فابرگاس: من فوتبال نگاه می کنم، همسرم مرا می کشد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فابرگاس پس از سال ها حضور در سطح اول فوتبال اروپا و حضور در تیم های درجه یک، مدتی است که به دور از هیاهو در تیم موناکو بازی می کند.
این بازیکن مصاحبه مفصلی با روزنامه اسپانیایی مارکا داشت و در این مصاحبه سوالات زیادی را مطرح کرد.
آیا از دیدن وضعیت بارسلونا در ماه های اخیر ناراحت شده اید؟
فابرگاس: “همه باشگاه‌ها شرایط سختی دارند. چیزی که طبیعی نبود، اتفاقی است که در 10 یا 12 سال گذشته رخ داد. اگرچه والورده در لیگ قهرمانان اروپا موفق نشد، اما قهرمان لیگ شد.” چند بار در پنج سال و کار را برای او سخت کرد.”
آیا شما معتقدید که هر تیم DNA خود را دارد؟
فابرگاس گفت: «این چیز بدی نیست. مثلا بارسلونا نمی تواند کاری که رئال انجام می دهد را تکرار کند و این بدان معنا نیست که سبک بدی دارد اما چنین چیزی در بارسلونا پذیرفته نیست. عکس این موضوع در رئال مادرید نیز صادق است. آنها همچنین DNA خود را دارند. گواردیولا و تیتو به ما گفتند که هر چه بهتر باشیم و توپ های بیشتری داشته باشیم، خطرناک تر می شوند. آنها مانند پلنگ حمله می کنند و چون کیفیت بالایی دارند در یک لحظه شما را خواهند کشت. رئال از زمان کودکی همیشه بزرگترین رقیب من بوده است.
نظرت در مورد حضور ژاوی در بارسلونا چیست؟
فابرگاس: “من این بارسلونا را خیلی دوست دارم. من این تیم را دوست دارم زیرا ویژگی های زیادی از دست رفت. آنها با بازیکنان خوبی بازی کردند اما هیچ احساس یا خطری ایجاد نکردند. کاری که ژاوی انجام داد این بود که این احساس را به بارسا بازگرداند. حضور بوسکتس، پدر، گاو، اوبامیانگ، دمبله، فران تورس و آداما ترائوره ​​که بسیار متفاوت هستند، توانستند ترکیبی عالی خلق کنند. ژاوی تمام دنیا را گرد هم آورد. بازیکنانی که می توانند با هم بسیار موفق باشند.”
شما هر هفته بازی امباپه را از نزدیک تماشا می کنید، نظر شما در مورد این بازیکن چیست؟
فابرگاس: “آینده در دستان این بازیکن است. او کاری را که انجام می دهد انجام می دهد و من قدرت او را در بسیاری از افراد ندیده ام. او قدرت و ناک اوت های رونالدو هانری و غرور خوبی دارد که می گوید من بهترین هستم. من. هیچ ارتباطی با رئال ندارد، اما به نظر می رسد که او قرار است به این تیم بپیوندد.” من فکر می کنم سبک بازی رئال برای او عالی است و می تواند تمام رکوردهای لیگ اسپانیا را شکست دهد.”
آیا هنوز عاشق فوتبال هستید؟
فابرگاس: “البته. فوتبال خانواده و زندگی من است و همیشه بوده است. من دیگر فوتبال نگاه نمی کنم زیرا همسرم مرا می کشد. این کاری است که من در تمام عمرم انجام داده ام.” من به چیزی بیشتر از فوتبال علاقه ندارم.”
آیا شرایط فعلی فوتبال همان شرایطی است که شما را قهرمان جهان کرده است؟
فابرگاس: “فوتبال خیلی تغییر کرده است. این تغییرات از چهار یا پنج سال پیش شروع شد و اکنون قابل توجه است. روش ها و سبک های فعلی مبتنی بر ریاضیات هستند و گرایش های خاصی دارند و مربیان به شما می گویند که تا چه حد باید دنبال کنید. ارسال بازی ربات طراحی شده الان حتی از جی پی اس هم استفاده می شود خیلی از مربیان علاقه زیادی به آمار دارند اگر طبق آمار درست عمل نکنی آماده نخواهی شد من گاهی در این زمینه سنتی هستم چون یادم می آید که در بعضی موارد از بهترین فصول و دوره‌های فوتبالم، این کار را فقط بر اساس کار فیزیکی و روحی و بدون تمرین زیاد انجام دادم، اما اکنون به نظر می‌رسد که اگر درست تمرین نکنی، نمی‌توانی خوب بازی کنی و همه چیز همین است. در مورد علم و آمار و GPS.”



مجله اخبار فوتبال خارجی


سرویس خبر شماره: 1816932 |
07 فروردين 1401 ساعت 14:20 |
35,087 امتیاز خبر|

3نظرات

بهترین تیم امباپه رئال مادرید است

سسک فابرگاس ستاره سابق بارسلونا در مصاحبه ای مفصل با مارکا در مورد مسائل متعددی صحبت کرده است.