تاتنهام؛ عجب! / یورگن و آنگه در جستجوی غرامت

از ساعت 19:00 در ورزشگاه آنفیلد، لیورپول در دیداری از سی و ششمین روز لیگ برتر انگلیس میزبان تاتنهام خواهد بود.

لیورپول؛ یک پیروزی بزرگ قبل از خداحافظی

تیمی که وقتی در 5 بازی حساس هفته های آخر فصل فقط یک برد به دست آورد، مدعی قهرمانی است، مشخصا لیاقت قهرمانی را ندارد. یورگن کلوپ نیز متوجه شد که فصل گذشته جام دیگری نخواهد برد و اکنون به پایانی شایسته فکر می کند. شاید 2 برد در آخرین بازی های خانگی در آنفیلد بتواند خداحافظی خوبی برای یکی از محبوب ترین مربیان تاریخ لیورپول باشد. آنها در بازی رفت مقابل تاتنهام شکست خوردند و این شکست یکی از دلایل تاخیر آنها در راه قهرمانی است. حالا حریف مصدوم است و لیورپول شاید به فکر معجزه باشد. در هر صورت قرمزهای مرسی ساید نمی خواهند این دیدار حتی با تساوی به پایان برسد.

تاتنهام؛ جبران خسارت قابل توجه

عجیب ترین اتفاق برای تاتنهام افتاد و آنها با شکست دادن آرسنال و چلسی، دشمنان قدیمی خود را خوشحال کردند. چلسی از بحران خارج شده و آرسنال شانس زیادی برای کسب جام دارد. با این حال این شانس وجود دارد که در 2 بازی مقابل لیورپول و منچستریونایتد جبران شود. آنها در بازی رفت لیورپول را غافلگیر کردند و پس از 11 بازی آنها را شکست دادند. تاتنهام به احتمال زیاد فصل آینده در لیگ اروپا بازی خواهد کرد، اما با توجه به بازی کمتری که انجام داده و فاصله 7 امتیازی با استون ویلا، همچنان از رتبه چهارم ناامید نشده است.

آخرین مسابقه
در 30 سپتامبر 2023، در اولین بازی فصل جاری لیگ برتر انگلیس، تاتنهام در خانه لیورپول را با نتیجه 2-1 شکست داد. در این دیدار سون و ماتیپ (گل به خودی) برای اسپرز و خاکپو برای لیورپول گلزنی کردند و جونز و جوتا برای لیورپول در این دیدار اخراج شدند.

آمار بازی
63) در 63 بازی لیورپول و تاتنهام، قرمزها 31 برد و سفیدها 15 بردند. 17 بازی بین این دو تیم مساوی است.
11) در دیدار رفت این دو تیم پس از 11 بازی متوالی بدون شکست، سرانجام لیورپول مغلوب تاتنهام شد.
8) در 12 بازی اخیر بین لیورپول و تاتنهام، قرمزهای مرسی ساید 8 بازی یا دو سوم بازی ها را برده اند. تنها یک پیروزی نصیب تاتنهام شد.
1) لیورپول در این فصل تنها یک شکست در آنفیلد متحمل شده است و آن هم مقابل کریستال پالاس، دیگر تیم لندنی. همین شکست قرمزها را از کورس قهرمانی حذف کرد.
5) تاتنهام 5 بار خارج از خانه شکست خورده است. تیم تحت هدایت آنگه پستکوغلو در 4 بازی اخیر خارج از خانه پیروز نشده و در این 4 بازی 3 بار شکست خورده است.
17) محمد صلاح با 17 گل همچنان شانس آقای گل شدن را دارد اما با توجه به فاصله 4 گلی با ارلینگ هالند رسیدن به این عنوان برای او سخت به نظر می رسد. همین شرایط برای گله های Heung Min Son 16 وجود دارد.

مجروح و محروم
تیاگو آلکانتارا، جوئل ماتیپ، دیوگو جوتا، ویرجیل فن دایک و کانر بردلی در لیورپول مصدوم هستند، هرچند احتمال می رود دو بازیکن آخر به این دیدار سفر کنند. رایان سسنیون، مانور سولومون، فریزر فورستر، دستینی اودوگی، تیمو ورنر و بن دیویس نیز در تاتنهام مصدوم هستند که همگی این دیدار را از دست خواهند داد.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، آرنولد، کوناته، ون دایک، رابرتسون، سوبوسلای، اندو، مک آلیستر، صلاح، دیاس و نونس.
تاتنهام: ویکاریو، پورو، رومرو، دراگوشین، وان دی وان، بنتانکور، لوس سلسو، جانسون، مدیسون، سون و ریچارلیسون.

سرویس اخبار فوتبال خارجی