لیورپول یک حریف جدید دیگر در فصل آینده دارد – صعود به انتظار 22 ساله پایان می دهد – لیورپول اف سی

دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر پس از مرحله نهایی مسابقات قهرمانی تایید شد و در نتیجه برای اولین بار از سال 2002 به لیگ برتر بازگشت.

با برگزاری دور نهایی مسابقات در لیگ های برتر انگلیس، اکنون دو تیم از سه تیمی را می شناسیم که صعود کرده اند و یک تیم را که سقوط خود را تایید کرده است.

در حالی که شفیلد یونایتد فصل بعد به چمپیونشیپ بازمی گردد، شنبه شاهد پیوستن ایپسویچ تاون به لستر به عنوان دومین تیمی بود که به طور خودکار به لیگ برتر صعود می کند.

ایپسویچ در حالی وارد بازی آخر لیگ شد که می‌دانست تساوی یا پیروزی مقابل هادرزفیلد که سقوط کرده است، جایگاهش را در لیگ برتر محصور می‌کند و تنها با شکست، لیدز را دوباره به رقابت بازگرداند.

پیروزی 2-0 امیدهای لیدز را خاموش کرد و ایپسویچ با 96 امتیاز از 46 بازی برای اولین بار از فصل 2001/02 به لیگ برتر بازگشت.

این یک صعود باورنکردنی برای ایپسویچ بود که از فصل 2019/20 تا 2022/23 در لیگ یک بازی می کرد.

لیورپول آخرین بار در می 2002 با ایپسویچ در لیگ برتر دیدار کرد که در آن بازی به پیروزی 5-0 قرمزهای جرارد هولیه در آنفیلد منجر شد – جان آرن ریسه (2x)، مایکل اوون، ولادیمیر اسمایسر و نیکلاس آنلکا همگی در برگه گل بودند.

آن بازی، 22 سال پیش، آخرین دیدار دو تیم نبود، اما در دسامبر 2002 در مرحله چهارم جام اتحادیه، این افتخار را به خود اختصاص داد.

لیورپول در ضربات پنالتی آن روز پس از تساوی 1-1 به پایان رسید (5-4).

در مورد اینکه چه کسی رتبه نهایی صعود را از چمپیونشیپ کسب خواهد کرد، بین لیدز، ساوتهمپتون، وست بروم و نورویچ پس از اینکه همگی در بین شش تیم برتر قرار گرفتند، خواهد بود.

در همین حال، شرایط در لیگ برتر باعث می‌شود که برنلی، لوتون و ناتینگهام فارست همگی برای اجتناب از سقوط با هم مبارزه کنند و تنها سرنوشت شفیلد یونایتد تاکنون تایید شده است.



https://www.thisisanfield.com/2024/05/liverpool-have-another-new-opponent-next-season-promotion-ends-22-year-wait/ منبع: