مرفاوی: کی روش می دانست که مقابل اروگوئه چه می خواهد


سرویس خبر شماره: 1845083
02 اردیبهشت 1401 @ 11:26 ق.ظ |
1.5 هزار |

1نقطه نظر

سرمربی تیم جوانان ایران در ادامه توضیحات خود درباره شرایط تیم گفت: تقریبا تیمی را آماده کرده ایم. بعد از کافا ساختار تیم را به هم نزدیم و در دیدارهای مقدماتی به میزبانی قرقیزستان خیلی بهتر عمل کردیم. خدا را شکر که با 11 گل خورده و بدون گل خورده به دور بعد رفتیم که گل روز اول ما همین بود.

مرفاوی افزود: بازیکنان هم تفکر کی روش را می دانستند و می دانستند چه می خواهد. شاید این تیم در جام جهانی شرایط بهتری داشته باشد. همه فوتبالیست ها می دانند که تیم خوبی داریم و بازیکنان باکیفیتی داریم اما نظم تیمی خیلی مهم است. امیدوارم این رشته در داخل و خارج از زمین ادامه داشته باشد تا بتوانیم در جام جهانی قطر نتایج خوبی کسب کنیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

سرمربی تیم ملی جوانان درباره زمان برگزاری مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا گفت: مرحله نهایی در اسفندماه در ازبکستان برگزار می شود.

مهاجم اسبق تیم ملی درباره برتری ایران مقابل اروگوئه توضیح داد: تیم ملی دیشب بازی خوب و منظمی انجام داد و همه بازیکنان کیفیت و نظم خوبی در دفاع و حمله داشتند. آنها می دانستند چه کاری باید انجام دهند و ما به ویژه در انتقال توپ از دفاع به حمله و از حمله به دفاع خوب بودیم. بازیکنان به خوبی یکدیگر را می شناختند. کی روش هم همه را می شناخت و از بازیکنان باتجربه اش به خوبی استفاده می کرد.

مرفاوی درباره تمدید مرحله ای قرارداد مربیان تیم های پایه و تمدید قرارداد او و دستیارانش پس از بازی های مقدماتی توضیح داد: قرارداد ما تا پایان شهریور ماه بود و الان قرارداد نداریم. اما امضای همان قرارداد زمان بر بود. تیم‌های اصلی مشکلات خاص خود را دارند که نمی‌دانم چرا و مشخص نیست تفکر در این زمینه چیست. از نظر پشتیبانی و قراردادها شرایط خوب نیست. این در مورد همه مربیان تیم های پایه صدق می کند، اما بازیکنان نیز می توانند بسیار تأثیرگذار باشند. آنها در شرایط سخت در اردوها شرکت می کنند اما باید فکر کنیم که تیم های پایه همیشه می توانند با آمادگی خوب و امکانات بهتر در مسابقات شرکت کنند زیرا استعدادهای لازم را داریم. نباید به راحتی از کنار این استعدادها که می توانند آینده فوتبال ما باشند بگذریم. اگر بتوانیم آنها را خوب و با دقت برنامه ریزی کنیم، می توانیم در سطح بالایی باشیم.

وی با اشاره به روند آماده سازی تیمش گفت: حدود 60 بازیکن را انتخاب و به دو گروه تقسیم کردیم. گروه اول افراد تشکیل دهنده تیم و دسته دوم بازیکنان حمایت بودند. از 26 مرداد کار آماده سازی فیزیکی، فیزیکی، فنی و تاکتیکی را با گروه اول انجام دادیم. گروه دوم را به اردو بردیم تا ببینیم بازیکنی باقی مانده است یا خیر. از گروه دوم هم افراد را انتخاب کردیم. این مسیر را ادامه دادیم و به مسابقات کافا رفتیم. ما علیرغم زمان کوتاهی که داشتیم و مشکلاتی که از نظر اردو پیش بینی کرده بودیم این مسابقات را مدیریت کردیم. سعی کردیم شرایط را برای این مسابقات مدیریت کنیم. فدراسیون در دوره میرشاد مجدی تا جایی که می توانست با ما همکاری کرد و جا دارد از او تشکر کنم.

سرمربی تیم جوانان ایران می گوید در فاصله کمی مانده به جام جهانی، عملکرد ایران در دیدار تدارکاتی مقابل اروگوئه امیدوارکننده بود.

مرفاوی: کی روش می دانست که مقابل اروگوئه چه می خواهد

مرفاوی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت ادامه همکاری با تیم جوانان می تواند ایران را در جمع چهار تیم برتر آسیا که به جام جهانی صعود می کنند قرار دهد، گفت: ما تمام تلاش خود را می کنیم و برنامه ریزی می کنیم اما این چرخه مثل چرخه قبلی نیست تیم های سخت تر بالا می روند و تیم های بهتر بالا می روند. پیش بینی می شود شرایط از نظر امکانات، مسابقات تدارکاتی و حضور در مسابقات نسبت به قبل تغییر کند. این سهام بسیار مهم است تا بازیکن بتواند تجربه بازی های بین المللی و خارجی مقابل تیم های سطح بالا را کسب کند. اگر این اتفاق بیفتد، با توجه به بازیکنان قوی و توانمندی که داریم، می توانیم به جام جهانی صعود کنیم.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، صمد مرفاوی مهاجم سابق تیم ملی و استقلال که اکنون هدایت تیم جوانان ایران را برعهده دارد، در آخرین دوره مسابقات با این تیم توانست به عنوان نایب قهرمانی دست یابد. وی با اشاره به بی توجهی به زیرساخت ها در سطح پایه گفت و گوی خود را با رادیو ورزش اینگونه آغاز کرد و گفت: برای خودمان مشکلاتی را پیش بینی می کردیم اما با توجه به برنامه ریزی و استعدادیابی کمیته جوانان در سطح کل کشور ، استعدادها را آزمایش کردیم. همه را به تهران آوردیم و تحت نظر قرار دادیم.