باشگاه تیاگو موتا در مورد چلسی و یوونتوس!

تیاگو موتا، سرمربی فعلی بولونیا که نتایج درخشانی با این تیم کسب کرد، حالا برای فصل آینده مشتریان جدیدی دارد و مورد توجه چند تیم برتر قرار گرفته است. گفته می شود چلسی و یوونتوس جدی ترین مشتریان تیاگو موتا هستند و گمانه زنی های زیادی در رسانه ها درباره آینده این بازیکن 41 ساله ایتالیایی وجود دارد.

سران یووه به دلیل عملکرد ضعیف و غیرمنتظره مکس آلگری به فکر جذب تیاگو موتای جوان و آینده دار برای نیمکت باشگاه خود در فصل های آینده هستند. از سوی دیگر، چلسی و تاد بولی دندان های خود را برای به دست آوردن موتا تیز کردند. با این حال، پوچتینو در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خود این خبر را احمقانه و دروغ های آشکار خواند.

با توجه به اینکه قرارداد تیاگو موتا با بولونیا در پایان فصل به پایان می رسد، چلسی و یوونتوس برنامه های زیادی برای جذب او دارند. البته ناگفته نماند که تمایل بیانکونری ها و شانس خرید او بیشتر از آبی های لندن است. رسانه های ایتالیایی نیز از احتمال پیوستن تیاگو موتا به سفیدپوشان تورینی در آغاز فصل جدید خبر می دهند. اما تیاگو موتا چه ویژگی های منحصر به فرد و خاصی داشت که باعث شد مدیران چلسی و یوونتوس به فکر خرید او برای نیمکت خود باشند؟

بولونیا در این فصل با هدایت تیاگو موتا هواداران فوتبال را غافلگیر کرده است و عملکرد آنها تا اینجای فصل، قرار گرفتن در رده چهارم و البته کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، نفس گیر تلقی می شود. سه بازی تا پایان فصل باقی مانده است و شاگردان تیاگو موتا با یک بازی کمتر از رقیب اصلی خود یوونتوس فاصله دارند. اگر آلگری و مردانش در دیدارهای پایانی فصل عملکرد خوبی نداشته باشند، احتمالا بولونیا از یوونتوس در رده سوم پیشی خواهد گرفت و اولین داستان عجیبی را برای قرمز و آبی های سری آ رقم خواهد زد.

تیاگو موتا در دو سال گذشته در زمان مدیریت بولونیا به طور میانگین 1.7 امتیاز در هر بازی کسب کرد و 47 درصد از بازی های خود را برد. آنها در این فصل رم و لاتزیو را شکست داده اند. آنها مقابل اینتر و میلان یک شکست و یک تساوی را در لیگ ثبت کردند. آنها مقابل فیورنتینا برد و باخت داشتند و جز تساوی مقابل ناپولی و یوونتوس به نتیجه ای بسنده نکردند. 49 گل زده و 27 گل خورده دیگر آمار عملکرد بولونیا در این فصل است. یکی از مهمترین اتفاقات فصل، در کنار تمام آمار موجود، 2-7-2 تیاگو موتا برای بولونیا است. جایی که در این سیستم دروازه بان نقشی کلیدی و اساسی دارد و به همین دلیل در جمع بندی به حساب می آید.

بولونیا سه بازی تا پایان فصل دارد و در دو بازی سخت باید به مصاف ناپولی برود و البته با یوونتوس در رناتو دلارا بازی خواهد کرد و شاید در این سه دیدار اتفاقات باورنکردنی برای بولونیا رخ دهد. در نهایت باید دید با این توضیحات تیاگو موتا چگونه فصل را به پایان می رساند و در شروع فصل جدید کدام باشگاه را برای ادامه مربیگری انتخاب می کند. همه چیز به تصمیم شخصی تیاگو موتا بستگی دارد. کار با پرافتخارترین تیم فوتبال ایتالیا یا بستن چمدان های خود برای لندن و استمفورد بریج؟

باشگاه آزاد مطبوعات معین احمدوند

سرویس اخبار فوتبال خارجی