پیام پر کنایه و هشدار سپاهان به کمیته انضباطی/ توافق با لیدر، هوادار، روزنامه نگار، رسانه و …. !



با توجه به تاکید وزیر محترم ورزش مبنی بر هتک حرمت رخ داده در ورزشگاه آزادی و قاطعیت کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال که در رسیدگی به پرونده هوادار سپاهان متجلی شد که به طور مثالی مرتکب تخلف شد. با سرعت و بدون احضار متخلف، انتظار می رود کمیته محترم انضباطی برخلاف روال گذشته و با همان جدیت و سرعت اخیر در موارد ذیل نیز اقدام و دستورات لازم را جهت وکالت به عنوان رکن قضایی صادر نماید. عدالت و پرهیز از اتهامات جانبداری و جانبداری، حضور سالم و سالم زنان در ورزشگاه ها ادامه دارد.

  1. رسیدگی به فحاشی های سیستماتیک و هماهنگ 30 هزار هوادار پرسپولیس علیه باشگاه و بازیکنان سپاهان آن در حضور بانوان و کودکان که به طور مستمر از دو ساعت قبل از بازی تا نیم ساعت بعد از بازی انجام می شد. همچنین باید با لیدر یا لیدرهایی که محتوای تحریک آمیز و تهدیدآمیز علیه هواداران تیم های دیگر به هر رنگی که باشند برخورد جدی کنیم زیرا آسیب رفتار این افراد قطعا کمتر از هواداران منتسب به سپاهان نیست. . که ارتباط معلم با آنها مصداق حسنات برای رکن قضایی فدراسیون است.
  2. شناسایی و برخورد با لیدرها و لیدرهای اصلی باشگاه پرسپولیس به ویژه در قسمت بانوان که با زمخت ترین اظهارات مواضع هواداران زن تیم پرسپولیس در برابر هواداران و بازیکنان تیم سپاهان فحاشی دسته جمعی بی سابقه ای انجام دادند. . . هرگونه سهل انگاری در این زمینه موجب سرایت این اقدامات و رفتارهای شنیع به سایر ورزشگاه ها می شود که مسئولیت اصلی آن بر عهده قوه قضاییه فدراسیون فوتبال است.
  3. برخورد با ناتوانی مسئولان مسابقه در تعیین جایگاه هواداران میزبان در رده بالایی که منجر به اتفاقات ناگواری در این دیدار شد. لازم به ذکر است که همین موضوع عامل اصلی مجروحیت و مجروحیت سرباز احمدی و حوادثی از این دست در اصفهان، تهران و شهرستانها بوده که متاسفانه همواره در هیاهوی رسانه ای و عدم ریشه یابی دقیق دستگاه قضایی مورد غفلت قرار گرفته است. . ستون فدراسیون
  4. برخورد مناسب با روزنامه نگار و رسانه های منتشر کننده اظهارات فرد خطی منتسب به هواداران سپاهان که با اقدام شنیع و فرصت طلبانه خود باعث آسیب رساندن به افکار عمومی شد. اقدام این خبرنگار و رسانه چیزی جز توهین هوادار سپاهان نیست. لازم به ذکر است که متاسفانه علیرغم اخطارهای متعدد قبلی، در حال حاضر هیچ قانون و مقرراتی در خصوص فعالیت رسانه ای در حوزه ورزش به ویژه فوتبال وجود ندارد. با این حال، به عنوان مثال، در مسابقات آسیایی حتی در مورد اعزام عکاسان و خبرنگاران به میدان، مقررات بسیار روشنی وجود دارد. بدیهی است که هر رسانه ای می تواند با هر هوادار متعلق به باشگاه های مختلف مصاحبه کند و احتمالاً در جریان آن مصاحبه ها محتوای نامناسب تولید و بازنشر کند. آیا چنین رفتاری و تولید چنین محتوایی امنیت روانی جامعه را به خطر نمی اندازد!؟

اگر به رفتار این رسانه ها رسیدگی نشود، به زودی شاهد رفتارهای مشابه در سایر ورزشگاه ها خواهیم بود.

در این میان نقش کمیته انضباطی فدراسیون و سایر دستگاه های قضایی فدراسیون مهم و قابل توجه است و امید است در سایر موارد نیز نزدیکان بتوانند همین سرعت عمل را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اقدام گسترده سپاهانی ها پس از جریمه سنگین با حمایت هوادار خبرزاز/ستاره سابق پرسپولیس + عکس



سرویس داخلی اخبار فوتبال