گزینه سرمربی پرسپولیس مدعی جدی قهرمانی آفریقا


سرویس خبر شماره: 2000135
17 فوریه 1402 در 11:25 ق.ظ |
5.5 هزار امتیاز خبر|

1نقطه نظر

تیم ملی نیجریه با هدایت خوزه پسیرو پرتغالی یکی از شانس های جدی قهرمانی در جام ملت های آفریقا است.

گزینه سرمربی پرسپولیس مدعی جدی قهرمانی آفریقا

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، جام ملت های آفریقا که هر دو سال یک بار برگزار می شود، به موازات جام ملت های آسیا برگزار می شود. تیم ملی نیجریه با هدایت خوزه مانوئل پسیرو پرتغالی اکنون در مرحله نیمه نهایی قرار دارد و یکی از شانس های جدی قهرمانی محسوب می شود.

پسیرو حدود سه هفته پیش برای مدیریت پرسپولیس انتخاب شد اما در اولین مذاکرات با سران این باشگاه اعلام کرد که پس از پایان جام ملت های آفریقا برای مذاکره آماده است که باعث شد پرسپولیس او را محدود کند.

تیم ملی نیجریه با تساوی مقابل گینه استوایی، ساحل عاج و گینه بیسائو در گروه اول جام ملت‌های آفریقا قهرمان شد و با هفت امتیاز به عنوان تیم دوم گروه خود راه یافت.

این تیم در مرحله یک هشتم نهایی با دو گل کامرون را شکست داد و سپس با یک گل در مرحله یک چهارم نهایی از سد کیپ ورد گذشت. حالا تیم پسیرو قرار است فردا شب در مرحله نیمه نهایی به مصاف آفریقای جنوبی برود. دو تیم دیگر نیمه نهایی ساحل عاج و جمهوری کنگو هستند و به نظر می رسد نیجریه شانس بیشتری برای قهرمانی در بین این چهار تیم داشته باشد.

جالب اینجاست که ساحل عاج میزبان حالا در نیمه نهایی با نیجریه همگروه بود و حریف آن تیم با یک گل مغلوب شد تا به عنوان تیم سوم به مرحله حذفی صعود کند. از گروه اول اما حالا در نیمه نهایی است. نکته دیگر این است که تیم ملی نیجریه که ستاره هایی چون ویکتور اوسیمه را در خود دارد، در 5 بازی قبلی خود تنها یک گل از گینه استوایی دریافت کرده است.

نیجریه آخرین بار در سال 2013 در آفریقای جنوبی قهرمان جام ملت ها شد و اگر پسیرو بتواند این تیم را بعد از ده سال به قهرمانی قاره برساند، کار بزرگی انجام داده است. پسیرو 57 ساله تجربه سرمربیگری تیم ملی عربستان در باشگاه الهلال را نیز دارد.

مجله اخبار فوتبال داخلی