قطبی: حاضرم به قلانوی کمک کنم


سرویس خبر شماره: 2004310
4 مارس 1402 در 11:31 ب.ظ.
2.3 هزار |

1نقطه نظر

هیچ کس با من صحبت نکرد اما …

افشین قطبی می گوید همیشه آماده کمک به امیر قلعه نویی و تیم ملی ایران خواهد بود.

قطبی: حاضرم به قلانوی کمک کنم

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، هفته گذشته امیر قلعه نویی در گفت و گوی خود با برنامه فوتبال برتر به تمجید از افشین قطبی پرداخت و اعلام کرد که از او دعوت می کند و اگر بخواهد در تیم ملی ایران حضور داشته باشد از حضور او در تیم ملی استقبال خواهد کرد. کارکنان

افشین قطبی در گفتگو با برنامه شب های فوتبال گفت: آقای قلانوی خیلی به من لطف داشتند. او یکی از موفق ترین مربیان ایرانی است. اینکه می تواند هر سال یک قهرمانی کسب کند و موفق باشد و از 6 بازی جام ملت ها توانسته 5 برد را کسب کند، باید تشویقش کنیم. او با مهربانی از من دعوت کرد تا به او کمک کنم. تیم ملی همیشه در قلب و وجدان من بوده است. این وظیفه ملی همه ماست که باعث افتخار کشور و فوتبال خود شویم.

او اضافه کرد: من همیشه در خدمت ایران هستم و هستم. اگر بخواهد به او کمک کنم، من همیشه اینجا هستم و در هر کجای دنیا که باشم به او مشاوره رایگان می دهم و کمکش می کنم. این اتفاق هرگز به طور رسمی رخ نداد و این ماجرا فقط به یک داستان رسانه ای تبدیل شد. به همین دلیل برای من بسیار مهم بود که از آنها تشکر کنم و به آنها بگویم که اکنون قرارداد دارم و کار بزرگی را برای ساختن یک باشگاه جدید از صفر به عهده گرفته ام. اما از دور باز هم می توانم به آقای قلعه نویی، تیم ملی، ملی پوشان و همه ایرانی ها کمک کنم.

قطبی افزود: ما باید همیشه کارمان را با اصول انجام دهیم. ما نمی توانیم فقط بگوییم که یک سرمربی دلیل برد یا باخت ماست. باید ببینیم که هر بازیکن و هر کادرفنی وظیفه دارد برای بهتر کردن تیم تلاش کند. بارها بوده است که همه کارها را درست انجام داده ایم و نتیجه نگرفته ایم، یا هر کاری را اشتباه انجام داده ایم و نتیجه گرفته ایم، اما سعی می کنیم بفهمیم که این جذابیت فوتبال است که می تواند بهترین تیم بودن همیشه برنده نمی شود.

1878732

وی سپس به تمجید از تیم ملی پرداخت و گفت: تیم ملی ایران بهترین تیم جام ملت‌های آسیا بود اما نتوانست به مقام قهرمانی برسد. به جای اینکه همدیگر را پاره کنیم و حرف های بد بزنیم، می توانیم به این فکر کنیم که چگونه می توانیم کارهای اساسی برای بهبود فوتبال خود انجام دهیم. قطر 200 میلیون دلار برای میزبانی جام جهانی هزینه کرد. میزبان دو جام ملت ها بود. این سرمایه ای است که برای فوتبالشان گذاشتند، آکادمی اسپایر را با بهترین امکانات ساختند. آنها بازیکنان جوان را در سراسر جهان پیدا کردند و به آنها پاسپورت قطری دادند. دلایل موفقیت آنها همین جزئیات است. دو مربی متفاوت آنها را قهرمان کردند. یک مربی می تواند بین 15 تا 20 درصد بر نتایج یک تیم تأثیر بگذارد و بقیه به جزئیات دیگر بستگی دارد. به همین دلیل باید از هر کسی که سرمربی تیم است حمایت کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا تنها به عنوان مشاور حاضر به کمک به امیر قلانوی است؟ اولاً به جای صحبت در مورد این جزئیات، باید بگوییم که همیشه می خواهم به تیم ملی ایران کمک کنم. من نمی توانم چیز دیگری بگویم چون کسی به طور رسمی با من صحبت نکرده است. من دوست ندارم قبل از اینکه بتوانیم با هم صحبت کنیم، چنین موضوعات مهمی در رسانه ها مطرح می شود. دوست دارم آقای قلعه نویی به من زنگ بزند و مستقیم با من صحبت کند. در این شرایط ناگهان تلفن من روی میز زنگ می زند زیرا همه زنگ می زنند تا ببینند چه خبر است.

قطبی در پاسخ به اینکه همیشه نامش برای هدایت تیم های مختلف مطرح می شود، گفت: دلم برای عشقی که مردم به من نشان داده اند می سوزد. هرجا که باشم، همه ایرانی هایی که می بینم به من انگیزه می دهند و به من لطف دارند. وقتی روز اول آقای کاشانی من را به پرسپولیس آورد، خدمت را دیدم. کسانی که سال ها از وطن دور می مانند، عشقشان به وطن بیشتر می شود. من هنوز این احساس را دارم و همیشه خواهم داشت. اینکه چگونه می توانم کمک کنم بستگی به مسئولان و کسانی دارد که برای فوتبال و کشور تصمیم می گیرند. من ایرانی به دنیا آمدم و ایرانی خواهم مرد.

مجله اخبار فوتبال داخلی