عزیزیان: امروز عنوان قهرمانی لیگ مشخص می شود


سرویس خبر شماره: 2018296
12 مه 1403 ساعت 8:40 ق.ظ.
11.3 هزار |

8نقطه نظر

بازی با پرسپولیس برای سپاهان افتخار است

بازیکن و مربی سابق تیم های استقلال و پرسپولیس می گوید عنوان قهرمانی لیگ این هفته مشخص می شود.

عزیزیان: امروز عنوان قهرمانی لیگ مشخص می شود

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مسابقات لیگ برتر در هفته های اخیر نزدیک و نزدیکتر می شود و رقابت استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی به اوج حساسیت رسیده است. این دو تیم این هفته در دو دیدار مهم و سرنوشت ساز به مصاف تراکتورسازی و سپاهان می روند. مسابقاتی که می تواند تاثیر زیادی در سرنوشت قهرمانی لیگ داشته باشد.

در جدول رده بندی استقلال با یک امتیاز بیشتر از پرسپولیس پیشتاز است و در صورت کسب سه امتیاز بازی تبریز و باخت احتمالی پرسپولیس در تهران راهش تا حد زیادی برای قهرمانی هموار می شود و از سوی دیگر. اگر پرسپولیس ببرد و استقلال نبرد شرایط به نفع پالش پوشان تغییر می کند. به همین منظور اعتماد گفتگویی را با سعید عزیزیان بازیکن و مربی سابق این دو تیم ترتیب داده که نتیجه آن را در ادامه می خوانید.

* نظرت در مورد بازی پرسپولیس و سپاهان چیست؟
این بازی یک بازی برای بزرگسالان است. این یک دربی کشور است. سپاهان بازیکنان خوب و مربی خوبی دارد اما اخیرا نتایج خوبی نگرفته و حالا دچار افت کمی روحی و روانی شده است. پرسپولیس هم در چند بازی به جز بازی با آلومینیوم در جام خولا خوب بازی کرد، البته مسابقات جام خولا شرایط متفاوتی نسبت به لیگ دارد. غیبت بیرانوند شاید به ضرر پرسپولیس باشد اما هر مسابقه ای که باشد برای هر دو تیم سخت خواهد بود. پرسپولیس برای برد ابتدا نباید گل بزند و بعد به فکر گلزنی برای برد باشد. سپاهان بازیکنان بسیار خوبی در خط حمله دارد اما پرسپولیس اگر می خواهد قهرمان شود باید بازی را ببرد.

با توجه به اینکه سپاهان شانسی برای قهرمانی در لیگ ندارد، آیا می توان با تمام توان مقابل پرسپولیس بازی نکرد؟
اصلا سپاهان با تمام توان به میدان می آید چون این دیدار برای سپاهان بازی آبرومندانه است. در لیگ نتیجه نگرفتند و بیرون می آیند و می گویند ناکامی آنها در لیگ یک اتفاق بوده است. آنها می آیند تا به بالای جدول برسند.

1697031

* پرسپولیس در دیدار مقابل آلومینیوم چهار گل به ثمر رساند. رفیعی مسئول گل های شکسته بود؟
خیر؛ دروازه بان کار خود را به خوبی انجام داد. رفیعی قبل از گلزنی پرسپولیس خوب کار می کرد اما عثار تعویض هایی انجام داد تا به چند بازیکنش برای دیدار مقابل سپاهان استراحت دهد اما روحیه تیم از دست رفت. آلومینیوم تیم جوان و با انگیزه ای بود و پرسپولیس هر بار نتوانست برتری دو گله خود را حفظ کند. این یک مشکل بزرگ است زیرا این بازیکنان سطح بالایی دارند. البته رفیعی کم تجربه است و پرسپولیس یک دروازه بان باتجربه می خواهد. به اینکه قبل از بازی با آلومینیوم گل نزده نگاه نکنید اما به محض باز شدن دروازه اش دیدید که گل های زیر را هم زد.

* پرسپولیس خیلی زود می تواند شکست مقابل آلومینیوم را فراموش کند؟
آره؛ این ممکن است و آنها فراموش کردند زیرا بازیکنان بزرگ فراموش می کنند و این مسابقه برای آنها حیاتی است و باید برنده شوند.

* دلیل اینکه سپاهان امسال از کورس قهرمانی کنار رفت چیست؟
سپاهان بازیکنان بزرگی دارد که می توانند تیم را موفق کنند و از طرفی می توانند پاشنه آشیل این تیم شوند. اگر 20 بازیکن خوب داشته باشی نمی توانی همه را راضی کنی چون همه توقع بازی دارند و تا جایی که من می دانم همین روی سپاهان تاثیر گذاشته است. اگر همه تیم ها خوب باشند، مشکل دارند، اما اگر 15، 16 خوب و برخی جوان باشند، وضعیت بهتر می شود. در سپاهان همه از نظر فنی و کیفی خوب بودند اما وقتی بازی نمی کنند مشکلات پیش می آید اما سر و صدا نکردند! امیدوارم این تیم به روزهای خوب خود برگردد و هر چقدر هم تیم های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور خوب باشند، فوتبال ما پویا باشد.

* ارزیابی شما از بازی استقلال و تراکتور چیست؟
تراکتور بازیکن بد و تماشاگر دوستانه ندارد. استقلال با حضور نکونام با وجود کمبودها به بازی جسم و روح پرداخت و توانست یکی از مدعیان باشد. آنها برای حفظ فاصله امتیازی با پرسپولیس در این دیدار پیروز می شوند. شکست یا تساوی استقلال را سخت می کند. تراکتور یک نوسان دارد که نمی دانیم در این تیم چه خبر است! مربی خوبی داشت و رفت و حالا آقای مطهری آمده و می تواند به تراکتور کمک کند خودش را پیدا کند. شرم آور است که آنها با تماشاگران پرشور و متعصب اینجا سر میز هستند.

2016871

* آیا مطهری می تواند استقلال را مهار کند و به قهرمانی پرسپولیس کمک کند؟
کار مطهری سخت است چون استقلال یکی از تیم های خوب امسال است و در اوج است. تراکتور در حالت سینوسی کار می کرد. یک جا خوب کار کرد و در جای دیگر ضعیف. حالا مشخص نیست آنها مقابل استقلال چه عملکردی خواهند داشت اما دیدارهای این دو تیم همیشه جذاب و بازی مهیج، خوب و زیبا است. اگر استقلال ببرد و پرسپولیس ببازد یا برعکس این هفته یک تیم با احتمال 90 درصد قهرمان می شود.

* ممکن است غیبت حسینی به استقلال آسیب بزند؟
آره؛ چون دروازه بان ذخیره در طول فصل اصلا بازی نکرد و حالا باید اولین بازی را مقابل تیمی با هواداران زیاد انجام دهد. او دروازه بان تیم هواداران بود و خوب کار کرد اما چون آنجا خوب کار نکرد نمی توان گفت در استقلال هم خوب کار می کند. تیم های بزرگ دروازه بان های بزرگ می خواهند. اگر بیرانوند یا حسینی نیستند باید دروازه بان های عالی باشند تا جایشان پر شود و مربی و هواداران نترسند. من دروازه بان جوان را دوست دارم، اما او باید برود یک جایی بازی کند و آزمون و خطاهایش را انجام دهد و بعد به پرسپولیس و استقلال بیاید. به نظر من یک جوان برای بازی مقابل پرسپولیس و استقلال مشکل دارد.

* آخرین سوال؛ دوست دارید کدام تیم برنده شود؟
من در هر دو تیم بازی کردم و مربیگری کردم، به همین دلیل هر دو تیم را دوست دارم و هرکس خوب بود حق قهرمانی را دارد. برای من این دو تیم هیچ تفاوتی ندارند.

مجله اخبار فوتبال داخلی