تحلیل یک خطای استراتژیک در کره جنوبی

* آقای اسکوچیچ در حال حاضر به دلیل پست دفاع راست در بازی مقابل کره و همچنین تغییرات در ترکیب مورد انتقاد قرار گرفته است. این تغییرات را چگونه ارزیابی کردید؟
غیبت 3-4 بازیکنی که بازیکنان بسیار تاثیرگذاری در تیم ملی هستند، تاثیر زیادی در بازی و عملکرد تیم ملی ایران داشت، اما در ترکیب بازیکنان هم اشتباهاتی وجود داشت. مخصوصا تعویض شجاع خلیل زاده و آمدن عارف غلامی. عارف غلامی بازیکن من در ذوب آهن بود. او علاقه ای به بازی در پست دفاع راست ندارد و حتی در مدت کوتاهی که به همراه آقای مجیدی به ازبکستان رفتم، در یکی از بازی ها از عارف غلامی به عنوان دفاع راست استفاده کرد. او در این مسابقه در حال راه رفتن در زمین بود و حرکات بدنش نشان می داد که دوست ندارد در این پست بازی کند و می خواهد آن را به فرهاد مجیدی نشان دهد. در کره، این اشتباه بزرگی است که ما راه کره را دنبال کنیم و یک بازی باز یا اختصاصی مانند کره انجام دهیم، زیرا در سطحی نیستیم که بتوانیم با آنها در کره بازی کنیم. همانطور که گفتم باید با لایه های بیشتر و در نیمه خودمان بیشتر دفاع کنیم و در مقابل حملات از موقعیت ها استفاده کنیم و گل بزنیم.
* در مورد Seven و شکل بازی این بازیکن صحبت کنید. کلاس فوتبال او نسبت به زمانی که با او بازی کردید چقدر تغییر کرده است؟
شان بازیکنی در بالاترین سطح جهان است. ببینید او اکنون در تاتنهام هاتسپر، یکی از تیم های خوب انگلیس چقدر تاثیرگذار است و هر هفته گل می زند یا گل می زند. چون در کره تحصیلات خوبی داشت و بعد توانست پیشرفت کند. بازی در انگلیس هم خیلی به او کمک کرد. مربیان خارج از کشور مانند آرسن ونگر، پپ گواردیولا، یورگن کلوپ و سایر مربیان خارج از کشور خارج از انگلیس، فوتبال انگلیس را تغییر داده اند و فوتبال قدیمی انگلیس را به فوتبالی مدرن و استاندارد تبدیل کرده اند که با سرعت بسیار بالا اجرا می شود. . به نظر من هیچ لیگی در دنیا سرعت لیگ انگلیس را ندارد. شان 5-6 سال است که بازیکن ثابت تاتنهام بوده و مطمئناً از نظر تاکتیکی، فیزیکی و تکنیکی از دیگر بازیکنان آسیایی بزرگتر است و بیشتر کارش در نقل و انتقالات است. زمانی که تیم او صاحب توپ می شود و تیم مقابل کمی باز است از فضاها به خوبی استفاده می کند و پس از گرفتن توپ می تواند با سرعت زیاد از فضاهای باز استفاده کند و به دروازه حریف آسیب برساند. او واقعاً بازیکنی است که کمتر در آسیا دیده ایم. فقط یک هدیه عزیز خدا شاید تقریباً شبیه خورشید بود، نه در آن سطح. اما می توانم بازی شان را با خداداد عزیزی مقایسه کنم.


سرویس خبر شماره: 1816974 |
07 فروردين 1401 ساعت 20:08 |
21,610 امتیاز خبر|

11نظرات

نماز خواندن:

* به نظرت طارمی چقدر می تواند در بازی با کره موثر باشد؟
البته اگر طارمی در بازی بود شرایط می توانست متفاوت باشد چرا که به هر حال او بازیکنی است که در حال حاضر در سطح بین المللی بازی می کند. درست است، تیم کره می ترسید که اگر افراد زیادی را وارد حمله کنند، در ضدحمله مهدی طارمی دستشان را بزنند. حضور طارمی می تواند بسیار مهم باشد و حتی در نتیجه بازی تاثیرگذار باشد.

* با توجه به مدل بازی لیگ ایران و اینکه بیشتر فوتبال نقل و انتقالاتی بازی می کنیم، اساساً می توانیم خود را در شرایطی ببینیم که تیم ملی بازی متفاوتی ارائه دهد؟
مسئله این است که ما هر کجا که رتبه داریم، فوتبال ما به بزرگی کره نیست. این به آنچه در پایه انجام می شود اشاره دارد. زمانی که در ذوب آهن مربی بودم به دلیل علاقه به بازی های تیم امید و جوانان می رفتم اما واقعا در فوتبال چیزی ندیدم. جنگ ها و دعواهای مداوم وجود داشت. مربی با داور فوتبال بازی نکرد مربی با بازیکنان و …. اگر فوتبال بازی می‌شد، بازی مستقیم بود و به قول قدیمی‌ها «تحت بازی» بود. هیچ فوتبالی در دنیا وجود ندارد که الان می بینید که از مالک شروع شود و به جلو برود. یک انتقال سریع از دفاع به حمله و حمله به دفاع وجود دارد، و یک انتقال در آنجا وجود دارد، اما در نهایت آنها باید بتوانند چند پاس را پاس کنند. اینها در تیم های پایه آموزش داده نمی شود. من آن را به چشم خودم دیده ام و تا زمانی که این مشکلات را برطرف نکنیم، فوتبال ما به این شکل خواهد بود. فوتبال ما فقط بر اساس یک سری استعدادهای فردی خواهد بود و در نهایت نمی توانیم فوتبال مدرن و استاندارد را تیمی به نمایش بگذاریم.

سرمربی پیشین ذوب آهن و سرمربی سابق تیم امید ایران در این گفتگو به نکات جالبی درباره عملکرد تیم ملی در کره و همچنین مسائل پس از باخت به تیم ملی ایران اشاره کرد.

* نظرت در مورد تغییر سرمربی تیم ملی در شرایط فعلی چیست؟
الان انتقال را به نفع تیم ملی نمی دانم. مربی هر چقدر هم خوب باشد باید با فضای ایران و بازیکنان آشنا شود و فرصت های زیادی وجود ندارد. ما در دو فصل منتهی به جام جهانی بازی های تدارکاتی خیلی خوبی نداشتیم و بنابراین تیم به گونه ای مورد آزمایش قرار نمی گیرد که بگوید یک سرمربی جدید و بزرگ می آید تا تیم را در این مسابقات ببیند و حذف کند. نقاط ضعف. بنابراین فکر می کنم بهترین گزینه خود اسکوچیچ است که بازیکنان را به خوبی می شناسد. ما نباید بازی کره را ملاک کارمان قرار دهیم چون 3-4 بازیکن مهم نداشتیم و نتوانستیم از آنها استفاده کنیم و این خیلی مهم است. به هر حال اشتباهی صورت می گیرد، تاکتیک بدی را برای این دیدار در نظر گرفتیم اما در نهایت هر مربی مانند بازیکنان یک روز خوب و یک روز بد دارد. اسکوچیچ با گذشت زمان نشان داد که روزهای خوبش خیلی بیشتر از روزهای بدش است و او شایسته حضور روی نیمکت تیم ملی برای جام جهانی است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* در شرایط فعلی اسکوچیچ را شایستگی هدایت تیم ملی ایران می دانید؟
به نظر من باید منصفانه نگاه کنیم. او زمانی هدایت تیم را بر عهده گرفت که تیم ملی در شرایط بسیار بدی قرار داشت و حتی می توانست در دور اول حذف شود و توانست بدون شکست و با 2-3 بازی ایران را به جام جهانی برساند. این به خودی خود قابل احترام است و می توان گفت که بسیار خوب عمل کرد. فکر می کنم بله واقعاً او مربی ای است که می تواند با تیم ملی در جام جهانی موفق باشد. فکر می کنم او مربی شایسته و باهوشی است. با این حال در این بازی چون بازیکن مهمی در اختیار نداشت باید برنامه ریزی متفاوتی داشت. همچنین باید اتاق فکری تشکیل شود و بعد از قرعه کشی درباره تاکتیک هایی که می خواهیم در جام جهانی استفاده کنیم صحبت شود تا بتوانیم در بازی های گروهی موفق باشیم و به دور بعد صعود کنیم. من واقعا فکر می کنم اسکوچیچ می تواند این کار را انجام دهد.

در ادامه این گفتگو را مرور می کنیم:

امید نمازی مربی سابق تیم ملی ایران مثل همیشه صریح و بدون تعارف به سوالات پاسخ می دهد.

*تجربه حضور روی نیمکت ایران در کره را داری، ما با خوش شانسی توانستیم آن بازی را ببریم، اما در کل چرا هیچ وقت در کره نمی توانیم خوب بازی کنیم؟
اتفاقا چند روز پیش به دنبال صحبت های مسعود شجاعی که گفته بود سطح فوتبال کره از فوتبال ما بالاتر است، هم در بحث ملی و هم در باشگاه، مطلبی نوشتم. در آن مسابقه که به طور تصادفی و به هر حال برنده شدیم و به جام جهانی 2014 رسیدیم، واقعاً این تفاوت را در زمین احساس کردم. آنها تکنیک، قدرت بدنی و تاکتیک برتری دارند و فوتبالشان هم برتر از ماست. در زمین کاملاً احساس کردم اما در آن لحظه با تاکتیک کیروش توانستیم به طور اتفاقی گل پیروزی رضا قوچان نژاد را به ثمر برسانیم و به اشتباه یکی از مدافعان کره جنوبی به جام جهانی برسیم، اما در کل وقتی مقابل ما بازی می کنیم. کره باید خیلی بیشتر در دفاع باشیم و به ضد حمله فکر کنیم و اگر باز بازی کنیم به ضررمان است. وقتی کره در تهران بازی می کند، مشکل فرق می کند. بنابراین بازی در ایران و کره بسیار متفاوت است. فکر می کنم در این بازی که ایران نتیجه را از دست داد، یک اشتباه جزئی در ترکیب تیم رخ داد و اندازه گیری های ارائه شده برای این بازی اشتباه بود. ما واقعا باید دفاعی تر باشیم و بتوانیم از ضد حملات استفاده کنیم.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، این مربی مقیم آمریکا همیشه گزینه خوبی برای صحبت از کیفیت فوتبال ایران است چرا که بدون حجاب و بدون تعارف روز صحبت می کند.