گزارش تحلیل ورزشی سه: سومین ریاست جمهوری در انتظار تاج

ریاست شوراهای فوتبال آنقدر مردم را به سمت خود جذب می کند که برخی از آنها ثابت هستند. از جمله محمدرضا غفاری که از ابتدای شروع به کار تا کنون مسئولیت اداره فوتبال استان مرکزی را برعهده داشته تا جواد ششگلانی، فرامرز الماسخاله و حبیب الله شیرازی که هرکدام بیش از سه دوره ریاست دارند و هنوز هم هستند. بر روی.

به همین دلیل نگاهی می اندازیم به روسای 32 هیئت فوتبال ایران. رؤسای مهم ترین سازمان فوتبال استان خود چه کسانی هستند:

با نگاهی به لیست مسئولان هیات فوتبال متوجه می شود که تنها دو نام معروف که در قلب فوتبال بوده اند در راس قرار دارند. خداداد افشاریان و سید حسین زرگر داوران اسبق فوتبال ایران بودند که اکنون رؤسای هیئت های فوتبال استان های خود هستند. بقیه افراد تجربه مدیریتی بیشتری دارند و کمتر در فوتبال ایران مطرح بوده اند.

مهدی تاج حالا با انتخاب رئیس هیئت فوتبال خوزستان دست بالا را در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال دارد.

گزارش تحلیل ورزشی سه: سومین ریاست جمهوری در انتظار تاج

حالا پس از بازگشت کاظم طالقانی به قدرت، تیم تاج قدرتمندتر از گذشته شده است. طالقانی با توجه به حضور در شورای فوتبال در گذشته ارتباط بسیار خوبی با هیأت های استانی دارد و این نکته مثبتی برای مسئولان فدراسیون فوتبال در مجمع است. زیرا اگر نیاز به تایید قانونی و انتخاباتی باشد، دست برتر را خواهند داشت. به خصوص که امروز در غیاب مدیران ورزشی خوزستان، فدراسیون فوتبال با تایید وزارت ورزش انتخابات شورای فوتبال را ترتیب داد تا به نوعی ثابت کند که قدرت در مرکز سئول است.

اما اکنون اکثر توصیه های فوتبال با مهدی تاج و تیم مدیریتی اوست. به ویژه با انتخاب امروز کاظم طالقانی و همچنین نفوذ منصور قنبرزاده در استان ها، شانس انتخاب تاج برای انتخابات بعدی که در سال 1403 برگزار می شود بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

1- آذربایجان شرقی: جواد ششگلانی (نکته جالب در مورد وی ریاست 24 ساله شورای فوتبال استان است).
2- آذربایجان غربی: اصغر ملکانی
3- خراسان شمالی: حسین جعفرزاده
4- خراسان جنوبی: حسن کاوه چی
5- خراسان رضوی: احسان اصولی
6- مازندران: رحیم درزی خالردی
7- گیلان: عبور از مرز الماسخاله
8- اردبیل: صمد نوتاش
9- قزوین: حسین باجیوند
10- قم: قدرت الله باقری
11- اصفهان: علی طاهری
12- تهران: حبیب الله شیرازی
13- مرکزی: محمدرضا غفاری
14- گلستان: قاسم کوهستانی
15- زنجان: نادر بلباسی
16- سیستان و بلوچستان: سعید سیدالحسینی
17- هرمزگان: قاسم رنجبریان
18- ایلام: مهدی پاکزاد
19- کردستان: رضا رحمانی
20- لرستان: ولیاله خسروی
21- کرمان: مهدی جهانشاهی
22- کرمانشاه: علیرضا محیبی زنگنه
23- کهکیلویه و بویراحمد: خداداد افشاریان
24- یزد: امیرفرشاد تشخانی
25- بوشهر: امیرحسین محتشم
26- کیش: محمود پازوکی
27-البرز: منصور بیکوردی
28- فارس: غلامعلی، بازیگر
29- خوزستان: عبدالکاظم طالقانی
30- همدان: عباس صوفی
31- چهارمحال و بختیاری: طهمورت حیدری
32- سمنان: سید حسین زرگر

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در انتخابات فدراسیون فوتبال به ویژه در دو دوره اخیر که منجر به انتخاب شهاب الدین عزیزی خادم و مهدی تاج شد، ثابت شد که شوراهای فوتبال نقش مهمی در تعیین رئیس فدراسیون به طور خلاصه، هرکسی که اکثریت آرای شوراهای فوتبال را به دست آورد، شانس زیادی برای تصاحب صندلی رئیس دارد. در واقع در 32 استان ایران مدیران شورای فوتبال حضور دارند که تاثیر مستقیمی بر آینده و سیاست های اجرایی فوتبال ایران دارند.

جالب اینجاست که اکنون سه رئیس شورای فوتبال در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال عضویت دارند. خداداد افشاریان، طهمورث حیدری و احسان اصولی هر کدام در راس یکی از کمیته های فدراسیون هستند تا نقش بزرگی در فوتبال داشته باشند.

البته باید گفت تعدادی از شوراهای فوتبال هم با مهدی تاج مخالفت کردند. مانند عباس صوفی که ریاست هیئت فوتبال همدان را بر عهده داشت و در انتخابات قبلی به عنوان نایب رئیس اول میرشاد مجدی معرفی شد. وی علاوه بر در اختیار داشتن رای تیم های استان همدان، به دلیل دوستی با روسای هیات فوتبال استان هایی مانند ایلام، کردستان و کرمانشاه، آرای آنها را برای نماینده ای غیر از تاج جمع آوری کرد.


سرویس خبر شماره: 1846524
12 مه 1401 ساعت 16:17 |
389 امتیاز خبر

0نقطه نظر

نمایش قدرت رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی