گلسیانی: دست و پایم برای تیم ملی ایران می لرزد


سرویس خبر شماره: 2005836
11 مارس 1402 در 3:27 ب.ظ.
1.5 هزار |

0نقطه نظر

عثمر و قلانوی و یحیی و این غریبه

گلسیانی باور نمی کند به زودی بهترین گلزن خارجی تاریخ پرسپولیس شود، چرا؟

گلسیانی: دست و پایم برای تیم ملی ایران می لرزد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، از اواخر آذرماه که جورجی گلسیانی در شب تلخ آزادی در دیدار مقابل الدحیل پنالتی خود را زد و پرسپولیس نتوانست مجوز صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان را بگیرد، خواستار صحبت شد. به ستاره گرجستانی و ما در باشگاه محبوب بودیم. بازیکنی که از زمان حضورش در پرسپولیس تا کنون به افتخارات زیادی دست یافته و سال گذشته با دو گل در دربی نام خود را در تاریخ این باشگاه ثبت کرده است.

البته گلسیانی که در آن زمان با باشگاه درگیر مشکلات مالی بود و حتی شایعاتی مبنی بر جدایی و انتقال او به استقلال یا سپاهان به گوش می رسید. نمی خواست حرف بزند و مصاحبه را به نیم فصل و بعد از جام ملت های آسیا موکول کرد. در نهایت پس از بازگشت این مهاجم گرجستانی فرصت گفت و گو با گلسیانی را پیدا کردیم و او برخلاف تصور ما را به خانه خود دعوت کرد و ترجیح داد در منزلش در شمال تهران پذیرای خبرنگاران و تصویربرداران شبکه مجله اخبار فوتبال باشد.

تقریبا همزمان با گلسیانی به مقصد رسیدیم اما این بازیکن که بعد از تمرین پرسپولیس در حال بازگشت به خانه بود در ترافیک معمول تهران گیر کرد و در نتیجه شاید 15 دقیقه دیرتر از ما به خانه رسید. . اگرچه به او پیشنهاد دادیم که ابتدا برود طبقه بالا و برای مصاحبه آماده شود، اما از ما خواست که با او به خانه برویم و آن وقت بود که با فضایی متفاوت از آنچه تصور می کردیم مواجه شدیم. خانه گلسیانی شبیه خانه یک قمارباز و ورزشکار بود. وسایل ورزشی و خانه نه چندان مرتب نشان می دهد که همسر و فرزندان گلسیانی پس از تعطیلات همچنان در گرجستان مانده اند و تمایلی به بازگشت به تهران نشان نداده اند.

گفت و گو با گلسیانی از شرایط فعلی پرسپولیس آغاز شد. این ستاره گرجستانی از ابتدا به تمجید از یحیی گل محمدی و نقش او در موفقیت های پرسپولیس پرداخت و از رفتن این سرمربی پرافتخار به شدت ابراز تاسف کرد. اما گلسیانی او اسمار را سرمربی باکیفیتی می دانست و گفت از همکاری با او در پرسپولیس لذت می برد، البته در نقش دستیار.. گلسیانی در همان ابتدا از هواداران پرسپولیس خواست به سرمربی برزیلی جدید این باشگاه فرصت کافی بدهند و واقعا شرایطی را فراهم کنند تا اسمار بتواند خودش را روی نیمکت پرسپولیس ثابت کند.

1996528

در ادامه با گلسیانی درباره شایعاتی که در سال های اخیر همیشه در فوتبال ایران وجود داشته گفت وگو کرده ایم. این ستاره گرجستانی هفت سال پیش توسط امیر قلعه نویی به ایران منتقل شد و در این مدت ابتدا در تیم های ذوب آهن و سپاهان و در این بین در نساجی بازی کرد. از گلسیانی پرسیدیم که آیا او هم فکر می‌کند در فوتبال ایران، تیم یا تیم هایی هستند که توسط دولت یا فدراسیون یا کمیته داوران حمایت می شوند که گلسیانی قاطعانه از تیم فعلی خود دفاع کرد و مدعی شد از بدو ورود به ایران شایعاتی در این باره از رسانه ها و حتی هم تیمی هایش شنیده است اما گلسیانی خاطرنشان کرد که در سال های اخیر چندین بار مقابل پرسپولیس بازی کرده است. قرمزها همیشه بهترین تیم در زمین بوده اند و در واقع در سال هایی که حتی گلسیانی در پرسپولیس نبود، این باشگاه را شایسته کسب عنوان می دانست.

از او خواستیم به جزییات بیشتر برود و تفاوت این دو باشگاه را به عنوان بازیکنی با سابقه حضور در رختکن سپاهان توضیح دهد. البته ستاره گرجستانی با تمام احترام نسبت به باشگاه سابقش صحبت کرد و به سپاهان هم تبریک گفت. او مدعی شد که انرژی و در واقع شرایط رختکن بین دو باشگاه متفاوت است و این می تواند یکی از عوامل موفقیت پرسپولیس در سال های اخیر باشد. این در حالی است که گلسیانی بارها تاکید کرده است که هیچ نیروی و عامل بیرونی به قرمزپوشان کمکی برای رسیدن به این موفقیت ها نمی کند و به هر حال این اتفاق در سال های اخیر در زمین فوتبال رخ داده است.

1996527

همچنین چند ماه پیش گلسیانی متنی را در صفحه خود منتشر کرد و اعتراض به لو رفتن نامه وی به باشگاه مبنی بر تاخیر در پرداخت پرداخت. این مدافع باتجربه مدعی شد که برخلاف افکار عمومی بازیکنان شرایط مالی چندان عجیبی ندارند و برای دستمزد خود نیز برنامه ریزی می کنند. گلسیانی خاطرنشان کرد: در آن زمان فردی که نامش را هیچکس در باشگاه نمی دانست، نامه خود را مبنی بر مطالبه پول در اختیار رسانه ها قرار داد و این اتفاق پس از بازی با الدیل رخ داد. در آن زمان گلسیانی فکر می کرد که باشگاه می خواهد پس از شکسته شدن پنالتی به این بازیکن فشار بیاورد و به همین دلیل این موضوع او را به شدت عصبانی کرد، در حالی که گلسیانی خاطرنشان کرد که حتی در آن زمان هرگز از پرسپولیس جدا نمی شود. . من فکر نمی کردم و قصد داشتم تا پایان قراردادش به این باشگاه متعهد شوم، اما گلسیانی مدعی شد که این مشکل حل شده است و هر چند بار از او پرسیدیم که آیا همیشه بین او و باشگاه مشکلی وجود دارد، پاسخ منفی بود

اما یکی از سوالات مهم ما در مورد دربی جنجالی اردیبهشت امسال و واکنش به پاس مهدی قائدی به گلسیانی بود. هواداران استقلال و کادر فنی به شدت به اشتباه داور در این صحنه اشاره کردند و البته این اشتباه سرنوشت دربی و احتمالا فصل را تغییر داد اما گلسیانی تاکید کرد که او در شرایط عادی بود و نتوانست دستش را پس بگیرد و به هیچ وجه صحنه پنالتی نبود. البته شنیدن چنین پاسخی از سوی گلسیانی طبیعی است و او با توجه به تجربه و رفتار حرفه ای خود از منافع تیمش دفاع می کرد، اما به هر حال در راستای اظهارات قبلی خود، گلسیانی تقریبا در تمام قسمت های مصاحبه تاکید کرد. اینکه پرسپولیس نیاز به کمک یا عامل بیرونی دارد، از آن سوء استفاده نمی کند و همه موفقیت های تیم به نبوغ بازیکنان این تیم در سال های اخیر بستگی دارد.

اما نکته جالب اینجاست گلسیانی به شدت از امیر قلعه نویی سرمربی فعلی تیم ملی دفاع کرد و ادعا کرد او بهترین گزینه برای تیم ملی است. این مصاحبه یک روز بعد از بازی ایران با قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت ها انجام شد و ستاره گرجستانی مدعی شد در بازی با ایران به قدری استرس داشته که دست و پایش می لرزد و این باعث نشد. حتی زمانی که او روی نیمکت تیم ملی گرجستان بود نیز اتفاق می افتد. او به شدت از علاقه اش به تیم ملی ایران صحبت کرد و البته مدعی شد که امیر قلعه نویی از گزینه های قبلی تیم ملی مانند دراگان اسکوچیچ و کارلوس کی روش کم ندارد. او مدعی شد که این باور که امیر قلعه نویی یک مربی سنتی است نادرست است و او در پذیرش ایده های جدید و مدرن در فوتبال خوب عمل می کند.

در پایان ستاره گرجستانی پرسپولیس او با امید از آینده می گفت و به نظر می رسید حتی با رفتن یحیی گل محمدی و حضور عثمر. ممکن است پرسپولیس قهرمان شود. قرمزها در سه بازی اخیر با اسمار عملکرد خوبی داشتند و هواداران این تیم را تا حدی راضی کردند. ستاره گرجستانی که در دیدار مقابل ذوب آهن موفق به گلزنی شد، حالا یک گل تا برترین گلزن خارجی تاریخ این باشگاه و رسیدن به رکورد آلن ویتل فاصله دارد. جالب اینجاست که خود گلسیانی نیز از این موضوع بسیار متعجب شده بود و این سوال را مطرح می کرد که چرا پرسپولیس در این سال ها نتوانست بازیکنی را جذب کند که حداقل به 20 گل برسد؟ این در حالی است که پرسپولیس در سال های اخیر مهاجمان زیادی را به سمت خود جذب کرده اما هیچ یک از آنها بیش از چند ماه است که موفق به پوشیدن لباس این تیم نشده اند.

همان طور که تصور می کردیم، آقا و ستاره محترم گرجستانی در حین مصاحبه در منزلش با آرامش و احترام به سوالات ما پاسخ داد و در نهایت دیدیم که چه تصوری از او داشتیم; بازیکن محترم و حرفه ای که از منافع تیمش دفاع می کند و بارها تاکید می کند که پرسپولیس مثل خانواده است.پس اگر مشکلی در این باشگاه وجود دارد نباید از رختکن این تیم خارج شود.

مجله اخبار فوتبال داخلی