اکثر لیگ های جهانی خواهان صدای زنده VAR هستند – به عنوان رای پیوستن به لیگ برتر – باشگاه لیورپول

لیورپول، انگلستان - شنبه، 20 مه 2023: ویرجیل فن دایک و فابیو هنریکه تاوارس، فابینیو، داور لیورپول، واکنش نشان دادند زیرا جان بروکس، داور مسابقه تنها به تایرون مینگز استون ویلا در جریان بازی لیگ برتر انگلیس بین لیورپول و آستون، کارت زرد داد. در آنفیلد  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

لیورپول، انگلیس - یکشنبه، 16 اکتبر 2022: داور آنتونی تیلور در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین باشگاه لیورپول و منچستر سیتی در آنفیلد، بررسی VAR را نشان می دهد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

لیگ‌های بیشتری نسبت به پخش زنده تعاملات داور با مربیان و بازیکنان موافق بودند – 19 لیگ در مقایسه با 17 – با پنج نفر بلاتکلیف.

یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر لیگ‌های سراسر جهان می‌خواهند مکالمات بین داوران و VAR‌ها به صورت زنده برای پخش‌کنندگان پخش شود.

تصمیم فیفا برای معرفی یک جام جهانی باشگاه‌های 32 تیمی هر چهار سال یک‌بار از سال 2025 و تمدید یک هفته دیگر جام جهانی 48 تیمی مردان، نگرانی‌های زیادی را در WLF ایجاد کرده است که در بیانیه‌ای گفت: «هیئت مدیره تاکید کرد: رشد مداوم حجم مسابقات بین المللی باشگاهی و تیم ملی برای رفاه بازیکنان و برنامه ریزی فوتبال داخلی ناپایدار است.

ماه گذشته، هاوارد وب، مدیر داوران حرفه ای بازی Match Officials Limited در برنامه دوشنبه شب فوتبال اسکای اسپورت ظاهر شد تا در مورد برخی از اتفاقات فصلی که VAR وارد عمل شده بود صحبت کند و به مخاطبان اجازه داد برای اولین بار بحث های بین داور را بشنوند. و VAR

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 30 لیگ از 41 لیگ از تصمیمات نهایی پس از بررسی VAR که به صورت شفاهی به هواداران حاضر در ورزشگاه و تماشاگران تلویزیونی، چه توسط داور یا داور چهارم، اطلاع داده شد، حمایت کردند.

خبرگزاری PA درک می کند که PGMOL در حال بررسی بینش های منظم تر در مورد بحث های بین داوران و VAR ها در فصل آینده به عنوان بخشی از حرکت به سمت شفافیت بیشتر است.

93 درصد موافق بودند که اتلاف وقت برای بازی مشکل ساز است و 86 درصد از ثبت دقیق تر زمان از دست رفته توسط داوران حمایت کردند، همانطور که در جام جهانی 2022 قطر اتفاق افتاد.

لیگ برتر یکی از 41 لیگی بود که در نظرسنجی انجمن لیگ های جهانی شرکت کرد، سازمانی که در حال حاضر توسط مدیر اجرایی لیگ برتر، ریچارد مسترز، ریاست آن را بر عهده دارد.

برای مقابله با این تهدید برای صنعت فوتبال، لیگ های داخلی به تعامل با همه ذینفعان تحت تاثیر – باشگاه ها، بازیکنان و هواداران – ادامه خواهند داد تا پاسخی را ایجاد کنند که به نفع آینده بازی باشد.

https://www.thisisanfield.com/2023/06/majority-of-world-leagues-want-live-var-audio-as-premier-league-join-vote/ منبع:

سازمان جهانی این ورزش، فیفا در حال حاضر در حال آزمایش چنین سیستمی در مسابقات خود است که اولین مورد آن جام جهانی باشگاه ها در مراکش در اوایل سال جاری است.

استفاده از فید صوتی دو طرفه به صورت زنده در حال حاضر طبق قوانین بازی که توسط هیئت بین المللی فدراسیون فوتبال تنظیم شده است، مجاز نیست.

در مناطق دیگر، 25 نفر موافقت کردند که در جایی که توپ دستی عمدی مانع از عبور توپ از خط می شود، باید یک گل به ثمر برسد.

لیگ برتر از اظهار نظر در مورد اینکه آیا از حرکت VAR در نظرسنجی ناشناس حمایت می کند یا خیر خودداری کرده است، اما 25 لیگ از 41 لیگ موافق آن بودند.

یکی از پاسخگویان گفت:[Having an] فید صوتی باز برای پخش بین داور و VAR یک اولویت است.

تصمیمات نهایی را می توان به صورت بصری از طریق صفحه نمایش های بزرگ در سالن ها به اشتراک گذاشت.

نظرسنجی WLF پس از نشست هیئت نظارت آن در لندن در اوایل این هفته منتشر شد.