نتایج: نیم فصل لیگ بیست و دوم و بیست و سوم در انتهای جدول


سرویس خبر شماره: 1995156
27 ژانویه 1402 در 8:34 ق.ظ.
1.8K امتیاز خبر|

1نقطه نظر

گزارشی از وضعیت تیم های حاضر در لیگ بیست و سوم

نیم فصل لیگ بیست و سوم به پایان رسید و اکنون فرصت بررسی آمار تیمی است.

نتایج: نیم فصل لیگ بیست و دوم و بیست و سوم در انتهای جدول

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در حالی که تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا در دوحه حضور دارد، نیم فصل فوتبال ایران در لیگ بیست و سوم به پایان رسید و لیگ به حالت تعلیق درآمد. لیگ برتر در پایان هفته پانزدهم با تعریف و تمجید پرسپولیس و سپاهان همراه بود تا استقلال نکونام به صدر جدول رده بندی لیگ برتر برسد اما اکنون فرصت مقایسه امتیازات تیمی و مبالغ بازی است. گل های زده و خورده تیم های لیگ برتری در لیگ های بیست و دوم و بیست و سوم.

استقلال
لیدر لیگ بیست و سوم با 32 امتیاز، 23 گل زده و 9 گل خورده صدرنشین است. این تیم در زمان حضور ساپینتو با صدر جدول رده بندی لیگ 22 فاصله زیادی داشت و این تیم در لیگ گذشته با 27 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و با سپاهان به تساوی رسید. این امتیاز حاصل 15 گل زده و 10 گل خورده بود. حالا در لیگ بیست و سوم خط حمله و دفاع تقویت شده است.

سپاهان
موریس در یک فصل و نیم فوتبال ایران اتفاقات زیادی را تجربه کرده است. او نیم فصل لیگ بیست و دوم را با 27 امتیاز به پایان رساند، 21 گل زد و 9 گل دریافت کرد اما حالا وضعیت سپاهان در دوئل مستقیم با قانون سقف قرارداد مساعد است. این تیم اکنون 33 گل زده و 15 گل دریافت کرده است، اما کسب 31 امتیاز عاملی است که سپاهان مورایس را به قدرتی خطرناک در این فصل لیگ تبدیل می کند.

پرسپولیس
تاج و تخت پادشاهی پالش پاشان حالا بدون سرمربی است اما این تنها به این دلیل است که یحیی 2 امتیاز کمتر از لیگ بیست و دوم کسب کرده است. پرسپولیس در لیگ بیست و دوم 32 امتیازی شد و تنها یک شکست را متحمل شد اما مهمتر از آن 20 گل زد و تعداد گل های زده از 6 گل فراتر نرفت. اکنون در لیگ بیست و سوم قدرت گلزنی این تیم تغییر نکرده است. آنها 19 گل به ثمر رسانده اند اما از طرفی دریافت 10 گل در 15 بازی برای مدافع عنوان قهرمانی هرگز آمار جالبی نیست.

تراکتور
سرخپوشان تبریزی در لیگ بیست و دوم شرایط مساوی داشتند. آنها 17 گل زدند و 16 گل دریافت کردند و تعداد امتیازات آنها به 22 رسید و حالا تیم خمس با جمع آوری 28 امتیاز نشان داد که این تیم در مسیر پیشرفت قرار دارد. تی تی در این فصل 21 گل زده و 10 گل دریافت کرده است، بنابراین باید روی تقویت خط حمله و دفاع کار کنند.

ریخته گری آهن
تغییر سرمربی در ابتدای فصل نوید خوبی برای ربیعی داشت. این تیم در 15 هفته تنها 2 شکست داشت و این رقم در لیگ قبل 3 شکست بود اما 9 تساوی در 22 لیگ در آمار بردهای این تیم تقسیم شد. ذوب آهن موفق شد به جای 18 امتیاز فصل قبل، 25 امتیازی شود و جایگاه درخشانی در لیگ بیست و سوم به او بدهد.

دریایی
تارتار با ورود به بندر انزلی شرایط را برای پسران قوی سرخپوش فوتبال ایران تغییر داد. در لیگ گذشته ملوان با 15 امتیاز در رده چهاردهم قرار گرفت اما حالا با کسب 9 امتیاز بیشتر از لیگ قبل ششم شد.

گل گهر
جدایی از امیر قلعه نویی به وضوح به سیرجانی ها لطمه زد. تیم سرمه ای گل گهر با حضور امیرقلانویی موفق شد با 28 امتیاز کمترین فاصله را تا پرسپولیس داشته باشد اما اکنون 23 امتیازی شده و ده امتیاز از صدر جدول رده بندی فاصله دارد.

آلومینیوم اراک
پسران حسینی نیز نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته اند. ایرالکو فصل گذشته 20 امتیاز داشت اما حالا 2 امتیاز دیگر در کوله امتیازی خود قرار داده است.

رفسنجان من
سایر نمایندگان استان کرمان، ربیعی و الهامی نیز در این سفر با شرایط جدیدی مواجه شدند که می تواند ناشی از فصل اول الهامی نیز باشد. مس توانست با 22 امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی قرار گیرد اما حالا با هزاران تلاش به 15 امتیاز رسید تا نیم فصل را در رده دهم به پایان برساند.

فولاد
خوزستانی ها فصل گذشته در حضور نکونام 20 امتیازی شده بودند. یک سال گذشت و نیمکت فولاد آرنا چهره های متفاوتی به خود دید و حالا در اختیار مارتینز اسپانیایی است. مارتینز به تیمش کمک کرد تا مانند مس 15 امتیاز کسب کند تا فاصله امنی با تیم های فانوس ایجاد کند.

پنکه
خاص ترین رنگ در بین پیراهن تیم های لیگ برتری، نیم فصل لیگ بیست و دوم را با 17 امتیاز به پایان رساند، اما اکنون تنها سه امتیاز برای تکرار این رقم فاصله دارد.

فلش
عجیب است اما پیکان که در این فصل وضعیت خوبی ندارد نسبت به فصل قبل هم امتیاز کمتری کسب کرد. پیکان در لیگ گذشته با 16 امتیاز دوازدهم بود اما اکنون با 11 امتیاز سیزدهم است.

صنعت نفت آبادان
تعداد بردهای آبادان نسبت به سال قبل دو برد بود. این تغییری نکرده است اما برزیل ایرانی در کمتر از نیم فصل لیگ بیست و سوم یک تساوی را به ثبت رساند. آنها الان 11 امتیاز دارند اما هیچکس در ایران نمی خواهد ببیند که فاصله این تیم با منطقه سقوط فقط یک مکان است.

منسوجات
امید شهر خسته اکنون خم شده است. نساجی در فصل قبل با 20 امتیاز به نیمه بالای جدول رسید و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به آلومینیوم و فولاد از رسیدن به رده هفتم بازماند. حالا نساجی فقط 10 امتیاز گرفت و به جای حفظ قدرت تهاجمی تیمش، در خط دفاع آسیب پذیرتر شد.

مجله اخبار فوتبال داخلی