بمب ساعتی در باشگاه استقلال/ بالای جدول و قهرمانی آبی ها از دست می رود!

لازم به ذکر است که به نظر می رسد کاسه صبر فتح الله زاده لبریز شده و او هنوز راه حلی برای این مشکل پیدا نکرده است. با این حال همانطور که پیشتر نوشتیم، قرار شد بانک شهر برای حل این مشکل به این باشگاه کمک کند.

مردادماه امسال پس از چند بار تصمیم استراماچونی سرمربی سابق استقلال در نهایت منتشر شد و استقلالی ها موظف به پرداخت مطالبات این سرمربی شدند. این در حالی است که تا امروز تنها کاری که در این زمینه انجام شده، جلسات بی نتیجه برای تسویه حساب بوده و هنوز خبری از راه حل عملیاتی و اجرایی برای این مشکل نیست.

با تمام این تفاسیر به نظر می رسد عواقب عدم پرداخت این بدهی برای استقلال و حتی پرسپولیس سنگین باشد؛ چرا که در صورت عدم تایید مجوز حرفه ای یکی از این دو باشگاه، این بار نیز احتمالا AFC مانند دفعه قبل که این دو باشگاه از رقابت های آسیایی کنار گذاشته شده بودند، همین تصمیم را خواهد گرفت. در این شرایط نه تنها خطر محرومیت از آسیا دوباره استقلال را تهدید می کند، بلکه به احتمال زیاد در صورت تشکیل جلسه کمیته انضباطی فیفا در چند روز آینده، در وهله اول کسر امتیاز با جریمه مالی A خواهد بود. اولین اقدام تنبیهی فیفا و این می تواند بدترین خبر برای استقلالی باشد که با هزار پنالتی به بالای جدول رسید و حالا یکی از مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می شود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

از طرفی چندی پیش اشاره کردیم که سیاست هیئت مدیره استقلال از زمان مدیرعامل قبلی تا همین اواخر این بوده است که با پرداخت نکردن مطالبات این سرمربی، وزارت ورزش به عنوان سندیک و اختیارات باشگاه استقلال تحت فشار قرار گرفته است. در این زمینه به فریلنسرها کمک کنید. این در شرایطی است که برخی از مدیران استقلال معتقدند حالا که رقیب دیرینه این باشگاه در امور خارجی اخیر خود از کمک های دولتی مانند دریافت وام یا استقراض از برخی نهادها مانند صندوق امید و … بهره مند شده است، بنابراین وزارت ورزش هم استقلال باید به هر نحوی به این باشگاه کمک کند تا در مورد پرونده استراماچونی صحبت کند.

لازم به ذکر است که به نظر می رسد مدیرعامل استقلال به این مشکل بسنده کرده و صبر او به پایان رسیده است. وی در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد: تاکنون 140 تا 130 میلیارد بدهی پرداخت کرده ایم اما توانمندی هم دارم. اما باز هم نتوانستیم طلب استراماچونی را بپردازیم. ما باید به او کمک کنیم. اگر کمک نگیریم، نمی توانیم بدهی را بپردازیم.»

او که به نظر می رسد با توجه به عواقب احتمالی توافق با استراماچونی آب پاکی روی دست هواداران ریخته است، با تاکید بر کمک دولت به پرسپولیس در پرداخت مطالبات کالدرون گفت: دولت به دیگران در دولت استقلال کمک کرده است. باید کمک کرد خوشحالم دولت کمک کرد درخواست دیگ پرداخت شد لطفا دوباره کمک کنید با دلار پارسال طلب استراماچونی 30 تا 35 میلیارد بود الان باید 100 میلیارد تومان بدهیم درآمد استقلال چقدر است که این طلب را بپردازد می گویم اگر هرکس توان پرداخت و تامین این مبلغ را داشته باشد من می روم، هرکس می تواند به استقلال کمک کند من می روم، او بیاید.

همچنان شاهد همین دست فرمان از سوی استقلالی ها هستیم، تا کنون شنیده ها حاکی از آن است که این باشگاه در نامه ای از معاون اول رئیس جمهور خواسته است تا برای رفع این مشکل بزرگ به این باشگاه کمک کند، هرچند تا به امروز پاسخ داده شده است. سکوت کرد و خبری از کمک نیست، دولتی نیست.