“وسواس به سبک بازی” – دیدگاه متخصص در مورد آرن اسلات و تفاوت او با یورگن کلوپ – باشگاه لیورپول

با توجه به اینکه آرن اسلات، سرمربی فعلی فاینورد قرار است هدایت یورگن کلوپ را در لیورپول به عهده بگیرد، با مایکل استاتهام، خبرنگار فوتبال هلندی صحبت کردیم.@EredivisieMike) برای آشنایی بیشتر با سرمربی جدید.

فکر می کنید چرا لیورپول به اسلات علاقه داشت؟

مردم بر این باورند که او از نظر سبک بازی بسیار شبیه به یورگن کلوپ است و کمی جذابیت در مورد او نیز دارد. برخی مقایسه ها نیز با پپ گواردیولا انجام شده است.

فکر می‌کنم او خیلی خوب است، اما نمی‌خواهم بیرون بروم و بگویم که او از قبل به خوبی او است. البته او هنوز نمی تواند خودش را ثابت کند، اما، آرن اسلات، که سعی می کند با احتیاط در مورد او صحبت کند، فکر می کنم او که خوب

من فکر می‌کنم او همان بالاست، تا حد زیادی بهترین مربی هلند است و اکنون چهار سال است که این مربی را در کارنامه دارد، و البته این را می‌گویم که اریک تن هاگ از همان کشور آمده است.

اسلات کسی است که به سبک بازی وسواس دارد، یک مرد-مدیری بسیار خوب است و فکر می‌کنم او آنچه را که لازم است به دست آورده است.

آیا هواداران باید نگران باشند که او در خارج از هلند اثبات نشده است؟

من فکر می کنم آنچه او در هلند توانسته نشان دهد این است که تقریباً در هر فصلی که سرمربی بوده، موفقیت هایی کسب کرده است.

آرن اسلات از فاینورد با جام Eredivisie در جریان بازی هلند Eredivisie بین فاینورد و Go Ahead Eagles در ورزشگاه Feijenoord در 14 مه 2023 در روتردام، هلند جشن می گیرد (عکس از Peter Lous/Orange Pictures)

چه قهرمانی در لیگ هلند در فصل گذشته، چه جام حذفی در این فصل، یا بازگشت به سال 2017 با تیم دسته دومی کامبور – او توانست با تصاحب میانه جدول و رسیدن به نیمه نهایی هلند، سوم شود. جام.

او همیشه توانسته است بازیکنان، مردم، آنچه باشگاه می‌تواند به دست آورد و قدرت خود را در تاریخ باشگاه‌ها، چه با آلکمار یا فاینورد، نشان دهد.

من فکر می‌کنم چیزی که او را متمایز می‌کند، نحوه بازی‌اش در فوتبال است، و فکر می‌کنم به همین دلیل لیورپول او را می‌خواهد.

آیا ترکیب لیورپول با سبک او مطابقت دارد یا نیاز به بازنگری است؟

فکر نمی کنم نیازی به تعمیر اساسی باشد. همچنین فکر نمی کنم درست باشد که او را با کلوپ مقایسه کنیم و بگوییم که او باید همان تاثیر را داشته باشد.

2WYJR81 روتردام، هلند.  07 آوریل 2024. روتردام - آرنه اسلات، مربی فاینورد، در جریان بازی اردیویژه بین فاینورد و آژاکس در ورزشگاه Feijenoord De Kuip در 7 آوریل 2024 در روتردام، هلند.  اعتبار: تصاویر جعبه به جعبه / اخبار زنده الامی

او دوست دارد با 4-2-3-1 بازی کند، اما در سبک هلندی، اساساً 4-3-3 است.

از بین هفت لیگ برتر اروپا، تیم او فاینورد بیشترین گردش مالی را در بین هر باشگاهی دارد – مقام دوم لیورپول است.

ریکاوری ها نیز، بنابراین از نظر بازگشت به بازی، آنها همیشه جنگنده هستند. آنها دوست دارند خود را به حریف وادار کنند و او فقط یک مربی بسیار تهاجمی است.

من فکر می کنم که او کسی است که دوست دارد از عرض استفاده کند، از نظر اینکه بازیکنان اضافی را برای باز کردن فضاها به جلو ببرد، و با استفاده از یک چرخش دو محور، در مرکز زمین فضا ایجاد کند.

بدون شک، لیورپول پس از ورود او احتمالاً یک گام به عقب برخواهد داشت، اما با این تغییر باید کمی انتظار داشته باشید.

من فکر می‌کنم راهی که او به دفاع کناری می‌رسد تا با وینگر بالا بیاید، نشانه‌ای از روشی است که او این تیم‌ها را به بازی می‌آورد.

آیا او همیشه به سیستم خود پایبند است یا با مخالفان سازگار است؟

اسلات آرن در هلند باقی مانده است (ریچارد سلرز/ PA)

در کل به چیزی که دارد پایبند است. او به سختی ترکیب را تغییر داده است، اما گهگاه مهاجم دومی را وارد دروازه کرده و او را در موقعیت شماره 10 قرار داده است.

او در جایی که بازیکنان بازی می‌کنند می‌چرخد، بنابراین متس ویفر یک هافبک است، اما زمانی که آنها دنبال یک بازی هستند، او در دفاع میانی قرار می‌گیرد و آنها یک بازیکن هجومی اضافی را وارد زمین می‌کنند.

او چنین کارهایی را انجام می دهد، اما در هنگام تعقیب بازی کاملاً قابل پیش بینی هستند.

هر بازیکنی ممکن است دوست داشته باشد با خود بیاورد؟

کویلیندشی هارتمن یک مدافع چپ بزرگ، استعداد آینده است. او برای مدت طولانی در دفاع چپ هلند خواهد بود.

ویفر در این فصل عملکرد بسیار خوبی داشته است، اما نمی دانم سقف او چقدر بالاتر است.

اینجا را بخوانید: لوتشارل گیرترویدا، مدافع فاینورد، عاشق انتقال لیورپول است

سانتیاگو خیمنز یک فصل و نیم برای فاینورد عالی بوده است، اما کسی نیست که فکر کنید “بله، او را با خود خواهد برد.” او درخشان است.

اما آنها بازیکنان بسیار خوبی دارند که احتمالاً پتانسیل بازی در تیمی مانند لیورپول را دارند.


با تشکر فراوان از مایکل برای بینش او. می توانید مایکل استاتهام را در X (توئیتر) دنبال کنید @EredivisieMike.



https://www.thisisanfield.com/2024/04/expert-on-arne-slot-the-similarities-and-differences-to-jurgen-klopp/ منبع: