فریبا: چاسمی به اردوی بعدی دعوت شد


سرویس خبر شماره: 2010310
4 آوریل 1403 در 3:40 ق.ظ.
548 امتیاز خبر

0نقطه نظر

جوانی آداب و رسوم خاصی دارد.

بهتاش فریبا در مورد بحث جوانان در تیم ملی صحبت کرد و احساس کرد باید از جوانان در بازی های خارج از خانه هم استفاده شود.

فریبا: چاسمی به اردوی بعدی دعوت شد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، امیر قلعه نویی به دنبال جوان گرایی در تیم ملی است و این را از اسامی دعوت شده در این مدت قابل درک است. بهتاش فریبا به خبرنگار ما گفت: نوجوانی آداب و رسوم خاصی دارد. اینطور نیست که یکدفعه بگویی من در لیست 50 نفره ام 40 نفر را جوان می کنم. باید با شیب ملایم تجدید قوا کنید و ببینید چه زمانی مسابقات پیش روی شماست. مهم ترین موضوع ما جام جهانی است که دو سال دیگر برگزار می شود. به همین دلیل باید به جوان تزریق کنیم و افراد با تجربه را حفظ کنیم. ما چند بازیکن بزرگتر داشتیم، اما این یک مشکل موقتی است، آنها به یک اردو دعوت می شوند نه فقط یک اردو. مثلا روزبه چشمی به این اردو دعوت نشد اما به اردوی بعدی دعوت می شود. شرایط اردوها نسبت به مسابقاتی که داریم متفاوت است و سرمربی هم با توجه به همان بازیکن دعوت می کند و اصول هم یکی است. آقای قلعه نویی هم این کار را خوب انجام می دهد، اما مهم این است که از جوانی در زمان مناسب استفاده کنیم.

وی در ادامه این موضوع گفت: یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که تیم ملی کشورمان در قطر با آن مواجه بود بحث اتفاق نظر بود که واقعا روی نیمکت به چشم می آمد. او را از نزدیک دیدیم و حتی دو سه بار به تمرین رفتیم. من خودم این شرایط را تجربه کردم و آقای گل جام ملت ها شدم. ببینیم تیمی با لباس هم هست یا نه. من همونجا به امیر تبریک گفتم و به بچه ها تبریک گفتم. معتقدم باید جوانان را به این تیم تزریق کرد و با همین ترکیب نهایی راهی جام جهانی شد.

این پیشکسوت فوتبال درباره بازی با ترکمنستان و پنج گل زده اش افزود: این فوتبال و اتفاقات آن است. نمی توانیم در اولین بازی مقدماتی جام جهانی ریسک زیادی کنیم. اتفاقات فوتبال را باید همیشه در نظر داشت، به همین دلیل تیم اصلی ما بازی کرد، حردانی هم به جمع بازیکنان جدید اضافه شد و کم کم همانطور که دیدیم به این نتیجه رسیدیم که بازیکنان دیگر هم مثل آزادی و قیدی بازی کردند. دو تعویض اجباری داشتیم، مخصوصاً سردار که واقعاً ناراحتم کرد. امیدوارم وضعیتش به زودی بهتر شود. باید از تجربه استفاده از جوانان خارج از خانه استفاده کرد تا آنها هم تجربه کسب کنند.

مجله اخبار فوتبال داخلی