از آلمان تا ایتالیا: اروپا تحت مقدونیه



مجله اخبار فوتبال خارجی

آنها اولین بازی خود را در خانه با تساوی بدون گل مقابل لیختن اشتاین انجام دادند و تیم نسبتا ضعیف را با پنج گل شکست دادند تا برای سخت ترین بازی خود آماده شوند. آلمان!
زمانی که شاگردان آنزلوفسکی آماده رفتن به استادیوم آرنا در دویسبورگ بودند، ساکنان این کشور احتمالاً از شکستی شایسته خوشحال بودند، اما وقتی سرگئی کاراسوف راس برای شروع مسابقه سوت زد، هیاهو بازیکنان مقدونیه نشانی از شکست تیم نداشت. ناموفق. نیمه اول را با گل گوران پاندو بردند و در اوایل نیمه دوم گل ایلکای گوندوگان آلمان را از دردسر بیرون کشید. اما در دقیقه 85 بازی، وزن زمین در شمال مقدونیه یک ثانیه کم شد! گل تاریخی الیف الماس بزرگترین دستاورد فوتبالی تاریخ مقدونیه را برای این تیم رقم زد، به طوری که مقدونیه با پیروزی 1-2 در خاک آلمان 6 امتیازی شد و امیدوار بود که به جام جهانی فیفا برسد.


سرویس خبر شماره: 1816755 |
05 فروردين 1401 ساعت 19:38 |
15,399 |

1نظرات

نکته جادویی جان آزوری

قرعه کشی پلی آف نشان داد مقدونیه در ایتالیا به مصاف آتزوری می رود. بازی مقابل قهرمان یورو 2020 بدون شک بدترین تساوی ممکن برای مقدونیه شمالی بود، اما استادیوم رنزو باربارا پالرمو جایی بود که سرنوشت تمام تحویل های دنیا را برای تراکوفسکی پشت محوطه جریمه در سمت جنوبی نوشت! تراکوفسکی که 4 سال برای پالرمو بازی کرد، به همراه تیمش به ورزشگاه رنزو بازگشت تا ماموریت شاگردان میلفسکی را غیرممکن کند. در روزی که 34 ایتالیایی موفق به گلزنی نشدند، الکساندر تراکوفسکی توپ را از کنار جورجینیو ربود و از جایی که چندین بار برای پالرمو گلزنی کرده بود، با شوتی تماشایی دروازه دوناروما را به روی قهرمان چهار دوره جهان باز کرد. خارج از جام جهانی
اگر مقدونیه برای حضور در قطر باید با غول مرحله نهایی پرتغال روبرو شود، عملکرد شاگردان میلوسکی تحسین برانگیز است.

سه شکست متوالی مقدونیه در جام ملت‌های اروپا، فدراسیون فوتبال این کشور را متقاعد کرد که روابط خود را با آنجلوفسکی قطع کند. انتخاب آنها در دسترس ترین و آشناترین گزینه برای تیم ملی بود. بلاگوویا میلفسکی سرمربی تیم ملی جوانان است. میلفسکی کار خود را با تساوی در خانه ارمنستان آغاز کرد، سپس ایسلند را در خانه با تساوی دو بر دو متوقف کرد تا امید آنها برای صعود از گروه به پایین ترین سطح خود کم شود. گل مقابل رومانی در بازی برگشت و پیروزی 4-0 خانگی مقابل لیختن اشتاین، رومانیایی ها را امیدوار به بازگشت کرد. در بازی بعدی مقابل آلمان، هانسی فلیک دیگر برای مقدونیه غافلگیرکننده نبود تا در خانه با چهار گل مغلوب منچستریونایتد شود.
یک ماه بعد مهم ترین بازی های تاریخ فوتبال مقدونیه از راه رسید. مقدونیه ابتدا ارمنستان را با پنج گل در ایروان شکست داد و در رده دوم ایستاد و رومانیایی ایسلند را متوقف کرد. در حالی که آخرین بازی آنها در مرحله گروهی مقابل ایسلند با تساوی رو در رو بود، هنوز نوبت الیف الماس بود که مقدونیه را با دو گل از بازی حذف کند و عنوان دوم رقابت های مقدماتی گروه J را به دست آورد. برای بازی در پلی آف

با پیروزی باورنکردنی مقدونیه مقابل ایتالیا، تمام توجهات معطوف به این تیم است.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از همگروهی مقدونیه شمالی با تیم های آلمان، لیختن اشتاین، رومانی، ایسلند و ارمنستان، کمتر تماشاگر فوتبالی پیش بینی می کرد که این تیم بتواند از این گروه جدا شود. مقدونیه با توجه به اختلاف سطح آشکار آلمان با سایر تیم های این گروه باید در مقابل حریفان دیگری مانند ارمنستان، رومانی و ایسلند نتیجه خوبی کسب می کرد تا شانس صعود به عنوان یکی از تیم های دوم را داشته باشد.
شروع مرحله گروهی برای مقدونیه یک شکست بود. اگرچه آنها در بخارست با گل دقیقه آخر پسر گئورگی حاجی افسانه ای، یانیس حاجی، 2-3 مغلوب رومانی شدند، اما عملکرد هجومی شاگردان آنجلوفکس امید را در اسکوپیه زنده نگه داشت.