زیباترین داستان فوتبال دنیا! | تمرین سوم


سرویس خبر شماره: 2020254
21 مه 1403 در 00:01
7.2 هزار |

6نقطه نظر

رستگاری طرفداری که دورتموند را به فینال رساند

او در سال 2012 عنوان قهرمانی را در وسط دیوار زرد دید. سال گذشته به دلیل چند دقیقه بی دقتی جام را از دست داد و حالا با بوروسیا در فینال اروپا حضور دارد.

زیباترین داستان فوتبال دنیا!

به گزارش “ورش سه”، حالا یک قهرمان جدید در دورتموند وجود دارد. پس از اوتمار هیتسفلد در سال 1997 و یورگن کلوپ در سال 2013، ادین ترزیچ سومین مربی ای است که باشگاه را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند.

پسر یک پدر بوسنیایی و یک مادر کروات، متولد مندن، شهر کوچکی در نزدیکی روهر، و از دوران کودکی طرفدار دورتموند بود، اکنون نام خود را در کتاب‌های تاریخ باشگاه نوشته است و هر چه به فینال ومبلی برسد، انجام خواهد شد. در انگلستان.

زندگی او به عنوان یک فوتبالیست را می توان در سه رویداد خلاصه کرد: ترزیچ هشتمین و آخرین قهرمانی این تیم در بوندسلیگا را در سال 2012 از سکوهای وستفالن و در وسط دیوار زرد شاهد بود، زمانی که کلوپ مدیریت تیم را بر عهده داشت. فصل گذشته این جام با تساوی مقابل ماینتس در خانه در آخرین بازی و گلی که جمال موسیالا در دقیقه 89 در همان بازی مقابل کلن به ثمر رساند، از او دور شد.

و روز سه شنبه این هفته بعد از یک فصل پر انتقاد به دلیل عملکرد ضعیف و کسب مقام پنجمی در جدول رده بندی بوندس لیگا و پس از تهدیدهای مکرر به اخراج، سرانجام این مربی موفق شد دوباره تیمش را هدایت کند. ومبلی، ورزشگاهی که در فینال 2013 به بایرن باخت.

2020112

ترزیچ در این بین در رشته علوم ورزشی در دانشگاه روهر تحصیل می کرد و فوتبال معمولی به عنوان مهاجم در لیگ دسته دوم داشت اما در سال 2013 از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و همزمان به عنوان استعدادیاب برای این باشگاه مشغول به کار شد. و جالب است بدانید که برادرش همچنان در این باشگاه کارهای مشابهی انجام می دهد. او همچنین در رده جوانان به ویژه در زیر 17 سال مربیگری کرده است.

این مربی به ترکیه سفر کرد تا دستیار اسلاون بیلیچ در بشیکتاش شود، مربی ای که قبلاً در سال 2012 با آنالیز حریف کار کرده بود و بعداً در دوران حضورش در فوتبال انگلیس و وستهم او را همراهی کرد.

ترزیچ در سال 2018 به دورتموند بازگشت تا دستیار لوسین فاور پس از دریافت مجوز حرفه ای یوفا از اتحادیه فوتبال اروپا باشد. در سال 2020 و پس از برکناری این مربی سوئیسی به عنوان سرمربی موقت انتخاب شد و توانست جام حذفی را بالای سر ببرد اما باشگاه تصمیم گرفت مارکو رز را به عنوان سرمربی انتخاب کند.

او دیگر به عنوان دستیار در دورتموند حضور نداشت و این بار تصمیم گرفت به عنوان مدیر فنی به کار خود ادامه دهد و در فصل 2022-23 با جدایی سرمربی فعلی لایپزیگ به نیمکت بازگشت و اکنون روزهایی را سپری می کند که باعث شده است. او با دیوار زرد رنگی که چند سال پیش بخشی از آن بود روبرو شد و تقریبا گریه کرد. شعار باشگاه هرگز تا این حد منطقی و واقعی به نظر نمی رسید: عشق واقعی!

ترزیچ بر خلاف همه شانس ها زنده ماند. اولین بار جدایی بازیکنانش. او ارلینگ هالند و آکس ویتسل را دو تابستان پیش از دست داد و جود بلینگهام تابستان قبل از آن رفت. او در این فصل با بازیکنانی مانند جیدون سانچو روبرو شده است که به دلیل اتفاقات منچستریونایتد از اوج خود دور بود. اما او تسلیم نشد و با ستاره به گونه ای رفتار کرد که اریک تنهاچ هرگز به خود زحمت نداد و حالا مرد انگلیسی به وینگر غیرقابل توقفی که قبلا بود بازگشته است.

2020113

در نهایت این مربی باید با انتقادات برخورد می کرد. مدیریت این باشگاه همچنان به او اعتقاد داشت و بازیکنان سابقی مانند نوری شاهین و اسون بندر را به کادرفنی اضافه کرد و این تلاش ها در نهایت نتیجه داد. حداقل در مسیر اروپایی. او از گروه مرگ گذشت و توانست در کنار پاری سن ژرمن از نیوکاسل و میلان صعود کند. آنها سپس آیندهوون و اتلتیکو مادرید را حذف کردند و به طرز باورنکردنی از PSG گذشتند تا به فینال برسند.
زمان بدون مالکیت توپ بسته به موقعیت، زمان و عملکرد حریف به ایجاد فشار از جلو و دفاع از میانه زمین محدود می شود.

ترزیچ علاوه بر قهرمانی در دورتموند، اکنون در فینال ومبلی بازی خواهد کرد، نه تنها برای قهرمانی، بلکه برای آینده. این انتقادها اکنون به سکوت تبدیل شده است، آن هم در شرایطی که بسیاری از هواداران به عدم تجربه و ثبات تاکتیکی او برای حضور در رقابت‌های قهرمانی اشاره می‌کنند و آرزوی حذف او را دارند. شاید عشق واقعی هیچ حد وسطی با محاسبات نداشته باشد. جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا اکنون در پیش است.

مجله اخبار فوتبال خارجی