چهره های ورزشی که در ایران مسلمان شدند


سرویس خبر شماره: 2017670
9 اردیبهشت 1403 ساعت 12:45 |
2.8K امتیاز خبر|

9نقطه نظر

از مورایس تا اولرم و لیلا رجبی;

اخیرا خوزه مورایس در دومین سال حضورش در ایران مسلمان شد.

چهره های ورزشی که در ایران مسلمان شدند

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، خبر مسلمان شدن خوزه مورایس یکی از مهم ترین اخبار فوتبال ایران در روزهای اخیر بود و این اتفاق که مورائیس را به سمت اسلام و مذهب تشیع سوق داد، اتفاقی ویژه است. برای طرفداران فوتبال این خبر در جریان نشست خبری سپاهان و پس از پیروزی مقابل استقلال ملاثانی اعلام شد. او که به زودی با یک زن مسلمان ایرانی ازدواج می کند، یکی از ده ها ستاره و شخصیت مشهور فوتبال است که اسلام را برای ادامه زندگی خود انتخاب کرده است. اما این حرکت در گذشته ورزش ایران نیز اتفاق افتاد و بسیاری از ورزشکاران خارجی در ایران مسلمان شدند.

پیچ فولادیعرفان اولرم
دنی اولرم یکی از چهره های سرشناس ورزش ایران است که سال ها مسلمان شد. او اهل نیجریه است، اما از روزی که همسرش را در سفارت کشورش در ایران دید، تصمیم گرفت تغییرات اساسی در زندگی خود ایجاد کند. اولروم که قبل از آمدن به ایران یک مسیحی کاتولیک بود، قبل از آمدن به ایران می خواست مسلمان شود و ازدواج با یک زن ایرانی به بهترین شکل ممکن این فرصت را به او داد: «مسلمانان زیادی در نیجریه هستند و شاید این بتواند او گفت که اکثر مردم نیجریه مسلمان هستند. من در مورد اسلام تحقیق زیادی کردم و به این نتیجه رسیدم که تنها در اسلام می توانم گمشده خود را پیدا کنم. من خیلی وقت پیش در دلم مسلمان شده بودم اما ازدواج بهانه ای شد برای پیروی از این تصمیم جامعه. . همسر دنی اولرم که پس از گرویدن به اسلام نام عرفان را برای او انتخاب کرد، کارمند رسمی سفارت نیجریه بود.

1105673

وی همچنین چندی پیش در زیارت حرم امام رضا (علیه السلام) مصاحبه ای انجام داده بود و گفته بود:
امام رضا (ع) شخصیتی بزرگ و کم نظیر است. من ارادت خاصی به ایشان دارم و شاید یکی از دلایل اصلی موفقیت من در مسیر آقای گلی، لطف ایشان بود، اما متاسفانه در آن زمان فرصتی برای زیارت حرم امام رضا(ع) فراهم نشد. (علیه السلام) زیرا مردم به سوی من هجوم می آوردند و من نمی توانستم زیارت را به درستی و با آرامش انجام دهم.

پیچ فولادیلیلا رجبی
او سال ها با نام لیلا رجبی و با پرچم ایران در مسابقات بین المللی شرکت کرد. ایلوشنکو پس از ازدواج با پیمان رجبی (که او نیز دونده و در حال حاضر مربی بدنسازی است) و مسلمان شدن یکی از ورزشکارانی است که سال ها با نام ایران در مسابقات بین المللی شرکت کرد.

2015829

لیلا و همسرش از طریق دوستی که در بلاروس زندگی می کند آشنا شدند. به گزارش پیمان، دو سال از آشنایی تا ازدواجشان گذشت، بنابراین لیلا در این دو سال فرصت یافت تا درباره اسلام و کشور ایران تحقیق کند. اینترنت و کتاب های اسلام، قرائت قرآن به زبان روسی و در نهایت رضایت خانواده ها باعث شده است که ورزشکار دیگری به جمعیت مسلمان اضافه شود. لیلا که به لطف یک سایت ایرانی نامش را پیدا کرد، شهادتش را در حضور امام جمعه بوشهر قرائت کرد.

پیچ فولادیاحمد مارکوس
این بار این بسکتبالیست فرانسوی بود که با حضور در بیت آیت الله علوی گرگانی مسلمان شد و این اتفاق برای او بسیار خوشایند بود. احمد پس از مسلمان شدن گفت: برخورد و مهربانی مردم ایران به من انگیزه داد تا در مورد اسلام تحقیق و مطالعه کنم و مسلمان شوم. از زمانی که وارد ایران شدم و وارد تیم راهداری و حمل و نقل شدم، آشنایی با دین مبین اسلام و پیامبر اسلام برایم جالب بود. به همین دلیل از مسئولان خواستم کتاب های ترجمه شده به زبان فرانسه را در اختیارم بگذارند و خیلی سریع این کار را انجام دادند. قبل از سفر به ایران تصور متفاوتی از این کشور داشتم، اما پس از امتیاز خبراز ایران متوجه این موضوع شدم. اشتباه بودند وقتی کتاب هایی درباره اسلام خواندم، نام احمد چند بار مطرح شد. به همین دلیل تصمیم گرفتم این نام را برای خودم انتخاب کنم.

2015830

پیچ فولادیجوزف سرجیو سیلوا دوس سانتوس (سجاد)
وی مربی بدنساز برزیلی تیم صنعت نفت آبادان بود که طی مراسمی معنوی در حوزه علمیه آبادان مسلمان شد و به جمع شیعیان مومن علی بن ابی طالب(ع) پیوست. مربی بدنساز برزیلی تیم صنعت نفت نیز سجاد را به جای جوزف انتخاب کرد: شناخت من از اسلام از ایرانیان مسلمان برزیل شروع شد و در ایران این فضا برای آشنایی با اسلام سیال تر بود. او همچنین می گوید خانواده اش نیز به اسلام علاقه دارند.

مجله اخبار فوتبال داخلی