سرمربی پرسپولیس: شجاع، جوان، پرانرژی!


سرویس خبر شماره: 2019302
17 مه 1403 در 3:15 ق.ظ.
1.6 هزار |

0نقطه نظر

اسمار خوبه ولی بیا یکی بهتر پیدا کنیم

اسماعیل حلالی می گوید شناخت عثمر از بازیکنان نقطه قوت این سرمربی است.

سرمربی پرسپولیس: شجاع، جوان، پرانرژی!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در شرایطی که پرسپولیس با هدایت اسمار نتایج قابل قبولی کسب کرده و با یک امتیاز اختلاف نسبت به لیدر استقلال در رده دوم قرار دارد، بحث های مختلفی درباره آینده نیمکت پرسپولیس مطرح است. برای فصل بعد اسماعیل حلالی پیشکسوت پرسپولیس درباره عملکرد عثمر و تمدید قراردادش برای فصل آینده با خبرنگار ما صحبت کرد که در ادامه می خوانیم:

عملکرد اسمار در پرسپولیس را چگونه ارزیابی می کنید؟
به نظر من اسمار سرمربی نیست، بلکه فردی است که می تواند ایده های خوبی به تمرینات تیم بدهد. احساس می‌کنم با گذشت زمان مشخص می‌شود که او از آن دسته افرادی نیست که فیلمنامه‌اش را بنویسد و خودش آن را اجرا کند. الزامات یک سرمربی با نیازهای یک مربی یا مربی تیم بسیار متفاوت است. یک دستیار استرس بسیار کمتری دارد و می تواند راحت تر کمک کند.

اما بسیاری معتقدند شرایط تیم نسبت به نیم فصل اول بهتر شده است.
درست است که در نیم فصل دوم شاهد تغییرات تاکتیکی زیادی نسبت به دوران آقای گل محمدی بودیم و بازی تیم متنوع تر شد، اما این موضوع تا حدودی به جذب بازیکنان جدید مرتبط بود. پرسپولیس نیم فصل بازیکنان خوبی جذب کرد و دست سرمربی را باز کرد. این تیم در حال حاضر چند بازیکن شایسته دارد که با آنها خلأهای موجود در نیم فصل را پر کرده است.

نظر شما در مورد شخصیت و کیفیت فنی اسمار چیست؟
در کل فکر می کنم آقای اسمار مربی خوبی است، اما به عنوان سرمربی به تجربه بیشتری نیاز دارد، چون پرسپولیس تیم بزرگی است و اینطور نیست که شما در آنجا اشتباه کنید. البته باید به این نکته هم اشاره کنم که یکی از عوامل موفقیت عثمر این بود که یک سال و نیم با بچه ها کار می کرد و شرایط روحی و فنی آنها را می دانست. در واقع اگر بدون این شناخت سرمربی تیم می شد، با مشکلات زیادی مواجه می شد. بیشتر موفقیت های نسبی او به دلیل شناخت او از بازیکنان و تیم پرسپولیس است.

آیا با تمدید قرارداد اسمار برای فصل آینده مخالفید؟
اگر بتوانیم مربی قوی تری بیاوریم بهتر است به جایگاه قبلی خود برگردد، اما اگر شرایط به گونه ای باشد که نتوانیم با مربی بزرگتری کار کنیم، اسمار گزینه بدی نیست. البته ادامه همکاری با عثمار به عنوان سرمربی مستلزم آزمون، خطا و ریسک است. ممکن است خیلی شکست بخوریم و موفق نشویم.

1961199

منظورتان مربی بزرگ، مربی خارجی است؟
هم می تواند خارجی باشد و هم ایرانی. ما مربیان ایرانی باتجربه ای داریم که می توانند به پرسپولیس کمک کنند. مثل مهدی تارتار که فوق العاده اجرا کرد. درست است که جوان است اما 12-13 سال است که در بالاترین سطح کار می کند و امسال با بچه هایی بازی می کند که قراردادشان پایین است و تازه وارد فوتبال شده اند. قطعا چنین سرمربی ای با چنین سازمانی در پرسپولیس نقش بهتری خواهد داشت. ما واقعاً در کشور خود مربیان خوبی داریم، اما باید چشمانمان را باز کنیم.

اگر انتخاب مربی خارجی بود چه؟
اگر بخواهیم مربی خارجی بیاوریم باید مراقب باشیم فردی را که 4 سال در خانه بوده یا سن زیادی دارد را نیاوریم. اکنون سرمربیان در دهه 40 و 50 سالگی هستند و تیم ها به دنبال سرمایه هستند. و مربیان شجاع ما نباید هر سه چهار روز یک بار مربی بیاوریم که او را پیش دکتر ببریم. چنین مربی انرژی و قدرت لازم را ندارد. فکر می کنم اگر پرسپولیس قصد جذب مربی خارجی را دارد، به فردی نیاز دارد که از نظر فنی و مدیریتی در سطح برونکو باشد.

مجله اخبار فوتبال داخلی