آمار مضحک داروین نونز در مقابل فولام تاثیری فراتر از xG از دست رفته را نشان می دهد – لیورپول اف سی

پس از پیروزی 2-1 لیورپول مقابل فولام در جام کارابائو، یورگن کلوپ در مورد دیگر از دست دادن داروین نونز با سؤالاتی مواجه شد، اما تأثیر او بسیار فراتر از xG بود.

در نشست خبری پس از بازی خود در روز چهارشنبه، به کلوپ گفته شد که با وجود تمام تمرکز روی گل های نونز، بازی همه جانبه او افزایش یافته است.

پاسخ مدیر این بود: “او فوق العاده بازی می کند.”

کلوپ با انعکاس یک سیو قابل توجه که باعث شد او با آمار xG برآورده نشده 0.76 مواجه شود، گفت: “من نمی دانم چگونه وضعیت داروین را توضیح دهم… شما نمی توانید بدشانس تر از او باشید.”

اما نونز با پاس گل برای هر دو گل لیورپول از پیروزی دور رفت دور شد و او را به 10 گل در فصل رساند که بیشتر از هم تیمی هایش است.

تاثیر شماره 9 با آمار از طریق Squawka بیشتر مشخص شد، با اینکه Nunez بر طیفی از معیارهای هجومی تسلط داشت با وجود اینکه تنها در دقیقه 56 وارد زمین شد.

او بیشترین ضربه را در محوطه جریمه حریف (12)، بیشترین برداشت انجام شده (سه بار) و البته بیشترین پاس گل (دو پاس) را از آن خود کرد.

نونز همچنین بیشترین شوت مشترک (چهار)، شوت به سمت دروازه (سه) و موقعیت ایجاد شده (دو) را داشت.

تاثیر او بر بازی حتی در تست چشمی نیز مشخص بود، با تغییر پویایی بازی زمانی که او و گاکپو جای رایان گرونبرچ و هاروی الیوت را گرفتند.

به طور طبیعی، نونز به عنوان گران ترین خرید تاریخ باشگاه و یک مهاجم وسط خیمه شب بازی، همیشه بر اساس عملکردش از نظر گلزنی قضاوت خواهد شد.

اما دلیلی وجود دارد که کلوپ با کمک اوروگوئه ای کاملاً راحت باشد، زیرا وقتی او در زمین است، لیورپول همیشه بهتر بازی می کند و موقعیت های بیشتری ایجاد می کند.

شاید این نقشی نباشد که خیلی ها با انتقال 85 میلیون پوندی او از بنفیکا انتظار داشتند، اما اکنون نمی توان اهمیت نونز برای لیورپول را انکار کرد.



https://www.thisisanfield.com/2024/01/darwin-nunezs-ridiculous-stats-vs-fulham-show-impact-beyond-xg-missed/ منبع: