ابراز تنفر از طارمی و بخصوص این داور!

ستون نویس معروف سایت اسپورتینگ در مطلبی که در سایت اسپورتینگ منتشر شده به شدت از مهدی طارمی و داور مسابقه اش انتقاد کرد.


سرویس خبر شماره: 1819926 |
27 تیر 1401 ساعت 15:51 |
24,865 امتیاز خبر|

8نظرات

گزارشی تند از بنفیکا و پورتو



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مهدی طارمی ستاره 29 ساله ایرانی پورتو در سال های اخیر عملکرد درخشانی در این تیم داشت و در چند نوبت زمینه ساز قهرمانی این تیم شد. مهدی طارمی جدا از سطح بالای گل های زده و ارسال پاس های دقیق و حساس، در سال های اخیر بارها نشان داده که در زدن پنالتی بسیار باهوش است و از این نظر در فوتبال پرتغال بی رقیب است.
اما این تنها یک طرف ماجراست. در پرتغال هواداران و مفسران نزدیک به بنفیکا و اسپورتینگ به شدت با مهاجم ایرانی پورتو مخالف هستند. این بخشی از مقاله تیتو آرانتز فونتس، مردی پیر و مو سفید است که یکی از مهمترین روزنامه نگاران حرفه ای بنفیکا است:
“در هفته بیست و نهم بازی در گیمارشس برگزار شد. برد پورتو مقابل گیمارشس بازی سختی بود که پورتو در آن امتیاز از دست داد. البته آنها می توانستند… اما جادوی این دیدار ژائو پینیرو (داور) بود؛ این باور نکردنی “جادوگر” لیگ ملی!
و این او بود که سرنوشت مسابقه را رقم زد. فقط یک دلیل دارد… ورزش خیلی ترسناک است.
پورتو از مهدی طارمی به عنوان بهترین بازیگر، یک افسونگر واقعی مار، یک بازیکن ایرانی که همیشه آماده اجرای ترفندهای سیرک در زمین است، یاد کرد.
فقط اولین کارتی که پینیرو در لیگ امسال در ورزشگاه پورتو در کوئتز نشان داد (در بازی جنجالی پورتو-بنفیکا) به خاطر بد بودن او بود. فقط سه پنالتی را که پینیرو دو سه سال پیش در آلوالده زد را به یاد بیاورید. زمانی که «بازیگر چیره دست» (مهدی طارمی) همچنان پیراهن ریو آوه را می پوشید…
خوب، این یکشنبه، “آقای بازیگر” بهترین شیرجه خود را انجام داد. با همان لباس آبی و سفید! دو بار خود را در حیاط روی زمین انداخت. پینیرو سرحال هم سوت زد… و دو پنالتی! شادی و خوشحالی در چهره اش موج می زد… جلوی جمعیت هواداران سوت می زد… میمد و طارمی می رقصیدند و… ضربه پنالتی.)
این فوتبال پرتغال است! “پوسیدگی و فساد!”
این مقاله واکنش شدید برخی از هواداران پورتو را به همراه داشت که نوشته فونتس را نمونه ای از نژادپرستی خواندند. یکی از هواداران در پاسخ به او نوشت:
بیگانه هراسی در فوتبال و در جامعه پرتغال چیز جدیدی نیست. این واقعیت که مسائل نژادپرستانه به راحتی در بین هواداران فوتبال پرتغال به طور روزانه پخش می شود چیز جدیدی نیست. رهبران نفرت پراکنی در میان گروه های طرفدار دولت چیز جدیدی نیست. اینکه سازمان لیگ هیچ کاری نمی کند و تمام اقدامات خود را به نشان دادن پیراهن محدود می کند، چیز جدیدی نیست. همانطور که ما هر روز از شنیدن اخبار منفی شگفت زده می شویم، امروز نیز می بینیم که یک باشگاه بزرگ هر روز کوچک می شود و بی رحمانه تصمیم می گیرد نظر شخصی خود را در قالب یک مقاله در وب سایت رسمی خود منتشر کند. فونت های تیتو آرانتز بیش از حد خود طارمی را فریبکار و فریبکار و مار خطاب کرد. ناگفته نماند که او حتی به ملیت مهاجم پورتو نیز اشاره کرد و او را “یک ایرانی همیشه آماده برای اجرا در سیرک” خطاب کرد. اختلاط ملیت یک بازیکن با چیزی شبیه یک نمایش سیرک قطعاً چیزی فراتر از یک بیانیه شخصی و در راستای نژادپرستی پنهان آنهاست.»

تیتو آرانتس فونتس، هوادار بنفیکا، اعلام دو پنالتی به سود پورتو را زیر سوال برد.

ژائو پینیرو داور پرتغالی در جریان جنجال پورتو و بنفیکا در این کشور هم مثل ما باشگاه های خاصی از داوران خاصی خوششان نمی آید.

دو پنالتی طارمی زیر ذره بین کارشناسان داوری روزنامه های پرتغالی; به نظر نمی رسد داور در مورد آنها اشتباه قضاوت کرده باشد.