پاننکا: من سی بار پاننکا بازی کردم و یکی از آنها گل نشد!


سرویس خبر شماره: 2015936
2 اردیبهشت 1403 ساعت 03:11 |
1.6 هزار |

0نقطه نظر

سخنان جدید مخترع پنالتی جنجالی

آنتونین پاننکا پنالتی معروفی را تکرار کرد که با آن قهرمان اروپا برای آلمان شد و خاطرات قدیمی را زنده کرد.

پاننکا: من سی بار پاننکا بازی کردم و یکی از آنها گل نشد!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، آنتونین پاننکا معروف ترین و به یاد ماندنی ترین پنالتی جهان را در استادیوم آنتونیو باسیلیو شهر سانتافه دی لوس بولیچس بازسازی کرد. او با پوشیدن پیراهن خاطره انگیز چکسلواکی به روش خودش یک پنالتی را به ثمر رساند.

تکنیک این پنالتی مشخص است: ضربه نرم در ارتفاع سمت راست تا وسط دروازه. در این نوع شوت به دلیل فریب دروازه بان به سمت دیگر شیرجه می زند و توپ به راحتی وارد دروازه می شود.

اینگونه بود که او سپ مایر را که در آن زمان بهترین دروازه بان جهان بود شکست داد تا به تیم چک در قهرمانی اروپا در سال 1976 کمک کند.

2013108

پاننکا در دیداری که در مالاگا بین بازیکنان سابق اسلواکی و قهرمان وقت اسپانیا، فوئنگیرولا برگزار شد، دوباره ضربه را به گل تبدیل کرد. این دیدار با تساوی 2-2 با پنالتی معروفش به پایان رسید.

پاننکا و پنالتی

او در سن 76 سالگی از سلامتی بسیار خوبی برخوردار است و در حال حاضر رئیس باشگاه بوهمیانس پراگ است. هنوز همه او را با پنالتی معروفش به یاد دارند.

او درباره این پنالتی معروف گفت: “اگر مجبور بودم آن را تبدیل به پول کنم، میلیونر می شدم، اما متاسفانه الان پولی ندارم (می خندد) اگر می توانستم این همه سوال را با پول عوض کنم، میلیونر می شدم، نکته مهم این است که “مشخص کردن اهداف است. برخی از آنها زیبا هستند. علم این کار را بهتر انجام می دهد.”

پنالتی برناردو سیلوا مقابل رئال را دیدی؟

مخصوصا این پنالتی رو ندیدم ولی تو دسته دوم فوتبال آرژانتین حتی یه ضربه بهتر از اون دیدم!

2013107

این پنالتی چگونه طراحی شد؟

دو سال قبل از ساخت آن را طراحی کردم. در این مسابقه تصمیم گرفتم این ضربه را بزنم و این یک گل بود. من 400 سال است که با سپ مایر صحبت نکرده ام! (با لبخند.)

آیا برای چکسلواکی بازی می کنی؟

من بسیار خوشحالم که بخشی از تاریخ هستم. درد من خاطره ای تاریخی است که نسل به نسل تکرار می شود. به طور کلی، من واقعاً از حضور در این تاریخ فوتبال لذت می برم. من دو دیدگاه دارم. از یک طرف خیلی خوشحالم و از طرف دیگر دوست ندارم مردم فقط به خاطر این پنالتی با من صحبت کنند.

شش سال پس از قهرمانی اروپا، پاننکا در جام جهانی 1982 اسپانیا یک پنالتی زد. ضربه او ضعیف بود و به تیر دروازه فرانسه برخورد کرد. او این پنالتی را به یاد می آورد …

در آن مسابقه مثل همیشه موفق به زدن یک پنالتی نشدم. من 30 پنالتی با این سبک زدم و فقط یک بار آنها را از دست دادم. اما این یکی برای من خیلی مهم بود.

آیا هنوز فوتبال اسپانیا را دنبال می کنید؟

رئال مادرید و بارسلونا را خیلی دوست دارم. من از بین آنها تیمی را انتخاب نمی کنم. فوتبال اسپانیا در سطح بسیار بالایی قرار دارد. من عاشق فوتبال آنها هستم.

مجله اخبار فوتبال خارجی