صحبت های سرمربی استقلال، شفر یا ساپینتو!


سرویس خبر شماره: 1995119
27 ژانویه 1402 در 6:40 ق.ظ.
315 امتیاز خبر

0نقطه نظر

وینفرد شخصیت آرام تری داشت

استقلال میراث پدرم نیست که همیشه حضور داشته باشم. هر وقت از من کمک بخواهند با کمال میل باز خواهم گشت تا به تیم محبوبم کمک کنم.

صحبت های سرمربی استقلال، شفر یا ساپینتو!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، بیژن طاهری که سابقه سرپرستی و مربیگری تیم فوتبال استقلال را دارد روز گذشته به عنوان سرمربی تیم کویرمقوایی تهران انتخاب شد. وی امروز در گفتگو با خبرنگار ما از انتخاب جدیدش، شرایط استقلال و همچنین عملکرد تیم ملی فوتبال در جام ملت ها صحبت کرد.

در ادامه می توانید آن گفتگو را بخوانید:

* در مورد انتخاب تیم جدید خود صحبت کنید.
دو روز از عقد قراردادم با تیم جدیدم می گذرد. دلیل انتخابم آشنایی و رفاقتی است که با آقای سیدجلال طباطبایی مدیرعامل تیم و آقای رضا مرتضی به عنوان سرمربی تیم دارم.

* رتبه تیم شما در رده بندی چگونه است؟
ما در رده دوم جدول رده بندی هستیم و تنها یک امتیاز از تیم پیشرو عقب هستیم که قابل جبران است و یکی از مدعیان صعود به لیگ دسته اول محسوب می شویم.

* بعد از جدایی از استقلال شرایط برایت چطور پیش رفت؟
بعد از بازی جام حذفی ایران را ترک کردم و تقریبا تا شروع تمرینات استقلال خارج از کشور ماندم. در آن مرحله من واقعاً به یک استراحت نیاز داشتم و احساس کردم که استخدام‌کنندگان جدید مایلند با افرادی که به آنها نگاه می‌کنند کار کنند. من همیشه استقلال را دوست داشتم و برای این تیم آرزوی موفقیت دارم.

* می خواستی با آقای نکونام کار کنی؟
در تمام این سال ها فقط 3 بار با آقای نکونام آشنا شدم و تا به حال با ایشان کار نکردم. البته استقلال میراث پدرم نیست که همیشه حضور داشته باشم. هر وقت از من کمک بخواهند با کمال میل باز خواهم گشت تا به تیم محبوبم کمک کنم.

* شرایط استقلال را در نیم فصل چطور دیدی؟
اکثر بازیکنان مثل پارسال هستند و فکر می کنم تیم امسال ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان است. مرادمند، حامدی فر و مهدی پور امسال بسیار بهتر از سال گذشته ظاهر شدند. همچنین نباید نقش ویژه سیدحسین حسینی در دروازه را فراموش کرد. راستش او قبل از شروع فصل خیلی مصدوم بود اما در نیم فصل اول عملکرد درخشانی داشت و حالا در تیم ملی دعوت شده برای جام ملت ها حضور دارد.

*از شرایطی که سال گذشته تجربه کردید بگویید.
ماه آخری که در استقلال گذراندم واقعا سخت بود. ما در یک ماه 2 دربی را باختیم و واقعا مستحق جام حذفی بودیم. تیمی که در دقیقه 100 گل می زد باید جام می برد اما متاسفانه شرمنده هواداران شدیم. بعد از شکست دربی عکس پدر و پسری را دیدم که به خاطر شکست گریه می کردند. امیدوارم امسال یکی از جام ها را ببریم تا هواداران خوشحال شوند.

1853519

* کدام تیم ها را مدعی قهرمانی لیگ می دانید؟
فکر می کنم امسال رقابت بین استقلال، پرسپولیس و سپاهان است. تراکتور کمی با صدر جدول فاصله دارد اما همچنان در بین این 3-4 تیم قهرمان خواهد بود. من از نزدیک شاهد زحمات آقای قریم بوده ام و می بینم که ایشان واقعاً برای جذب اسپانسر و مسائل دیگر زحمت می کشند. از صمیم قلب آرزو می کنم استقلال امسال قهرمان لیگ شود تا اتفاقات پارسال را جبران کند.

* دلت برای فضای مربیگری تنگ شده است؟
این قطعا درست است. کار و زندگی من فوتبال است و هر جا که باشم با صداقت کار می کنم. اگر پیشنهاد مربیگری داشته باشم حتما بررسی خواهم کرد. در حال حاضر به عنوان سرپرست تیم تا پایان فصل در تیم کویر تهران مشغول به کار هستم.

* در روزهای اخیر از بازگشت شفر به ایران مطلع شدیم. آیا این داستان را می دانید؟
بله اتفاقاً آقای شفر با من برخورد خوبی داشتند و به من پیغام دادند که اگر سرمربی صنعت نفت آبادان شوند می خواهند من به عنوان سرپرست تیم کنارشان باشم اما همانطور که گفتم در حال حاضر هستم. کار برای تیم کویر

*هنوز با شفر و ساپینتو در ارتباط هستید؟
بله، همچنان با آقایان شفر و ساپینتو و دستیارانشان در ارتباط هستم. من در چند سال گذشته تجربه همکاری با آقایان شفر و ساپینتو را داشتم و هر دو از صداقت من راضی بودند. با این حال، بر خلاف آقای ساپینتو، آقای شفر شخصیت آرام تری داشت.

* رقابت های جام ملت های آسیا برگزار می شود. اولین بازی تیم ملی را دیدی؟
بازی با فلسطین را دیدم و شروع خوبی بود. به نظر من سه بازی گروهی برای ما بازی تدارکاتی خواهد بود تا تیم ما بازی جدی انجام دهد. معتقدم امسال قوی ترین تیم ملی را داریم و تعداد لژیونرها در تیم ملی نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است. من خیلی از گل های سردار آزمون و مهدی طارمی در تیم های باشگاهی شان لذت می برم و بارها گل های سردار را دیده ام. امیدوارم این بازیکنان در تیم ملی موفق باشند.

* کدام تیم ها را مدعی قهرمانی می دانید؟
به نظر من ژاپن و ایران مدعیان اول قهرمانی هستند. کره جنوبی 50 سال است که از ایران می ترسد. اگر در نیمه نهایی به کره برویم قطعا این تیم را شکست خواهیم داد. فقط آرزو می کنم در این مدت اشتباهات کودکانه نکنیم و اتفاقات بازی با ژاپن که در دوره قبل رخ داد، توسط تیم ملی تجربه شود و قهرمان شویم.

مجله اخبار فوتبال داخلی