم برای انجام عمل خواستن را درک کردند.

پیچ فولادیبررسی های گذشته منصفانه نبود
در بازی های قبلی انتقادات زیادی وجود داشت. اما این انتقادات منصفانه نبود. گاهی بد بازی می کنی و ساختارت ضعیف است و بله حق با شماست. از بازی با ژاپن تا گل شانسی مقابل حریف نداریم. ما در برنامه خودمان موفق شدیم هافبک های حریف را حذف کنیم. قطر تیم خوبی است و سرمایه گذاری کرده و شرایط میزبانی را دارد.

پیچ فولادیما در برنامه ریزی خیلی ضرر کردیم
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تخلفات تیم ملی از جمله انتخاب داور عرب زبان و کاهش بلیت هواداران ایرانی در ورزشگاه، اظهار داشت: در این زمینه تخلفاتی صورت گرفته است.
بخشی از سوال شما باید توسط AFC که مسئول برگزاری مسابقات است پاسخ داده شود. ما برنامه ریزی زیادی را از دست دادیم. حتی در بازی با ژاپن هم کمتر از 72 ساعت استراحت کردیم و VAR در تصمیمات داوری به ما لطف نداشت. در جریان بازی مقابل ژاپن، داور توانست حداقل یک صحنه را بررسی کند. مسئولان باید پاسخ دهند که داور کویتی را گذاشته اند، چون در حوزه فنی هستیم نباید وارد شویم.

1987579

پیچ فولادیمسئولان AFC باید به این سوالات پاسخ دهند!
اما آنچه آسیا می خواهد و کشورهای دیگر در این بازی می بینند، بازی جوانمردانه و عدالت است. فوتبال شعاری به نام بازی جوانمردانه دارد که در همه ابعاد صدق می کند. امیدوارم این کار انجام شود. باید از خود مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا بپرسید که چرا چه از نظر برنامه ریزی و چه از نظر داوری این تصمیمات را گرفتند که من نمی خواهم وارد آن شوم.

پیچ فولادیاز مسابقات اردن سه تیم به نیمه نهایی راه یافتند
وی در خصوص اینکه بازی فردا را با وجود پیروزی پرگل مقابل قطر در تورنمنت اردن نباید دست کم گرفت، گفت: باید در دو قسمت به این سوال پاسخ دهم. خیلی ها از حضور ما در تورنمنت اردن انتقاد می کردند و می گفتند اگر دور هم جمع می شدیم و به آن تورنمنت می رفتیم برنده می شدیم (می خندد) الان سه تیم از همین تورنمنت در نیمه نهایی هستند. این نشان می دهد که مسابقات اردن از کیفیت بالایی برخوردار بوده و حضور در این تورنمنت ها به تیم ملی کمک کرده است. او مربی بزرگی بود که می‌گفت برخی از مسابقات متعلق به بازیکنان است نه کادرفنی. بعد از کنفرانس بازی ژاپن وقتی وارد رختکن شدم به بازیکنان گفتم که شادی این پیروزی تمام شده است و باید بازی ژاپن را فراموش کنیم و به بازی قطر فکر کنیم.

پیچ فولادیاگر روز خوبی برای بازیکنان باشد، می توانیم آسوده خاطر باشیم
من از این موضوع مطمئن هستم و می خواهم از بازیکنان بخواهم در این دو سه روز با کیفیت بهتر، مسابقه بهتر و تمرکز بهتر به مصاف قطر بروند. من در این مورد به بازیکنان هشدار دادم. مطمئنا بازیکنان ما این کار را خواهند کرد و امیدوارم بعد از چند دهه به فینال برسیم. ما بازیکنان بزرگی داریم. قبلا هم گفتم که تنها مشکل ما آمادگی بازیکنان است و اگر روز خوبی داشته باشند خیالمان راحت است. آنها در بازی با ژاپن نشان دادند که از فعل خواستن استفاده کرده اند.

1987583

پیچ فولادیامیدواریم کارهای بزرگتری انجام دهیم
رفتار مهدی طارمی روی سکو در دو دیدار مقابل سوریه و ژاپن را مشاهده می کنید. این همدلی و صداقت در بین بچه ها گسترش می یابد و بازیکنان تلاش می کنند تا با نتیجه خوب به فینال برسند. اگرچه بازی ما سخت است اما به این تیم ایمان داریم و امیدواریم. کارهای بزرگتر انجام دهید

پیچ فولادیما نظرات مغرضانه ای دریافت کردیم که فنی نبودند
سرعت تاکتیک بهتری برای دفاع کند قطر است یا طارمی به خط حمله اضافه می شود؟ قلعه نویی در خصوص این موضوع گفت: هر بازی شرایط خاص خود را دارد. تاکتیک های اصلی تیم ما بر اساس قدرت تیم ما است. حدود 70 تا 80 درصد است. بخشی از تغییرات تیم ما به قدرت تاکتیکی حریف مربوط می شود. در بازی با ژاپن حاج صفی را جایگزین محمدی کردیم. ما از ابتدای مسابقات این کار را انجام دادیم و انتقادات مغرضانه ای دریافت کردیم. ما بر اساس برداشتی که از حریف داشتیم تغییراتی ایجاد کردیم. قطعا تغییراتی خواهیم داشت اما اجازه دهید روز بازی مشخص شود. همچنین به دلیل نزدیک بودن مسابقات نیازمند تغییراتی هستیم.

1987588

پیچ فولادیباید در برابر قطر تغییراتی ایجاد کنیم
در شروع مسابقات گفتم تیمی داریم که فاصله کمتر از 10 درصد دارد. همه بازیکنان خوب بودند اما تغییراتی که انجام دادیم مثلا محمد محبی، امید ابراهیمی، میلاد محمدی جواب داد. البته به چند دلیل از جمله قدرت تاکتیکی حریف و خستگی برخی بازیکنان باید در دیدار با قطر تغییراتی ایجاد کنیم.

برای پایان دادن به …

مجله اخبار فوتبال داخلی