کی روش یک قدم جلوتر است. فراتر از دفاع و ضد حمله

زمان آن فرا رسیده است که کارلوس کی روش و تیم ملی تاکتیک های دفاعی و ضدحمله ای را کنار بگذارند. شاهکار فوتبال دفاعی را در دو جام جهانی قبلی دیده ایم. در نهایت یک تساوی مقابل پرتغال، اما اگر تیم ملی با فوتبال آینده‌نگر مشابه آنچه مقابل اروگوئه داشت به دور بعدی جام جهانی راه پیدا کند، یک اثر بزرگ، فراموش نشدنی و تاریخی خواهد ساخت و بهتر از ده‌هاست. تساوی مقابل تیم های بزرگ و اسمی است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

یورگن کلیزمن هنگام سرمربیگری تیم ملی آمریکا به نکته جالبی اشاره کرد. او در اولین تمرین به بازیکنان تیمش گفت: فقط باید دفاع کنید. وقت آن رسیده است که مالکیت را تجربه کنید و مالکیت را افزایش دهید.

این حملات در بازی ترکیبی انجام می شد نه در دفاع و انتقال سریع. در مقاطع خاصی از بازی شاهد این بودیم که تیم ملی در منطقه سوم هجومی تحت فشار قرار گرفت و این نشان می دهد که کارلوس کی روش در تیم ملی قدمی اضافه برداشته و دیگر نمی خواهد تاکتیک های دفاعی و ضدحمله ای را به نمایش بگذارد. اینطور نیست که ملی پوشان در بازی با اروگوئه دفاع نکردند، بلکه دفاع را چند متر جلوتر بردند و مهمتر از همه، سعی کردند با چرخاندن توپ در خطوط مختلف زمین، زمان مالک را افزایش دهند که این هم همینطور است. نوعی دفاع زمانی که شما توپ را در اختیار دارید، حریف قادر به حمله نیست و نوعی حفاظت از دروازه خودی است.

همانطور که ملی پوشان اروگوئه را شکست دادند، با این سبک بازی می توانند در مقابل سایر تیم ها جسور و شجاع ظاهر شوند و نتایج تحسین برانگیزی کسب کنند. ملی پوشان حتی در صورت شکست هم با این سبک بازی مورد تحسین قرار خواهند گرفت، زیرا این نوع بازی شجاعانه است و با بازی ترکیبی موقعیت های خطرناکی را روی دروازه حریف ایجاد می کند.


سرویس خبر شماره: 1845078
02 اردیبهشت 1401 @ 10:59 ق.ظ |
1.3K |

0نقطه نظر

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، آمدن تیم تحت هدایت کارلوس کیروس چندان عجیب نبود. حتی در جام جهانی هم دیدیم که تیم ملی مقابل آرژانتین موقعیت ایجاد کرد یا اگر در جام جهانی قبلی مهدی طارمی موقعیتی را که در ثانیه های پایانی بازی با پرتغال داشت را تبدیل به گل کرد، تیم ملی این شانس را داشت. 6 امتیازی شد و راهی دور رفت شد. در تورنمنت بعدی برای این زمان در تاریخ فوتبال ایران، نوع موقعیت های ایجاد شده توسط تیم ملی در بازی با اروگوئه با بازی های قبلی متفاوت بود.

ملی پوشان در بازی با اروگوئه موقعیت های خوبی روی دروازه حریف ایجاد کردند و در نهایت با استفاده از یکی از موقعیت ها به گل رسیدند.

کی روش یک قدم جلوتر است.  فراتر از دفاع و ضد حمله