قهرمان شدن آرسنال کاملا امکان پذیر است!


سرویس خبر شماره: 2020127
20 مه 1403 ساعت 8:08 ق.ظ.
8.8K |

7نقطه نظر

عبور از نقطه عطف ناگهانی آوریل؛ تکان دادن سر به فنجان

آرسنال در این فصل به بیگ سیکس شکست نخورده است. این بدان معناست که آرتتا و شاگردانش در این فصل طعم شکست مقابل منچسترسیتی، چلسی، لیورپول، تاتنهام و منچستریونایتد را نچشیده اند.

آرسنال کاملاً ممکن است قهرمان شود!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، شاگردان آرتتا موفق شدند در دیداری دشوار و نفس گیر با نتیجه 3 بر 2 از سد شهر خود تاتنهام بگذرند و با یک بازی دیگر و 80 امتیاز در حال حاضر صدرنشین جدول رده بندی شوند. لیگ برتر و پس از آن منچسترسیتی. او موفق شد با دو گل ناتینگهام فارست را شکست دهد و یک امتیاز از آرسنال عقب باشد.

کورس قهرمانی این فصل لیگ برتر انگلیس که تا چند هفته پیش با حضور سه تیم به داغ ترین و جذاب ترین شکل دنبال می شد، حالا پس از دور شدن لیورپول از مسیر قهرمانی و البته با از دست دادن امتیاز و شکست در دربی مرسی ساید مقابل اورتون رقابت معلم و شاگرد به اوج خود رسیده و این ماراتن فوق العاده هیجان انگیز است. باید منتظر ماند و دید که منچسترسیتی در دیدار معوقه خود مقابل تاتنهام چه نتیجه ای خواهد گرفت.

چشم و قلب بسیاری از بازیکنان آرسنال در همان برخوردی است که شاگردان گواردیولا به جا گذاشته اند. شاید از دست دادن امتیاز منچسترسیتی بتواند هواداران توپچی لندن را به قهرمانی در هفته های پایانی امیدوار نگه دارد. با توجه به این ویژگی ها بد نیست نگاهی به عملکرد آرسنال در ماه آوریل بیندازیم.

2018060

آرتتا و شاگردانش در مقابل همه شانس ها به خوبی خود را نشان دادند و پنج برد و یک شکست در لیگ برتر به دست آوردند. آنها بدون توجه به نتایج خود در لیگ قهرمانان اروپا و تساوی و شکست در بازی برگشت مقابل بایرن مونیخ، در لیگ برتر عالی بوده اند. آنها به راحتی لوتون تاون، برایتون و وولوز را شکست دادند. آنها مقابل استون ویلا با دو گل بازی را به شاگردان اونای امری واگذار کردند و در دو بازی اخیر مقابل چلسی و تاتنهام، فوتبالی باورنکردنی فراتر از انتظار به نمایش گذاشتند. برد 5 گل مقابل چلسی و شکست مقابل تاتنهام آنژ جنبه های دیگری از پیشرفت تیم آرتتا در چند فصل گذشته را به افکار عمومی فوتبال نشان می دهد.

توپچی ها در واقع از یک تونل وحشت جان سالم به در بردند و از این آزمایش سخت پیروز بیرون آمدند.

علاوه بر این موارد، ثبت رکوردهایی که تعداد کمی از هواداران حتی تصور می کردند فردی مانند میکل آرتتا با آرسنال به آن دست یابد نیز در نوع خود عجیب است.

جالب است بدانید که آرسنال در این فصل به بیگ سیکس شکست نخورده است. یعنی آرتتا و شاگردانش در این فصل شکست مقابل منچسترسیتی، چلسی، لیورپول، تاتنهام و منچستریونایتد را تجربه نکرده اند! در ضمن برای اولین بار در تاریخ باشگاه چلسی را با پنج گل به خانه فرستادند! جالب ترین نکته اینجاست که پس از هشت سال، آرسنال توانست منچسترسیتی را با میکل آرتتا شکست دهد. وظیفه ای که خارج از مسئولیت آرسن ونگر بزرگ و دیگران بود!

2014288

برای قهرمانی، آرسنال باید سه بازی باقیمانده خود را به ترتیب برابر بورنموث، منچستریونایتد و اورتون ببرد و منتظر نتایج سیتیزن ها باشد. اگرچه حریفان سیتی آنطور که باید قوی نیستند، اما هیچکس نمی داند کدام تیم پس از سوت پایان با جام عکس می گیرد!

هواداران آرسنال لحظه های لغزش پپ و تیمش را می شمارند و به خوبی می دانند که پس از گذشت دو دهه از آخرین قهرمانی در هایبری، جشن قهرمانی در امارات با میکل آرتتا و البته خواباندن مچ پپ گواردیولا، چه طعم خاصی دارد. این است!

معین احمدوند

مجله اخبار فوتبال خارجی