بدترین شکست تاریخ پرسپولیس در آسیا!


سرویس خبر شماره: 2015938
2 مه 1403 در 02:44
309

1نقطه نظر

برگی از تاریخ

پانزده سال پیش در چنین روزی یکی از تلخ ترین شکست های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد.

بدترین شکست تاریخ پرسپولیس در آسیا!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فصل 2018-2018 یکی از بالاترین و کمترین فصل های تاریخ لیگ برتر پرسپولیس بود. فصلی که با افشین قطبی آغاز شد و با جدایی قطبی ادامه یافت، هدایت این تیم به افشین پیروانی و نلو وینگادا سپرده شد. تغییرات و تحولاتی که آنقدر خوب عمل نکرده است که این فصل فوتبال بدون هیچ دستاورد خاصی برای سرخپوشان به پایان می رسد.

این تیم که با توجه به قهرمانی در لیگ گذشته یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بود، در گروه F با تیم های الشباب عربستان، الغرافه قطر و شارجه امارات همگروه شد و مدیریت کرد. برای راهیابی به مرحله حذفی، اما تیم خاطرات تلخی دارد. شکست هواداران پرسپولیس باخت پنج گل به الغرافه بود.

2013111

دیداری که از هفته پنجم برگزار شد و پرسپولیس که با هفت امتیاز شانس صعود به مرحله بعد را داشت، باید به مصاف الغرافه قطر می رفت که برای صعود به هر سه امتیاز نیاز مبرم داشت.

در پایان این دیدار که با درخشش کلمرسون، ستاره برزیلی دوران فوتبال قطر همراه بود، پرسپولیس با نتیجه عجیب 5 بر 1 شکست خورد تا شانس صعود نسبت به ‘قبل’ کمتر است. اما تیم پرسپولیس در پایان مرحله گروهی بالاتر از الغرافه قرار گرفت و راهی دور بعد شد.

در این دیدار الغرافه با گل های فرناندو و کلمرسون نیمه اول را با نتیجه 3 بر صفر به پایان رساند. در حالی که شاگردان وینگادا در نیمه دوم به امید جبران وارد زمین شدند، در دقایق 96 و 81 دروازه خود را توسط کلمرسون و نیشات اکرم بازگشایی دیدند تا این دیدار با نتیجه 5-1 به سود الغرافه به پایان برسد.

مجله اخبار فوتبال داخلی