مصاحبه آقای گل 13 میلیونی پرسپولیس

* تیم سپاهان در این فصل بازی های دفاعی خوبی دارد و در خط هافبک قوی است اما در خط حمله بازی های کمتری دارد. این مشکل را چگونه ارزیابی می کنید؟ به نظر شما تیمی با این شرایط می تواند برای قهرمانی بجنگد و مشکلی نداشته باشد؟
تیمی که می خواهد قهرمان شود باید کامل باشد. از باشگاه گرفته تا تدارکات، باید همه چیز را در جای خود قرار دهید تا قهرمان شوید. شاید نظر سرمربی سپاهان این باشد و به مهاجمان بیشتری نیاز نداشته باشد، شاید هم نمی خواهد با مهاجمان بازی کند. مثل منچسترسیتی که در برخی بازی ها بدون مهاجم بازی می کند. نظر مربی مهم است و او باید تصمیم بگیرد که در هر پست چند بازیکن می خواهد، اما تعادل پست ها و بازیکنان چیزی است که تقریبا همه رعایت می کنند. این یک قانون نیست، اما مثلاً باید برای هر بازیکن در خط دفاع ذخیره داشته باشید و در خط جلو معمولاً تیم ها سه یا چهار بازیکن دارند.

* لوکادیا را چقدر می شناسید و فکر می کنید این بازیکن می تواند مشکل پرسپولیس را در خط حمله حل کند؟
من بازی های این بازیکن را ندیده ام اما به هر حال او رزومه خوبی دارد و در تیم های خوب و بزرگ بازی می کرد و یکی از پدیده های هلند چند سال پیش بود. به هر حال پرسپولیس روی این بازیکن حساب ویژه ای باز کرد و امید است او بتواند به سرعت خود را با تیم وفق دهد و تاثیرگذار باشد. البته باید منتظر باشیم تا این بازیکن با آمادگی کامل وارد مسابقات شود. چون اگر بازیکنی آماده نباشد فرقی نمی کند اهل کجای دنیا باشد و نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد.

* پرسپولیس در حال حاضر مهدی عبدی را در اختیار دارد که مدتی بازی های خوبی برای پرسپولیس انجام داد اما اکنون در شرایط ایده آلی قرار ندارد. نظر شما در مورد این بازیکن چیست و چه مشکلی با این مهاجم دارد؟
نمی توانیم بازیکنی را نام ببریم زیرا فوتبال یک بازی تیمی است که مهره ها باید به درستی چیده شوند و برای تیمی که برای قهرمانی می جنگد موثر باشد. من در مورد نام صحبت نمی کنم، اما به هر حال، بسیاری از بازیکنان در گذشته خوب بوده اند. الان باید اندازه بگیری در گذشته علی دایی و علی کریمی هم بودند و اگر هنوز کار می کردند بازی می کردند. حالا باید بازیکن و سطح آمادگی او را در زمین ببینیم.

* در مورد حملاتی که بلافاصله بعد از دو تساوی به تیم وارد شد، چه فکر می کنی؟
اگر انتقاداتی وجود دارد، باید سازنده و غیرعمدی باشد. این ضعیف ترین شروع پرسپولیس در سال های اخیر بود، اما این بدان معنا نیست که پرسپولیس تیم ضعیفی بود. در هر صورت بازیکنان مورد نظر خریداری شده اند و فقط در مورد مهاجم نقطه ضعف داریم که او هم برای این پست بازیکن جذب کرده است.

* در طرف مقابل تیمی مثل استقلال ترافیک عجیبی در خط حمله دارد. آیا این فشار روی مهاجمان می تواند به آنها کمک کند یا به آنها آسیب برساند؟
متأسفانه در ایران اغلب از رفتار عاطفی استفاده می شود. مثلا شما می گویید من ادموند، علی دایی و علی کریمی را می خواهم چون هواداران این بازیکنان را می خواهند یا یک تیم بازیکن x را می گیرد، اما چون تیم های دیگر بازیکن y را انتخاب می کنند، می گویند پس این بازیکن را هم بگیریم. با این تصمیمات احساسی بالاخره می بینی که پنج مهاجم خوب داری اما حداکثر باید برای یکی دو نفر بازی کنی. این حادثه هم مهاجم و هم تیمی که در یک لاین تردد دارد و قسمتی از یک لاین را از دست داده است، مجروح می شود.

* فاصله از تخت جمشید؛ با توجه به کمبود مهاجم در فوتبال ایران، عملکرد مهاجمان لیگ در این دو هفته را چگونه ارزیابی کردید؟
می توانید آمار مهاجمان سال های آخر لیگ را کشف کنید و ببینید آقای گلها در سال های گذشته کدام بازیکنان و با چند گل بوده اند؟ مهاجمان پرسپولیس و سپاهان کدام بازیکنان و با چند گل بودند؟ بعد از آقای دایی فوتبال ایران هم با چنین مشکلی مواجه شد و یک دوره مهاجم خوبی نداشتیم و بعد از آن طارمی و آزمون آمدند و آن خلاء را پر کردند اما حالا دوباره به این نقطه رسیده ایم. البته مهاجمانی هم هستند اما در سطحی نیستند که در هر بازی بتوانند گل بزنند، اما نباید از این موضوع غافل شد که فوتبال ما آنقدر نتیجه‌گرا شده که جزو ضعیف‌ترین لیگ‌های دنیا هستیم. از نظر آمار گلزنی در کل فصل.

او همچنین در پاسخ به این سوال که در صورت حضور در بازار نقل و انتقالات فعلی می توانست گران ترین بازیکن لیگ برتر ایران یا پرسپولیس باشد، پاسخ جالبی داد.

* با توجه به تیم های تعطیل شده و بازی هایی که در این دو هفته دیدیم، به نظر شما مدعیان این فصل کدام تیم ها هستند؟
مثل هر سال سپاهان، پرسپولیس، استقلال، فولاد و گل گهر می توانند مدعی باشند زیرا تنها تیم هایی هستند که بازیکنان در نقل و انتقالات به آنها می روند و در نهایت این تیم ها قهرمان می شوند. اگر تیم های دیگر به گروه مدعیان بپیوندند، تصادفی است. مثل سال قهرمانی استقلال خوزستان.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* یعنی قبول ندارید که کیفیت بالاتری نسبت به مهاجمان فعلی لیگ ایران داشتید؟
نه.

* فکر می کنی در لیگ ایران مهاجمی هست که در اوج از تو بهتر باشد؟
ببینید سالی که به پرسپولیس آمدم در مجموع 13 میلیون خرج خریدم شد که پول خوبی بود اما الان با آن زمان نمی توانیم مقایسه کنیم. الان قیمت ها بالا رفته و نمی دانم چه کسانی قیمت ها را بالا و پایین می کنند، اما در فوتبال دنیا همین طور است و قیمت بازیکنان بالا رفته است.


سرویس خبر شماره: 1839764
آگوست 31, 1401 @ 5:58 ب.ظ
3.2 هزار |

0نقطه نظر

لوکادیا وقتی آماده شد هلندی است

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، ادموند بزیک چهره لطیف و آرام فوتبال ایران است که برخلاف بسیاری از پیشکسوتان ترجیح می دهد به درخواست های مصاحبه پاسخ منفی دهد. اما او این بار در گفتگو با خبرنگار ما در مورد وضعیت خطوط حمله تیم های رقیب اظهار نظر کرد و به سوالات پاسخ داد.

اگر انتقاداتی وجود دارد، باید سازنده و غیرعمدی باشد. ضعیف ترین شروع سال های اخیر پرسپولیس بود اما نمی توان گفت این تیم ضعیف بوده است.

مصاحبه آقای گل 13 میلیونی پرسپولیس

* یعنی به نظرت پرسپولیس جایگاه ضعیفی دارد و نبود مهاجم برای آنها مشکل ساز است؟
همانطور که گفتم پرسپولیس تا یک سوم خط حمله خوب کار می کند اما بعد از آن نمی تواند موقعیت ایجاد کند. درست است که تیم ها در دفاع مقابل پرسپولیس بازی می کنند، اما باید برای آنها برنامه ریزی کرد تا در آنجا هم تاثیرگذار باشند.

در ادامه می توانید آن گفتگو را بخوانید:

* در مورد عملکرد پرسپولیس در دو هفته ابتدایی لیگ صحبت کنید که دو تساوی به همراه داشت تا این تیم در شروع کار کمی تحت فشار بود.
پرسپولیس پس از پایان لیگ گذشته نقل و انتقالات را آغاز کرد و در ماه اول عملکرد بسیار خوبی داشت اما بعد از آن وقفه ایجاد شد و مسئولان تیم به دنبال یک مهاجم باکیفیت بودند و این کار تا این لحظه ادامه داشت. اما آنچه اکنون مشهود است، ضعف خط حمله پرسپولیس است. این تیم در دو هفته اول بازی بدی نداشت و مالکیت توپ و چرخش توپ خوبی داشت، اما در فوتبال وقتی 70 درصد مالکیت توپ را در اختیار دارید اما نمی توانید موقعیت ایجاد کنید، این یک ضعف است. پرسپولیس تا یک سوم خط حمله تیم حریف خوب است اما بعد از آن کارایی لازم را ندارد. مشخص است که کمبود مهاجم باعث این مشکلات شده است و هر چه زودتر باید لوکادیا و هر بازیکن دیگری را که در ترکیب مد نظر دارند برای کمک به آنها اضافه کنند، زیرا در لیگ همه بازی ها و امتیازات تاثیرگذار و مهم است.

* داشتی به خودت حمله می کردی. با توجه به بازار فعلی، فکر می‌کنید اگر در اوج خود بودید گران‌ترین بازیکن لیگ می‌شدید یا پرسپولیس؟
نه؛ من هم ضعیف بودم و اگر الان بودم حتما دعوا می کردیم چون نمی خواستم. من مطمئناً نمی توانستم گران ترین باشم زیرا بازیکنان بهتری از من وجود داشتند.