فقط مارکو رویس از فینال ومبلی باقی ماند!


سرویس خبر شماره: 2020106
20 مه 1403 ساعت 04:13
3.2 هزار امتیاز خبر|

2نقطه نظر

سرنوشت بازیکنان دورتموند پس از فینال 2012

بازیکنان دورتموند طی یازده سال گذشته تغییرات بسیار عجیبی را پشت سر گذاشته اند.

فقط مارکو رویس از فینال ومبلی باقی ماند!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، نزدیک به 10 سال از فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2012/13 می گذرد و در این 10 سال اتفاقات زیادی در دنیا رخ داده است. از آن زمان، نلسون ماندلا، رهبر آزادیخواه قاره آفریقا درگذشت، محمد مرسی از رویای ریاست جمهوری مصر درگذشت، مسی قهرمان جهان شد، رونالدو وارد عربستان سعودی شد و چارلز سوم پادشاه شد. از بریتانیای کبیر! البته فوتبال هم دستخوش تغییرات و تحولات زیادی شده و حالا پس از مدت ها دورتموند به عنوان نایب قهرمان در فینال لیگ قهرمانان اروپا شرکت می کند و پیروزی شاگردان ترزیچ مقابل پاری سن ژرمن، شبی دراماتیک را رقم زد. اما با این وجود، سرنوشت بازیکنان دورتموند در فینال گذشته بسیار قابل توجه است.

رومن ویدنفلر
مرد شماره یک وستفالن که از سال 2002 به جز بوروسیا دورتموند در هیچ تیم دیگری بازی نکرده است. پس از پایان دوران فوتبالش تصمیم گرفت به عرصه مدیریت برود و اکنون به عنوان نماینده دورتموند در باشگاه مورد علاقه خود فعالیت می کند.

متس هوملز
مدافع باتجربه فوتبال آلمان که در آن زمان 23 سال بیشتر نداشت، پس از حضور در بایرن مونیخ، تصمیم گرفت در سال 2020 به سیگنال ایدونا پارک بازگردد و مبنای صعود زنبورها به فینال شد. از این مسابقات

1878360

نون سوبوتیچ
حضور این مدافع صربستانی در دورتموند دیری نپایید و پس از حضور قرضی به کلن در فصل 2016/17 به سنت اتین فروخته شد و در چارچوب بازگشت یونیون برلین در بوندس لیگا دوباره راهی آلمان شد.
او پس از ترک دورتموند به مقصد لاژبار، هر سال به تیم جدیدی می‌پیوندد و پس از یک سال حضور در ترکیه و اتریش، در سال 2022 برای همیشه کفش‌هایش را آویزان می‌کند.

مارسل اشملزر
او که یکی از وفادارترین بازیکنان فوتبال به حساب می آید، 17 فصل برای دورتموند بازی کرد، اما مصدومیت درجه یک زانو می توانست مانع از شروع بازی مدافع کناری دورتموند از جناحین شود و او را به دوران بازنشستگی نزدیک کند.

لوکا پیشچاک
دیگر مدافع کناری یورگن کلوپ پس از 12 فصل حضور در بوروسیا دورتموند به باشگاه لهستانی گوچالکوویچ، باشگاه دوران کودکی او بازگشت. البته این باشگاه که هم اکنون در دسته 3 فوتبال لهستان بازی می کند تحت مدیریت پدرش است و قرار است او به زودی پایان فوتبال خود را اعلام کند.

اسون بندر
هافبک دورتموند در جریان فینال ومبلی، اگرچه قصد داشت از فوتبال خداحافظی کند، اما در تصمیمی ناگهانی با برادرش، نظر خود را تغییر داد و به برنبورگ، یکی از تیم های محلی آلمان رفت.
او البته علاوه بر فوتبال مدتی است که وارد حرفه مربیگری شده و در این فصل به عنوان دستیار ادین ترزیچ فعالیت کرده است.

ایلکای گوندوگان
هافبک ترک تبار دورتموند که در زمان فینال 21 سال بیشتر نداشت حالا به رهبر خط هافبک بارسلونا تبدیل شده و توانسته چهره خاصی برای خود بسازد.

2009510

کوین گروسکراتز
او از معدود بازیکنانی است که هیچکس به یاد نمی آورد و با اینکه با تیم ملی آلمان قهرمان جهان شد، هیچکس انتظار شنیدن چنین نامی را ندارد.
پس از سال 2015 به استانبول رفت و به گالاتاسرای پیوست. اقامت این بازیکن در ترکیه زیاد طول نکشید و او برای بازی در اشتوتگارت به آلمان بازگشت. بعد از یک سال حضور در این تیم بازیکن دارمشتات شد اما در نهایت تصمیم گرفت از فوتبال خداحافظی کند و به مربیگری بپردازد. کوین در این زمینه موفقیت چندانی کسب نکرده و پس از نیمکت نشینی 2 تیم اوبرلیگا، این روزها بیکار است.

رابرت لواندوفسکی
برای ستاره لهستانی دنیای فوتبال، شکست در فینال ومبلی آغاز موفقیت های متوالی بود. او در تمام این سال ها افتخارات زیادی به دست آورده است و پس از حضور در آلمان با بایرن مونیخ، به عنوان قطعه اصلی پازل ژاوی به نیوکمپ رفت تا دوران جدیدی را برای بلوگراناها بنویسد که اکنون برای اراده او بسیار جذاب به نظر می رسند. به عنوان یک بازیگر نه برای بارسلونا

یاکوب بلاژیکوفسکی
او که یکی از سرسخت‌ترین نام‌های فوتبال با بازیکنانی چون کریستوف پیونتک، سوکراتیس پاپاستاتوپولوس، گرزگورز کریچوویاک و خویچا کواراتسااخلیا است، پس از فینال ومبلی جایگاه دائمی خود را از دست داد. یاکوب به نیمکت فرستاده شد و پس از مدتی به صورت قرضی به ویولا پیوست اما موفقیت چندانی کسب نکرد و پس از بازگشت به آلمان به ولفسبورگ پیوست اما مشخص شد که او جایی در فوتبال آلمان ندارد و باید به آلمان بازگردد. زادگاهش بنابراین، او به ویسلاو کراکوف می رود تا تیم دوران کودکی خود را به سطح دوم لهستان ببیند!

مارکو رویس
تنها چیزی که باید در مورد مرد شیشه ای وستفالن نوشته شود این است که او در این مدت بازیکنان زیادی را دیده و رفته است، اما در این دنیایی که همه چیز تغییر می کند، او هرگز رنگ پیراهنش را تغییر نداده است و اکنون در آن حضور خواهد داشت. فینال قهرمانی برای آخرین بار قهرمان اروپا پیراهن زرد دورتموند را به تن کرد و سپس چمدان های خود را برای خداحافظی با آلمان جمع کرد.

2018362

مجله اخبار فوتبال خارجی